Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در یازدهمین نشست پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل پاک اولویت بالایی را برای برنامه‌های خود در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از این اولویت‌ها دوچرخه سواری است، افزود: متاسفانه در تهران دوچرخه سواری نابود شده بود و تلاش بر این است که دوچرخه سواران مجددا به تهران باز گردند.

او ادامه داد: دوچرخه سواران در گذشته نیز در تهران بودند، اما به تدریج دوچرخه‌ها جای خود را به خودرو‌ها دادند و این موضوع باعث شد که دوچرخه‌ای در تهران نباشد. اما در سال‌های اخیر که شهرداری سیاست حمایت از دوچرخه را مطرح کرده، در چند مسیر کار کردیم .

حجت بیان کرد: یکی از این مسیر‌ها موضوع دوچرخه سواری اشتراکی است و در حال حاضر یک شرکت در تهران، در حال ارائه سرویس دوچرخه‌های اشتراکی است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حسن دوچرخه اشتراکی بر این است که استفاده کننده از هر نقطه‌ای که بخواهد دوچرخه را بر می‌دارد و در نقطه‌ای دیگر آن را رها می کند، گفت: برای ایمنی دوچرخه‌ها سعی کردیم  تعدادی از خیابان‌های اصلی و راه‌های مستقلی را در نظر بگیریم.

او افزود: در خیابان کریم خان زند ، آیت اله طالقانی و بخشی از خیابان کارگر شمالی مسیر‌های ویژه‌ای را برای دوچرخه سواران در نظر گرفته‌ایم.

حجت با بیان اینکه سعی داریم مسیر دوچرخه و مسیر پیاده یکپارچه باشد، گفت: دوچرخه را به عنوان سواره حساب نکردیم، چراکه تردد آن در بین خودرو‌ها خطرناک است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح گسترش مسیر‌های دوچرخه سواری را در نظر داریم و  در حال حاضر در حال بازسازی مسیر‌هایی هستیم، که دور آزمایشی‌شان را با موفقیت طی کرده‌اند.

او بیان کرد:برای عابرین و افرادی که در تردد مشکل دارند و نیازمند مسیر هموار هستند پیاده راه هایی را طراحی کنیم .

حجت بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته ساختمان‌ها هر طوری که می خواستند پیاده راه‌های مقابل ساختمان خود را طراحی می کردند و امکان داشت با پیاده راه ساختمان کناری همسطح نباشد.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در نظر داریم که کف ساختمان های جدید الاحداث را طراحی کنیم تا طراحان ساختمان موظف باشند پیاده راه را همتراز با خیابان و با همان شیب طراحی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل پاک دوچرخه سواری سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران دوچرخه سواران دوچرخه سواری پیاده راه مسیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند

رئیس پلیس راه استان گفت: ساعت ۵:۱۰ بامداد امروز در کیلومتر ۱۴ محور نهبندان - زاهدان، در اثر برخورد یکدستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق ۲ نفر جان خود را از دست دادند. 

سرهنگ رضایی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یکدستگاه اتوبوس با یک وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر این حادثه رانندگی، خودروی تویوتا حامل سوخت دچار حریق شده و ۲ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند. 

وی با بیان این که علت تصادف برابر نظریه کارشناسان پلیس راه، تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اتوبوس تشخیص داده شده است، گفت: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود