Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@18:17:31 GMT

یکی از محورهای قوی شدن افزایش قوای جسمانی و ذهنی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۵۶۷

یکی از محورهای قوی شدن افزایش قوای جسمانی و ذهنی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه آمادگی جسمانی یکی از مولفه‌های افزایش توان رزم است، گفت: یکی از محورهای قوی شدن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزایش قوای جسمانی و ذهنی است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر علیرضا جلالی در همایش ملی آمادگی جسمانی در توان رزم در دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج) اظهار کرد: در قرآن و آموزه‌های دینی تاکید بسیار زیادی بر افزایش آمادگی جسمانی مسلمانان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ با بیان اینکه آیه مبارکه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» که نشانه پاسداران است، ناظر بر قوی شدن است، تصریح کرد: یکی از محورهای قوی شدن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزایش قوای جسمانی و ذهنی است.

وی تأکید کرد: یکی از باورهای اشتباه این است که با وجود پیشرفت‌های تجهیزاتی، احساس کنیم نیاز به نیروی انسانی کمتر از گذشته است؛ اخیرا در یکی از مقالات می‌خواندم که با وجود همه پیشرفت‌های ارتش آمریکا، هنوز نظامیان این کشور اراده و ایمان جنگیدن را ندارند.

جلالی با بیان اینکه اراده جنگیدن و فشار دادن دکمه شلیک، باید در نیروی انقلابی مومن خداجو‌ وجود داشته باشد، یادآور شد: انسان و توان او نباید در‌ میان همه تکنولوژی‌ها و ابزارهای امروز فراموش‌ شود بلکه باید جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: توان رزم به مجموعه قابلیت‌هایی گفته می‌شود که رزمنده را قادر می‌کند یک ماموریت را دقیق انجام دهد و در برابر دشمن به خوبی وظیفه‌اش را انجام دهد و تاب‌آوری داشته باشد. همه این آمادگی‌ها باید در زمان صلح و فرصت کافی ایجاد شود.

جلالی ادامه داد: یکی از دلایل شکست‌ها در جنگ، این است که رزمندگان از توان جسمانی کافی برخوردار نباشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه روز به روز تهدیدات پیچیده‌تر‌ می‌شوند، گفت: عرصه‌های جنگ هر روز نسبت به روز گذشته متفاوت می‌شوند؛ جنگ‌ها هر روز دانش‌بنیان‌تر می‌شود و ظرفیت دانشی رزمندگان باید روز به روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آمادگی جسمانی یکی از مولفه‌های افزایش توان رزم است، خاطرنشان کرد: احساس توانمندی، خطرپذیری، مسئولیت‌پذیری و هوشمندی بیشتر نسبت به دیگران، از جمله آثار آمادگی جسمانی بالا برای یک رزمنده است.

چندین پروژه زیرساختی در بیمارستان بقیه الله(عج) افتتاح شدظرفیت سازماندهی بیش از 500 استارتاپ حوزه سلامت توسط دانشگاه بقیه‌الله(عج)انتهای پیام/ R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون ورزش های رزمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های رزمی فدراسیون ورزش های رزمی آمادگی جسمانی بقیه الله عج توان رزم قوی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای 3گانه گفت: شورای نگهبان در رفع‌ و برگشت‌هایی که طرح شفافیت بین مجلس و این شورا داشت، ایرادات و ابهاماتی را به این طرح وارد کرده بود که در جلسه اخیر مجلس این ایرادات نیز مرتفع شد و بار دیگر طرح برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شد. 

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد ابهام شورای نگهبان قرار داشت مربوط به بحث مصالح عالی نظام بود که برطرف شد. یکی دیگر از ابهامات درباره کارگروهی بود که ما آن را برای تشخیص دستگاه‌هایی که باید شفاف شوند، در طرح گنجانده بودیم. 

جوکار گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگانی از قوای 3 گانه است که  تعیین می‌کنند شفاف شدن اطلاعات کدام دستگاه‌ها خلاف منافع  و امنیت ملی کشور است تا این دستگاه‌ها را از شفافیت مستثنی کنند. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد:  در این کارگروه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت و از مجلس نیز عضو ناظری تعیین می‌شود تا درباره امکان شفاف کردن اطلاعات دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از محمد خاتمی و وضعیت جسمانی‌اش
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی