Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:02:19 GMT

اعلام 4 برنامه اول فهرست واحد نیروهای انقلاب

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۸۹۳۲

اعلام 4 برنامه اول فهرست واحد نیروهای انقلاب

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب با بیان اینکه اولویت اول برنامه‌های لیست وحدت نیروهای انقلاب 4 اقدام اساسی است، گفت: مجلس دچار عیوب‌های ساختاری است و بنابراین در گام اصلاح آیین‌نامه مجلس، اصلاح قانون انتخابات، تصویب قانون تعارض منافع و قانون شفافیت در دستور کار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احسان خاندوزی امروز در نشست خبری معرفی برنامه‌های اقتصادی فهرست واحد نیروهای انقلاب اظهار داشت: در زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۹ موج گسترده‌ای از اعتراضات به دلیل عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه شکل گرفت و متاسفانه دولت و مجلس تعلل و تاخیر چند ساله‌ای درباره اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طریق اصلاح لایحه بودجه ۹۹ صرفاً می‌توان برخی از مشکلات کشور مانند کاهش کسری بودجه را حل و فصل کرد، چرا که اگر بحث کسری بودجه حل و فصل نشود، شاهد تورم شدید و مشکلاتی برای مردم خواهیم بود.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب، تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی چون حذف فرارهای مالیاتی و کاهش معافیت‌های غیرهدفمند مالیاتی را در دستور کار داریم و همچنین معتقدیم که واقعی کردن سند بودجه به نفع مردم است.

وی تاکید کرد: قطعاً ظرفیت‌های پژوهشی کشور را برای اصلاح ساختار بودجه در دستور کار خود قرار خواهیم داد و همچنین بخشی از اصلاحات در زمینه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار خواهد بود تا میزان وابستگی به نفت کاهش پیدا کند.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر رویه دریافت مالیات به این گونه نیست که کسانی که درآمد بیشتری دارند، مالیات بیشتری پرداخت کنند و بر این اساس باید اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انجام شود تا برخوردارها مالیات بیشتری را پرداخت کنند.

خاندوزی با بیان اینکه دولت تصویر دقیقی از مصرف کنندگان و برخورداران واقعی ندارد، گفت: ساماندهی بودجه شرکت های دولتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که بودجه شرکت‌های دولتی بدون نظارت و ساماندهی است و رها شده است و دولت از مجموعه مصارف و منابع آنان خبر ندارد. البته اجرای تمام پیشنهادات ما منوط به این است که بستر کارکرد درست در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه مجلس در کشور ما دارای عیوب ساختاری است، ادامه داد: ضرورت دارد که آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و مدیریت تعارض منافع اصلاح شود و باید مجلس به جای صحن محوری، کمیسیون محور شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که این اصلاحات در مجلس محقق شود، می توان طرح ها و لوایحی را در راستای اصلاح ساختار بودجه به تصویب رساند.

خاندورزی با بیان اینکه اولویت اول برنامه‌های لیست وحدت نیروهای انقلاب 4 اقدام اساسی است، گفت: مجلس دچار عیوب‌ ساختاری است که به نظر می‌رسد در گام اول از طریق اصلاح آیین‌نامه و اصلاح قانون انتخابات، تصویب قانون تعارض منافع و قانون شفافیت شرایط مجلس را به سمتی ببریم که مجلس به جای صحن محوری به سمت کارشناس و کمیسیون محوری برود.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب گفت: با پاک شدن مجلس از مفاسد و زد و بندها ساختار مجلس برای تدوین و اصلاح قوانین و افزایش کارآمدی فراهم می‌شود، بنابراین در گام اول این 4 برنامه اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، اصلاح قانون انتخابات، تصویب قانون تعارض منافع و قانون شفافیت را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کسری بودجه انقلاب مجلس اصلاح ساختار بودجه قانون شفافیت دستور کار اصلاح قانون تعارض منافع آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست