Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلوریست، تحقیقاتی که توسط محققان سوئیسی در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد گرمایش زمین باعث از بین رفتن تعادل آب و هوایی در کره خاکی شده و شکل‌گیری سرما و گرمای شدید در زمین به افزایش مصرف منابع انرژی و فشار زیاد به سیستم‌های تهویه مطبوع موجود منجر می‌شود و این شدت افزایش در حدی است که فناوری‌های فعلی قادر به تأمین نیازهای بشر و ایجاد گرما یا سرمای مطبوع نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبیه سازی ثابت می‌کند که انسان‌ها باید ظرف سال‌های آینده تجدیدنظر اساسی در مورد نحوه تأمین انرژی‌های مورد نیاز به عمل آورند. زیرا برخی منابع انرژی‌های تجدید پذیر فعلی مانند باد شاید در آینده به سادگی قابل بهره برداری نباشند. علت این امر تغییر الگوها و شدت وزش باد بر روی کره زمین به علت تشدید گرمایش زمین است.

گرم‌تر شدن کره زمین به افزایش وقوع توفان‌های مرگبار و شکل‌گیری موج‌های گرمایی بی سابقه‌ای می‌انجامد که انسان‌ها فعلاً در برابر آنها بی پناه هستند. پدیده‌هایی از این دست تقاضا برای مصرف انرژی و همین طور تولید انرژی از طریق منابع تجدید پذیر را افزایش می‌دهد. نتیجه این وضعیت مصرف بالای برق و قطع مکرر آن در شهرها و روستاها خواهد بود.

محققان با شبیه سازی رایانه‌ای تأثیر گرمایش زمین در ۳۰ شهر سوئد و خلق ۱۳ سناریوی مختلف به این نتیجه رسیدند که در شرایط مختلف تقاضا برای انرژی بین ۵۰ تا ۴۰۰ درصد بیشتر از متوسط تقاضای بیست سال اخیر خواهد بود و شبکه‌های فعلی تولید و توزیع برق به هیچ وجه نمی‌توانند به چنین تقاضایی پاسخ دهند. این یافته‌ها را می‌توان به بسیاری از شهرهای مرکز اروپا نیز تعمیم داد.

کد خبر 4856843

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمایش زمین سوئیس سازمان محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا نوآوری هوش مصنوعی موبایل فناوری نانو تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری فضایی زیست فناوری اینترنت گوگل گوشی هوشمند محمد جواد آذری جهرمی گرمایش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از افزایش تولید رادیوداروها در این سازمان خبر داد و گفت: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده، امروزه پاسخگوی کل نیاز کشور است.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073475 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران