Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از تحویل اسامی ۱۴۲۰ اسیر( ۹۰۰ نفر از نیروهای صنعا و ۵۲۰ نفر از طرف مقابل) به صلیب سرخ به عنوان ناظر توافق تبادل اسرا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هفته جاری «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در گفت‌وگوهای صلح از توافق دولت نجات ملی یمن با دولت مستعفی منصور هادی بر سر مبادله اسرا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه «الخبر الیمنی»، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه) از پیشرفت دیگری در این پرونده خبر داد.

وی اعلام کرد: پرونده‌های مربوط به اسامی ۱۴۲۰ اسیر از دو طرف تحویل صلیب سرخ به عنوان عضو ناظر بر اجرای توافق تبادل اسرا داده شد.

بر اساس این گزارش، پرونده‌های مذکور مربوط به ۹۰۰ اسیر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و ۵۲۰ اسیر از نیروهای سعودی، سودانی و دولت مستعفی یمن است.

یکی از مفاد توافق سوئد امضا شده در دسامبر ۲۰۱۸ مربوط به تبادل ۱۴ هزار اسیر از طرفین بود اما ائتلاف سعودی با آن همراهی نکرد.

تبادل این ۱۴۲۰ اسیر پس از امضای توافق سوئد اولین گام در نوع خود محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن صلیب سرخ تبادل اسرا توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم