Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی در نشست پایانی سال سمن‌های محیط زیستی استان بر بهره‌گیری از فارغ‌التحصیلان این رشته برای انجام پروژه‌ها و تدریس دروس مربوطه تاکید شد.

حسن اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن، در حاشیه نشست پایانی سال سمن‌های محیط زیستی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، از فعالیت ۲۵ سمن اسمی در حوزه محیط زیست خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه فعال‌ترین سمن‌ها در شهرستان‌های طبس، قاین، فردوس و بیرجند وجود دارند، افزود: علاوه بر سمن‌ها افرادی نیز وجود دارند که در بحث محیط زیست فعال هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال هر ماه مسئولان محیط زیست با سمن‌ها جلسه برگزار کردند تا ضمن شنیدن انتقادات، پیشنهادات و برنامه‌های سمن ها، برای ادامه فعالیت‌ها به آنان انگیزه دهیم.

به گزارش ایسنا، اکبری ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با نگاه رئیس این مجموعه به عنوان یک دستگاه تصمیم‌ساز استان در نشست سمن‌های محیط زیست شرکت کرده و گاهی میزبان این جلسات بوده است که این امر در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تا جایی که امکان دارد قول‌های مساعدی داده و کمک‌های اعتباری در راستای حفظ محیط زیست می‌کند، تصریح کرد: این یک فرصت ویژه برای توسعه و فرهنگ‌سازی زیست محیطی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در مورد مهم ترین مصوبات این جلسه، افزود: مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه گذاشته شود تا به پیشنهاد مناسب برای انجام کار پایلوت در مورد مدیریت پسماند برسیم و آن پیشنهاد را در کارگروه پسماند به ثبت برسانیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز به تحقق آن کمک کند.

اکبری اظهار کرد: همچنین مقرر شد مکاتباتی را با دستگاه‌ها در خصوص استفاده کمتر از مواد پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طی این نشست که آخرین نشست امسال بود مقرر شد در صورت تامین کسری پایان سال اعتباراتی از سوی سازمان مدیریت به سمن‌ها تعلق گیرد، خاطرنشان کرد: قرار شد در خصوص تدریس درس انسان و محیط زیست در مدارس با تعامل با آموزش و پرورش یک بازنگری صورت گیرد و از طریق معاونت سیاسی استانداری پیگیری کنیم که متخصصان محیط زیست تدریس این درس را برعهده گیرند و آموزش‌های لازم به معلمان داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه مقرر شد در روز جهانی حیات وحش برنامه اصلی در سازمان مدیریت برگزار شود، بر همگرایی لازم با سمن‌های مرتبط منابع طبیعی تاکید کرد.

اکبری با اشاره به اینکه پیشنهاد ثبت شرکت‌های مشاوره در حوزه محیط زیست نیز داده شد، اظهار کرد: هرساله نزدیک به یک میلیارد تومان انجام پروژه‌های محیط زیستی به خارج از استان داده می‌شود که می‌تواند انجام و اجرای آن در اختیار شرکت‌های داخل استانی قرار گیرد.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها به دست فارغ‌التحصیلان محیط زیست استان می‌تواند در رونق اشتغال بومی تاثیرگذار باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از انجام گفتمان با دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند خبر داد و یادآور شد: همچنین مقرر شد وضعیت مصرف پلاستیک در مغازه‌ها و صنوف نیز پیگیری شود.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی پس از شنیدن نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مسئولان سمن‌های زیست محیطی، بر حمایت هرچه بیشتر از فعالیت‌های این سمن‌ها تاکید و دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات و مسائل مربوطه صادر شد.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی سازمان مدیریت و برنامه ریزی محیط زیست مقرر شد سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه اقدامات انجام شده توسط دهیار جدید روستای دستک هنوز مطلوب نظر محیط زیست نیست، گفت: برنامه آموزش و جلب مشارکت مردم روستای دستک برای تفکیک زباله از مبدا باید هر چه سریعتر توسط دهیاری اجرایی و جایگاه زباله‌ موجود که غیرمجاز می‌باشد، طی فرایندی تعطیل شود.

رامین حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مدیریت پسماند در روستای بزرگ دستک، اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده توسط دهیار مربوطه پس از اخطاریه صادره، وضعیت موجود تا حدی با خاک‌پوشانی زباله‌ها و نصب بنر هشداری توسط دهیاری مدیریت شد.

اقدامات دهیاری دستک هنوز کامل نبوده و مورد تایید محیطزیست نیست

وی با بیان اینکه هنوز اقدامات انجام شده توسط دهیار دستک مطلوب نظر محیط زیست نیست، افزود: مقرر شد جایگاه زباله مذکور همانند جایگاه زباله سابق روستای سالکده که در حال حاضر وجود خارجی ندارد، ضمن اجرای برنامه‌های آموزشی و جلب مشارکت مردمی و تفکیک زباله از مبدا، تعطیل شود که در این خصوص هم با جدیت پیگیر موضوع هستیم. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: مدیریت پسماند روستاها براساس سیاست‌های ابلاغی از استانداری می‌بایست با اجرای طرح مپ روستایی با رویکرد آموزش و جلب مشارکت عمومی روستانشینان عزیز با هدف کاهش حجم زباله و تفکیک حداکثری، توسط دهیاران با الگوبرداری از روستاهای موفق در این زمینه اجرا شود.

حسین‌زاده با اشاره به پیگیری جدی محیط زیست در خصوص ساماندهی وضعیت زباله‌های رها شده در حریم راه‌ها، انهار، سواحل و تفرجگاه‌ها، به لزوم پیگیری جدی بخشداران در این خصوص تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه دهیاران به اخطاریه‌های صادره و ادامه و روند آلودگی پسماند در روستاها، موضوع از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب یا آلودگی محیط زیست از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۱۳۴۱۱۲۵۰۹۹ موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه