Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین روز از رقابت‌های وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا، در دسته فوق سنگین، تیم ملی وزنه برداری ایران با ۲ نماینده در این دسته حاضر شد.

حرکت یک‌ضرب:

رضا حسن پور ملی پوش فوق سنگین کشورمان ابتدا وزنه ۱۵۳ کیلویی را مهار کرد و سپس وزنه ۱۶۱ کیلویی را بالای سر برد، اما او در مهار وزنه ۱۶۴ کیلویی ناموفق بود و با رکورد ۱۶۱ کیلویی مدال برنز را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت شریفی دیگر ملی پوش دسته فوق سنگین کشورمان در این رقابت‌ها ابتدا وزنه ۱۵۷ کیلویی را به راحتی بالای سر برد. سپس وزنه ۱۶۵ کیلویی را مهار کرد و با مهار وزنه ۱۷۰ کیلویی در سومین حرکت خود در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلای یک ضرب را به دست آورد.

بيشتر بخوانيد: کسب ۶ مدال دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری توسط ملی پوشان ایران

حرکت دوضرب:

رضا حسن پور ابتدا وزنه ۱۵۳ کیلویی را بالای سر برد، اما در دومین حرکت در مهار وزنه ۲۰۳ کیلویی ناموفق ظاهر شد و در نهایت در سومین حرکت این وزنه را مهار و موفق به کسب مدال طلای حرکت دوضرب شد.

شریفی هم در حرکت دوضرب ابتدا وزنه‌های ۱۹۲ و ۲۰۲ کیلویی را بالای سر برد، اما در مهار وزنه ۲۱۰ کیلویی ناکام ماند و مدال نقره دوضرب را به دست آورد.

به این ترتیب شریفی با رکورد مجموع ۳۷۲ مدال طلای مجموع، حسن پور با رکورد مجموع ۳۶۴ مدال نقره مجموع و وزنه بردار سوریه‌ای با رکورد مجموع ۳۵۳ کیلوگرم مدال مجموع دسته فوق سنگین را به دست آوردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری بالای سر برد وزنه برداری ابتدا وزنه فوق سنگین مهار وزنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان، اعلام کرد: هیئت وزنه‌برداری استان در سال گذشته ۱۷ نشان ملی و بین‌المللی را به دست آورد و در حال حاضر نیز ۲۵۲ ورزشکار سازمان‌یافته داریم که از این تعداد ۱۱۲ نفر در رشته کراسفیت فعال هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیرحسین حسنی عصر امروز در سالن جلسات تالار قرآن در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور انتخابی تیم ملی در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی همدان از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ دانش‌افزایی در رشته‌ وزنه‌برداری و کراسفیت‌ در همدان بیان کرد: هیئت وزنه‌برداری در مدت 10 ماه فعالیت توانسته از رتبه 29 کشور به نهم دست یابد که این مهم با تلاش اعضای هیئت، مربیان، داوران و ورزشکاران محقق شده است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان، اعلام کرد: هیئت وزنه‌برداری استان در سال گذشته 17 نشان ملی و بین‌المللی را به دست آورد و در حال حاضر نیز 252 ورزشکار سازمان‌یافته داریم که از این تعداد 112 نفر در رشته کراسفیت فعال هستند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان عنوان کرد: بعد از 15 سال توانستیم با مبلغ شش میلیارد ریال تجهیزات حرفه‌ای این رشته را برای استان همدان خریداری کنیم ضمن اینکه چهار میلیارد ریال بدهی دو دوره گذشته را با مساعدت فدراسیون وزنه‌برداری و اداره کل ورزش و جوانان تسویه کردیم.

حسنی با اشاره به اینکه در بخش بانوان پیشرفت خوبی در این ورزش داشتیم که آن را مدیون طرح استعدادیابی هیئت هستیم گفت: شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، کبودراهنگ و رزن در این رشته فعالیت دارند.

مهدی عباسی، دبیر هیئت وزنه‌برداری همدان نیز با بیان اینکه سال گذشته رتبه ششم کشور در وزنه‌برداری بانوان را کسب کردیم و در لیگ برتر نیز سوم شدیم اظهار داشت: در نه ماه گذشته به اندازه دو دوره گذشته این هیئت توانستیم مدال ملی و بین‌المللی برای استان به ارمغان آوردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • شاه کلید مهار تورم
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد