Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@09:56:54 GMT

بررسی عملکرد پرسپولیس مقابل الشارجه امارات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۴۶۲

بازی پرسپولیس مقابل شارجه چند نکته فنی ویژه داشت که در این مطلب سه تا از این نکات بررسی می شود. 

اخبار ورزشی- شارجه یک سورپرایز برای گل محمدی داشت و آن بازی با ارایش 1-4-5 بود؛ اماراتی ها با توجه به حضور دو فوروارد مرکزی در ترکیب پرسپولیس ، رو به بازی با سه مدافع میانی اوردند و هرچند در برخی مقاطع بازی، فشار حملات شدید پرسپولیس را تحمل کردند اما در مجموع این رویکرد شارجه مقابل پرسپولیس جواب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* مالکیت، همه چیز نیست

در دور اول بازیهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان، پرسپولیس بالاترین مالکیت را در میان نمایندگان ایران ثبت کرد و بیش از 60 درصد مالکیت مقابل دحیل داشت. این بار هم پرسپولیس بیش از سه تیم دیگر ایرانی در روز دوم سی.ال صاحب توپ بود اما بار دیگر در کسب سه امتیاز ناموفق بود. البته این بار پرسپولیس در فاز حمله زهردارتر از بازی با دحیل بود و تاکید این تیم به بازی در عرض کم شده بود. در سوی دیگر، اسیب پذیری پرسپولیس در انتقال از حمله به دفاع هم بیشتر شده بود. پرسپولیس مثل اغلب تیم های بزرگ هر کشور، قصد کنترل جریان بازی بر اساس حفظ توپ را دارد، اما در سطح لیگ قهرمانان، به سد تیم هایی نسبتا باکیفیت تر از لیگ برتر خورده و برای غلبه بر این سد، نیاز به پیشرفت در بازیسازی و طراحی حمله دارد. پرسپولیس غیر از فصل 2018 لیگ قهرمانان که تا فینال مسابقات پیش رفت، در دیگر فصل های اخیر لیگ قهرمانان، در دور گروهی کار صعودش به دور حذفی گره خورده و بازیکنان تجربه این شرایط سخت را دارند.

* ترابی و نیاز به بازی در سمت چپ

گل محمدی چند وینگر باکیفیت در تیمش دارد و حتی سیامک نعمتی که یکی از موثرترین بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته به خصوص در مسیر صعود به فینال لیگ قهرمانان 2018 بود، در این فصل چندان بازی بهش نرسیده و در بازگشت از مصدومیت، باید دوباره رقابت با امیری و ترابی را شروع کند. گل محمدی در چند بازی ابتدایی خود با پرسپولیس، از وحید امیری در چپ و ترابی در راست استفاده کرد و بازدهی هجومی ترابی با این تغییر تا حدی کم شد و البته امیری با این تغییر تا حدودی در فاز حمله زهردارتر شد. با این حال به نظر می رسد حضور در سمت چپ خط میانی برای ترابی، یک امتیاز ویژه برای او به حساب می اید، چون او برای بازی در این پست چند شگرد ویژه دارد که با حضور در سمت راست نمی تواند انجامشان دهد. مهمترین شگرد، همان هنرنمایی ترابی در صحنه گل اول: دادن پاس طولی/مورب در کانال بین دفاع میانی و دفاع راست حریف و یک پاس گل ویژه به علیپور . با اغاز نیمه دوم، ترابی بار دیگر به سمت راست رفت و احتمالا این تغییر به دلیل بهبود عملکرد تیم در ارسال از کناره ها بود اما درمجموع توان هجومی ترابی با این تغییر، بهتر نشد. با همه این نکات علیپور براساس نمرات سایت یازده، دومین بازیکن برتر پرسپولیس پس از علیپور بود.

عملکرد ترابی در بازی با شارجه را در اینفوگرافی سایت یازده می بینید؛ دو پاس گل، سه پاس کلیدی، یک دریبل موفق و نمره فنی یازده: 8.4

* مثلث هجومی ویژه شارجه

بازی با شارجه، شباهت ویژه ای به تقابل دو سال پیش پرسپولیس با الجزیره داشت؛ مسابقه ای که پرسپولیس در دور حذفی انجام داد و در بازی رفت 3 بر 2 شکست خورد اما در بازی برگشت 2-1 برنده شد و به دور بعد صعود کرد. شباهت از این نظر که شارجه گاهی در جریان بازی دو تکه می شد و سه بازیکن هجومی این تیم چندان نزدیک به نیروهای دفاعی نبودند اما شارجه به محض پس گرفتن توپ، یک مثلث زهردار هجومی در فاز انتقال از دفاع به حمله داشت. این را می توانیم در تصویر متوسط استقرار بازیکنان دو تیم در سایت یازده هم ببینیم؛ کایو، محمد خلفان و مندس مثلث هجومی شارجه بودند که چندان در دفاع پرکار نبودند و براساس انچه در تصویر می بینید، به طور متوسط فاصله زیادی با هافبک های درگیر در دفاع شارجه داشتند اما در اغلب ضدحملات شارجه، با هوشمندی و مهارت فردی، شارجه را به خلق موقعیت نزدیک می کردند. غیر از این سه بازیکن، دیگر مهره های شارجه به طور متوسط در نیمه زمین خودشان بوده اند اما با این شکل فوتبال دو تکه، شارجه تیم زهرداری در ایجاد شانس گل بود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گل محمدی پرسپولیس لیگ برتر علیپور پرسپولیس پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا الشارجه لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم بعدی مهدی قایدی مشخص شد

مهدی قایدی در فصل جاری با پیراهن اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته و از بهترین بازیکنان این تیم و لیگ امارات بوده است. او بازیکن الاهلی است و در این فصل به صورت قرضی در اتحاد کلباء بازی می‌کند.

درخشش این بازیکن ریزنقش ایرانی باعث شده است تا گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشتش به الاهلی برای فصل بعد زیاد باشد. روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات درباره وضعیت قایدی برای فصل بعد نوشت: قایدی در اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما هنوز تکلیفش برای فصل بعد مشخص نیست و باشگاه در این زمینه تصمیمی نگرفته است. سرمربی الاهلی باید درباره بازگشت قایدی نظر بدهد که هنوز رای نهایی‌اش را اعلام نکرده است.

این روزنامه اماراتی درباره پیشنهاد‌هایی که برای مهدی قایدی ارائه شده است، نوشت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی به الاهلی برای جذب مهدی قایدی داده نشده است و همه آنچه در رسانه‌ها آمده، گمانه‌زنی است و صحت ندارد.

پیش از این رسانه‌های عربی اعلام کرده بودند مهدی قایدی پیشنهاد‌های خارجی بسیار خوبی دارد و حتی بحث حضورش در پورتو و جایگزینی‌اش با مهدی طارمی مطرح شد که اسپورت ۳۶۵ امارات چنین خبر‌هایی را رد کرد.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی
  • انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!
  • تن هاخ: مقابل شفیلدیونایتد عملکرد بسیار خوبی داشتیم؛ برونو فرناندز در فرم ایده‌آلی قرار دارد
  • باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!
  • تیم فصل آینده مهدی قایدی مشخص شد
  • بسکتبال NBA | هنرنمایی دانچیچ مقابل اعضای تالار مشاهیر
  • تیم بعدی مهدی قایدی مشخص شد
  • اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس