Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@16:17:29 GMT

7 نکته با آنان که نمی خواهند رأی بدهند!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۱۰۶۶

7 نکته با آنان که نمی خواهند رأی بدهند!

دو روز مانده به انتخابات مجلس و اکثر هم میهنان تصمیم قطعی به رای دادن گرفته اند و در حال نوشتن لیست های خود هستند اما گروهی هم هستند که تصمیم ندارند هنوز رأی دهند. اگر شما یا اطرافیان شما جزو دسته دوم هستید حتما این 7 نکته را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این نوشتار حاوی 7 نکته برای کسانی است که تصمیم به رای دادن ندارند و یا هنوز تصمیم به رای دادن نگرفته اند  و یا اطرافیانی این مدلی دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پس در این صورت حتما بخوانید :   1- «‌انتخابات، کاری سیاسی است و من با سیاست کاری ندارم». این یکی از استدلالات یا توجیهات کسانی است که رأی نمی دهند. درباره این گزاره اما می توان گفت: اولا انتخابات تنها با سیاست سر و کار ندارد با سرنوشت همه ما کار دارد. ثانیا با ما سیاست کار نداشته باشیم سیاست اما با ما کار دارد. سیاست درباره برگزاری کنسرت موسیقی تصمیم می گیرد. سیاست، ترکیب هیات مدیره باشگاه های مهم فوتبال را تعیین می کند. سیاست بر شاخص بورس تاثیر می گذارد. سیاست، کتاب بزرگ ترین نویسنده ایران را در کشور نگاه می دارد. پس، هر قدر هم از سیاست دوری گزینیم سیاست جایی و روزی گریبان ما را می گیرد. حال که نمی توانیم سیاست را ترک کنیم دست کم هر دو سال یک بار ناگزیریم با سیاست رو به رو شویم. بهتر است این مواجهه در قالب صندوق های رأی باشد.   2- « انتخابات برای من چه فایده ای دارد؟» این هم یکی دیگر از پرسش ها یا دلایل رای ندادن است. آیا از پیروزی این جریان یا کنار زدن آن جریان خوش حال یا ناراحت نمی شویم؟   پس حداقل فایده معنوی دارد. اگر بر حال و هوای اقتصاد و بازار سرمایه تاثیر بگذارد می تواند فایده مادی هم داشته باشد. مگر انتخابات 24 خرداد 92 به توافق هسته ای یا برجام نینجامید؟   3- « اصلاح باید ساختاری باشد و با مجلس و دولت کار بسامان نمی شود.» این گزاره را بیشتر از زبان مخالفان تمامیت نظام می شنویم. طبعا انتخابات در چارچوب یک نظام سیاسی برگزار می شود و ذیل آن قابل تعریف است. اما کدام راه خشونت‌ بار است و کدام نیست؟ اساسا اصلاح مگر از راهی غیر انتخابات می گذرد؟   4- « در درستی نتایج اعلام شده تردید دارم». برگزار کننده انتخابات دولت و وزارت کشور است.ضمن این که هر چه نرخ مشارکت بالاتر باشد احتمال تخلف کاهش می یابد.   5- «رأی ما در انتقاد است اما به حساب تأیید گذاشته می شود.» این بار اما تفاوت ها چنان آشکار است و رقابت به قدری جدی است که رای به هر گفتمان پیام خاص خود را دربردارد و قابل تفسیر به غیر نیست.   6- «مگر چه اتفاقی می افتد؟». این نیز یکی دیگر از توجیهات برای رای ندادن است. اما آیا تفاوتی ندارد که افرادی بخواهند روی رییس سازمان انرژی اتمی سیمان بریزند و او را در قلب رآکتور اراک مدفون کنند و افرادی در اندیشه تعامل با دنیا باشند؟   اگر هم با رای دادن اتفاق خاصی نیفتد با رای ندادن ممکن است اتفاقاتی بیفتد که از اراده مردم خارج است.   7- «رد صلاحیت ها و برخی محدودیت ها برای فعالان سیاسی دل و دماغی باقی نگذاشته است.» اما وقتی خود رد صلاحیت شده ها و فشار کشیده ها قصد رای دارند انتظار نمی رود منتقدین دیگر اصطلاحا کاتولیک تر از پاپ باشند.   گفتار دو روز قبل از انتخابات را با این جمله به پایان می رسانم: «رای می دهیم چون می خواهیم زندگی کنیم و آدمی به امید زنده است.» این بار اما امید تنها امید نیست و موضوعیت کامل  یافته است.   اگر بخواهیم صریح تر بگوییم می توان گفت آنان که رأی نمی دهند در واقع گمان می کنند که رای نمی دهند اما چه بسا رای ندادن آنان در عمل به سود همان گفتمانی تمام شود که در اعتراض به آن نمی خواهند رای دهند. برای حل این پارادوکس (قضیه تناقض نما) تنها تا پایان انتخابات جمعه فرصت هست و اگر حل نشود روزهای بعد جبران پذیر نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات رای ندادن رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور برای امیدوار ماندن به کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ‌برتر، چاره‌ای جز امتیازگیری مقابل فولاد ندارد.

فولاد و تراکتور در جریان هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال، از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (دوشنبه) به میزبانی ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم خواهند رفت.

 نه تراکتور اوضاع جالبی دارد و نه فولاد. تی‌تی‌ها هیچ یک از ۵ دیدار اخیرشان را نبرده‌اند و تنها ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن عایدشان شده است. در سمت مقابل از آخرین برد فولاد در حال سقوط، ۸ هفته می‌گذرد و سرخ‌پوشان اهواز هفته‌هاست برای بقا در لیگ‌برتر دست و پا می‌زنند.

۱۰ نکته درباره این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

۱. فولاد با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم جدول است. این تیم در صورت از دست دادن امتیاز در این مسابقه ممکن است در رده پانزدهم جدول قرار گیرد و تنها برد جایگاه فعلی فولاد را تضمین می‌کند.

۲. تراکتور با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول حضور دارد. باخت در این بازی ممکن است به قیمت سقوط تراکتور به رده پنجم تمام شود ولی قرمزپوشان با هر نتیجه‌ای از این رده بالاتر نخواهند رفت.

۳. فولاد در ۸ بازی اخیر لیگ‌برتری خود برنده نبوده است.

۴. تراکتور ۵ بازی آخر خود در چارچوب لیگ‌برتر را بدون برد پشت سر گذاشته است.

۵. آخرین برد تراکتور مقابل فولاد در اهواز به ۶ سال قبل برمی‌گردد. (یک بر صفر، لیگ هفدهم)

۶. تراکتور هیچ‌گاه در ورزشگاه شهدای فولاد موفق به بازگشایی دروازه فولاد خوزستان نشده است.

۷. فولاد از ۱۲ بازی خانگی خود در فصل جاری لیگ‌برتر، ۱۲ امتیاز به دست آورده است. تراکتور این فصل ۱۲ بار به خانه حریفان رفته‌ که حاصل آن ۱۷ امتیاز بوده است.

۸‌. لوسیانو پریرا با ۶ گل بهترین گلزن تقابل ۲ تیم است و پس از او ساسان انصاری با ۵ و لوسیانو ادینهو با ۴ گل قرار دارند.

۹. برد ۲ بر یک و تساوی یک بر یک هر کدام ۶ بار، پرتکرارترین نتیجه رویارویی‌های ۲ تیم بوده و پیروزی ۳ بر صفر فولاد و ۳ بر ۲ تراکتور بهترین بردهای ۲ تیم مقابل هم بوده‌اند.

۱۰. ساسان انصاری، حمید بوحمدان، علی شجاعی، احسان مرادیان، مهدی شیری، عارف آقاسی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟