Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه نهمین کنگره سراسری سالیانه انجمن پیوند سلولهای بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند ایران، با حضور اساتید و دانشجویانی از 19 استان دارنده مرکز پیوند مغز استخوان، از امروز(۳۰ بهمن) در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

مهرداد پاینده دبیر علمی این کنگره در حاشیه آیین افتتاحیه آن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنگره سلولهای بنیادی هرساله در یکی از استان های کشور برگزار می‌شود، گفت: این نهمین دوره کنگره است که کرمانشاه میزبانی آن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری سه روزه این کنگره، گفت: امروز (30 بهمن) شاهد آغاز به کار این کنگره بودیم و طبق برنامه ریزی صورت گرفته برگزاری آن تا دوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

پاینده با اشاره به ارسال 55 مقاله به دبیرخانه این کنگره، گفت: از این تعداد 9 مقاله دانشجویی و 10 مقاله اساتید بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی افزود: همچنین 30 مقاله نیز در قالب پوستر در حاشیه این کنگره ارائه خواهد شد.

پاینده با بیان اینکه در کنار ارائه مقالات، سخنرانی اساتید در قالب موضوعات مختلف در حوزه پیوند مغز استخوان ارائه می‌‏شود، گفت: در مجموع 48 سخنرانی در سه روز برگزاری این کنگره خواهیم داشت.

دبیر علمی این کنگره هدف از برگزاری این دوره را تبادل اطلاعات میان مراکز پیوند مغز استخوان عنوان کرد وافزود: از کشور عراق هم برخی اساتید این حوزه اعلام آمادگی کرده و طی دو روز آینده به کنگره ملحق می شوند.

پاینده در ادامه با اشاره سابقه 30 ساله پیوند مغز استخوان در ایران، گفت: سابقه این پیوند در جهان 60 سال است و ایران با وجود اینکه بسیار دیرتر از کشورهای پیشرفته انجام این پیوند را آغاز کرده، اما در مدت زمانی کوتاه کیفیت انجام این پیوند و روش های آن را به سطح استانداردهای جهانی رسانده است.

وی با بیان اینکه امروز 70 تا 80 نوع بیماری با استفاده از پیوند مغز استخوان قابل درمان است، گفت: موفقیت پیوند به عوامل مختلفی از جمله وضعیت جسمی دهنده و گیرنده مغز استخوان و نیز به نوع بیماری و پیشرفت آن بستگی دارد و عمدتا موفقیت این پیوند بین 60 تا 70 درصد تخمین زده می‌شود.

پاینده با بیان اینکه در گذشته از استخوان لگن فرد دهنده برای برداشت مغز استخوان استفاده می‌کردند، گفت: در حال حاضر با وجود دستگاه های پیشرفته‌ای که وجود دارد، خون فرد دهنده وارد دستگاه شده و بعد از جداسازی سلولهای مورد نظر، خون مجددا به بدن فرد دهنده وارد می شود و این پروسه نهایتا سه تا چهار ساعت طول می‌کشد.

این مسئول با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در کرمانشاه در سال 1393، گفت: طی این مدت در مجموع 157 پیوند مغز استخوان در این مرکز انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منطقه کرمانشاه سلولهای بنیادی پیوند مغز استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر