Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@00:47:23 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۱۶۲۸

پنج رویداد جهان

حبس برای رئیس جمهوری سابق

دیوان عالی سئول امروز چهارشنبه در حکمی «لی میونگ باک»، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی را به خاطر اختلاس و دریافت رشوه به 17 سال زندان محکوم کرد و مقامات امنیتی کره‌جنوبی او را از دادگاه مستقیم به زندان بردند. رئیس جمهوری سابق کره‌جنوبی که 78 سال دارد همچنین به پرداخت 15.7 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال 2018 هم به همین اتهام‌ها در دیوان عالی به 15 سال زندان محکوم شده بود اما در مارس 2019 به خاطر نگرانی‌هایی که درباره سلامتی اش وجود داشت، از زندان آزاد شد.

--- جنگ نیمه سرد! پس‌از آنکه دولت واشنگتن اعلام کرد، با پنج خبرگزاری مهم دولتی چین از جمله «شینهوا» و «سی جی تی ان» که «عاملان خارجی» هستند، همانند سفارتخانه‌های خارجی برخورد می‌کند و آنها از این پس ملزم هستند فهرست استخدام و اخراج تمامی کارمندان‌شان را اعلام و اموال‌شان در امریکا را در وزارت امور خارجه به ثبت برسانند، دولت پکن واکنش نشان داد و از امریکا خواست «ذهنیت جنگ سرد» را کنار بگذارد. امریکا رسانه‌های چینی را به چشم عاملان و جاسوس‌های پکن در امریکا نگاه می‌کند و به همین خاطر این قوانین سخت را برای خبرگزاری‌های مهم چین گذاشته است. --- کشف  نئاندرتال  میانسال در عراق محققان می‌گویند برای نخستین بار در دهه گذشته اسکلت یک انسان نئاندرتال را کشف کرده‌اند که استخوان‌هایش هنوز در جای اصلی خود هستند. این اسکلت در غار «شانه‌در» در استان اربیل عراق پیدا شده که پیش‌تر هم بقایای مهمی از دوره پارینه‌سنگی و نوسنگی در آن کشف شده بود. جمجمه این اسکلت متلاشی شده اما قسمت فوقانی قفسه سینه و هر دو دست آن باقیمانده‌اند. محققان می‌گویند اسکلت احتمالاً متعلق به یک نئاندرتال میانسال است.   --- مرگ دسته جمعی پرندگان در اسپانیا انتشار تصویر مرگ دسته جمعی پرندگان در یکی از بزرگراه‌های کاتالان اسپانیا خشم فعالان محیط زیست و حامیان حیوانات را برانگیخت. به گزارش «اسپوتنیک»، با اینکه علت مرگ این پرندگان مشخص نیست اما نزدیکی این بزرگراه به کارخانه مواد شیمیایی که یک ماه پیش منفجر شده بود گمانه زنی‌هایی را درباره انتشار مواد شیمیایی در فضا افزایش داده است. براساس آخرین گزارش‌ها دست کم لاشه 100 پرنده در این بزرگراه پیدا شده است. تحقیقات برای روشن شدن علت این اتفاق آغاز شده است.   --- هشدار سلطه زبان عربی در سوئد یکی از نمایندگان حزب میانه روی پارلمان سوئد با هشدار ترویج زبان عربی به‌عنوان زبان اصلی در چندین مرکز پیش دبستانی در این کشور، نسبت به سلطه این زبان هشدار داد. «حنیف بیل» به رادیوی سوئد گفت: 60 تا 89 درصد دانش‌آموزان 6 مرکز پیش دبستانی در مرکز شهر «رونیبه» مهاجر بوده و زبان مادری‌شان غیر سوئدی وعمدتاً عربی است. در این شرایط نخستین و بزرگترین معضل، مشکلات ارتباطی کارکنان این مراکز با دانش‌آموزان است. بنابراین بسیاری از این مراکز اقدام به استخدام کارکنان جدید عرب زبان کرده‌اند. وی افزود: زمانی که هشدار عربی شدن مدارس را می‌دهیم بسیاری از حامیان مهاجران آن را به شکل مثبتی برداشت می‌کنند و نسبت به دوزبانه شدن مدارس ابراز خوشحالی می‌کنند. اما سوئدی‌های اصیل تنها زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم قبول دارند.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل الوحده با گزارش عربی / فیلم

در جریان پیروزی امشب النصر مقابل الوحده در لیگ حرفه ای عربستان، کریستیانو رونالدو 3 گل از 6 گل تیمش را به ثمر رساند.

دانلود (25.8MB)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی
  • (ویدئو) معلم عربی محمد بحرانی جواب او را داد
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل الوحده با گزارش عربی / فیلم
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • (ویدئو) کشف اسکلت‌های بدون دست و پا در «آشیانه گرگ» هیتلر
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست