Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، صدایی از پشت تلفن به گوش می‌رسد. صدای بوراک است. مادر گوشی را برداشته و خوشحال است که بالاخره صدای پسرش را می‌شنود. بوراک آنسوی خط می‌گوید: «به ترکیه آمدم تا از اینجا به سوریه بروم، به زنان و کودکان کمک خواهم کرد، نگران نباش.»

مادر اینسوی خط به خودش می‌لرزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گولای از مدتی پیش در رفتار پسرش تغییراتی دیده بود، اما هیچوقت گمان نمی‌برد که بوراک روزی عضو نیرو‌های تروریستی داعش شود. همه چیز از زمانی شروع شد که بوراک جسته و گریخته راهی مسجد کرِتِیِ می‌شد. 

گولای با اصالت ترکی و همسرش عثمان با اصالت کردی حدود ۳۰ سال است که در شهر کرتِی در نزدیکی پاریس زندگی می‌کنند. بوراک، یکی از سه فرزند این خانواده سال ۲۰۱۴ در ۱۹ سالگی از طریق ترکیه به سوریه رفت و به گروه‌های تندرو پیوست.

در گوشه و کنار خانه آن‌ها تصاویری از بوراک به چشم می‌خورد. تصویر کودکی بوراک کنار برادرش، تصاویری از بوراک که ایمیلی از سوریه برای خانواده فرستاده و تصاویری از گولای و عثمان در کنار بوراک در سوریه.

خانواده دو بار برای متقاعد کردن بوراک به سوریه رفتند، اما دست خالی بازگشتند. اواخر سال ۲۰۱۴ بوراک به سمت رقه یا به اصطلاح پایتخت داعش رفت. در این مدت او به‌طور مرتب از طریق تلفن و اینترنت با خانواده گفت‌وگو می‌کرد و برایشان عکس می‌فرستاد. گولای می‌گوید: «وقتی تماس می‌گرفت، راحت حرف نمی‌زد. گویی کسی تلفن را شنود می‌کرد.»

پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷، خانواده بوراک طی یک تماس تلفنی از سوریه متوجه می‌شوند که وی در جریان درگیری‌های کوبانی کشته شده است.

اما گولای هرگز این خبر را باور نکرد چرا که آن‌ها هیچ شاهد و مدرکی دال بر مرگ بوراک به خانواده او ارایه نکردند. آن‌ها از طریق ایمیل ۶ تصویر از جسد بوراک برای خانواده فرستادند، اما به گفته خانواده بوراک هیچ یک از این تصاویر شبیه پسرشان نبود.

عثمان، پدر بوراک با کمک دوستان خود توانست وارد کوبانی شود تا بتواند سراغی از پسرش بگیرد، اما نتوانست هیچ ردپایی از بوراک بیابد.

گولای می‌گوید: «پسرم زنده‌است، دلم گواهی می‌دهد که او زنده‌ است و امیدوارم به دست آدم‌های خوبی افتاده باشد. اگر زنده باشد، به او می‌گویم در ترکیه بماند و به فرانسه نیاید.» خانواده بوراک می‌گویند که ده‌ها جوان دیگر مانند پسر آن‌ها از منطقه کرتِی عازم سوریه شده‌اند.

طبق اطلاعات مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم، حدود ۹۰۰ نفر از فرانسه به سوریه و عراق رفتند تا به گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره بپیوندند. دولت فرانسه این رقم را ۶۹۸ اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش گروه های تروریستی داعشی های فرانسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، این فیلمساز تحسین شده قصد داشت فیلم بعدی خود را به نام  «انزو» با نویسندگی مشترک «رابین کامپیلو» در اواخر امسال فیلمبرداری کند.

«ایزابل د لا پاتلیر» نماینده کانته، به رسانه‌های فرانسوی اعلام کرد که این فیلمساز در پاریس و بر اثر بیماری درگذشت."

«کلاس درس» یک فیلم مستند-درام بر اساس کتابی نیمه خود زندگینامه از «فرانسوا بگودو» است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای در پاریس است و در آن بازیگرانی عمدتاً غیرحرفه‌ای بازی کرده‌اند.

به گزارش اسکرین، آخرین فیلم این کارگردان «آرتور رمبو» بود، درباره نویسنده‌ای که به خاطر محتوای رسانه‌های اجتماعی تحریک‌آمیزش به دردسر می افتد. این فیلم در جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ نمایش داده شد. او همچنین فیلم «فاکس‌فایر: اعترافات یک دختر تبهکار» که در تورنتو ۲۰۱۲ رونمایی شد و فیلم «بازگشت به ایتاکا» که در سال ۲۰۱۴ در جسنواره ونیز انتخاب شد.

مرگ  «لوران کانته» شوک بزرگی برای صنعت فیلم فرانسه است و با ادای احترام سینماگران همراه شده است.  «ژیل ژاکوب» رئیس پیشین جشنواره فیلم کن، در پستی در X (توئیتر)، کانته را «فیلمساز خوب و با احتیاط و سرشار از انسانیت توصیف کرد که از برنده شدن نخل طلای خود اشباع نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • حمایت از غزه برای سیاستمدار فرانسوی دردسرساز شد + فیلم
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد