Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:46:57 GMT

پلیس روسیه 7 عضو یک گروه افراط‌گرا را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۰۶۹۵

پلیس روسیه 7 عضو یک گروه افراط‌گرا را دستگیر کرد

سازمان امنیت فدرال روسیه 7 عضو یک گروه افراط‌گرا را که به‌ گفته روسیه به دنبال انجام فعالیت‌هایی مخرب بودند، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه ۷ عضو یک سازمان افراط‌گرا را در شهر مسکو بازداشت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: «سردسته‌ها و چهار عضو یک هسته‌ مخفی که در حال عضوگیری و تبلیغ برای گروه "تبلیغی جماعت" (به زبان اردو) بودند و به دنبال تخریب بنیان‌های اسلام و درگیر کردن اعضای جدید در فعالیت‌های مخرب بودند، بازداشت شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان، نوشته‌ها و متعلقات این گروه را نیز ضبط کرد. پلیس روسیه در حال حاضر یک پرونده قضایی علیه این هسته افراطی تشکیل داده است که شماری از اعضای آن بومی آسیای مرکزی هستند.

این گروه که از سال ۲۰۰۹ در روسیه به‌عنوان گروهی افراط‌گرا طبقه‌بندی شده است، در نقاط مختلف جهان بین ۱۲ تا ۱۵۰ میلیون پیرو دارد.

پیش از این سازمان امنیت فدرال روسیه از ناکامی عملیات انتقال بیش از شش میلیون روبل روسیه به گروهک تروریستی داعش در سوریه خبر داده بود. این افراد، در پوشش کمک‌های خیریه این منابع مالی را جمع‌آوری و آنها را به سوریه منتقل می‌کردند. 

چند ماه پیش نیز نیروهای امنیتی روسیه طی عملیاتی ویژه، هفت نفر از تروریست‌های مرتبط با داعش را در حومه مسکو دستگیر کردند.

حضور سازمان‌های تروریستی در جنوب روسیه به خصوص جمهوری داغستان از سال‌ها پیش موجب نگرانی مقامات روس بوده است. گروهک داعش در اردیبهشت ماه سال ۹۵ پس از اینکه در یک حمله مسلحانه موجب کشته شدن سه و مجروحیت ۲۳ تن شد، مسئولیت آن را بر عهده گرفت و این برای اولین بار بود که داعش رسما از حضور خود در داغستان پرده بر می‌داشت.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه پلیس مسکو اسلام سازمان امنیت فدرال روسیه افراط گرا عضو یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب