Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفع مشکل دو واحد تولیدی شن و ماسه در انتظار تصمیم مسؤولانی است که عنوان کردند؛ پیگیر حل مشکلات این واحدهای تولیدی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تعدادی از مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان بیکاری گارگران شرکت معدنی آمل را پیگیری کنید خواستاری پیگیری این سوژه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در توضیح سوژه عنوان کردند؛ متاسفانه در پی اختلاف سازمان صمت مازندران و منابع طبیعی، بزرگترین شرکت معدنی مازندران واقع در شهرستان آمل تعطیل شده است و به گواه مستندات پیوستی بیش از 300 کارگر بیکار شده‌اند.

خبرنگار فارس این موضوع را بعد از ثبت سوژه مردمی در سامانه فارس من پیگیری کرده است؛ اکنون تعطیلی معدن شن و ماسه آمل و سارج بیشتر از 40 روز شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده مسؤولان این واحد تولیدی،300 کارگ این مجموعه چشم انتظار پیگیری‌های مسؤولان استانی برای رفع مشکلی که در دستگاه قضا ایجاد شده هستند.

اطلاعاتی که دو هفته گذشته قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در اختیار خبرنگار فارس قرار داده بود، حاکی از تصمیم‌گیری برای رفع  این مشکل در استانداری مازندران داشت.

با توجه به در پیش بودن ایام عید کارگران این مجموعه تولیدی نگران تامین نیازمندی‌های خویش در ایام نوروز هستند.

از طرفی عدم فعالیت این دو مجموعه باعث افزایش قیمت شن و ماسه در مناطق مرکزی به ویژه شهرستان آمل شده است.

در این ارتباط با اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت‌وگو کردیم.

وی در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده برای رفع مشکل به وجود آمده، اظهار کرد: استاندار مازندران پیگیری‌های جدی دراین ارتباط انجام داده اما هنوز رفع توقیف صورت نگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: بارها به مسؤولان مرتبط برای رفع پلمب در آمل این موضوع را مطرح کردیم که اقدامات قانونی خویش در قبال تخلفات این مجموعه را انجام داده اما زمینه توقف فعالیت تولیدی را فراهم نکند.

وی بیان کرد: صورتجلسه‌ای نیز در این زمینه براساس ضوابط قانونی تنظیم شده اما ظاهرا پیگیری‌ها نتیجه نداده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران اضافه کرد: مدیر این دو مجموعه تا یک‌ماه بدون فعالیت حقوق کارگران را پرداخت کرده اما در حال حاضر نسبت به تعطیلی مجموعه و اخراج کارگران اقدام کرده است.

وی بیان کرد: امروز به ما اعلام کردند که ۱۰۰ نفر جلوی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آمل پیگیر مطالبات خود بودند این در حالی است که مقامات ملی تاکید کردند که در حال حاضر به هیچ وجه نباید اجازه تعطیلی واحد تولیدی فراهم شود اما متاسفانه این دغدغه‌ها عملیاتی نشده است.

در ادامه قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران اظهار کرد: با وجود اینکه مدیران دستگاه اعلام کردند که نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و با وجود اینکه شاکی دستگاه دولتی بوده و کسی که دفاع می‌کند دستگاه دولتی است.

وی اضافه کرد: ما با همدیگر توافق کردیم که این واحد کار کند تا تکلیف پرونده روشن شود اما هنوز اجازه رفع پلمب این واحدهای تولیدی داده نشده است.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: که در جلسه‌ای برای راه‌اندازی این معدن برگزار شد، قرار شد که بعد از ایام انتخابات جلسه تشکیل و برای رفع این واحد تولید تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/3141/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران شن و ماسه آمل تصمیم گیری سازمان صمت مازندران کار و رفاه اجتماعی واحد تولیدی شن و ماسه رفع مشکل برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنر دست و صنعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ آقای پوریان و همسرش خانم آشوری می‌گویند: در واحد تولیدیشان علاوه بر آموزش تخصصی گلدوزی با چرخ، شیوه‌های نوین کسب و کار را به مجموعه تحت پوششان آموزش می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس نیز می‌گوید: سه هزار هنرمند در گنبدکاووس در رشته سوزن دوزی فعالیت می‌کنند و وجود چنین زنجیره‌های تولیدی، رونق کسب و کار آنها را موجب می‌شود.

مریم آتابای خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر حفظ نقوش سنتی سوزن دوزی قوم ترکمن، تلاش کرده است، این رشته را کاربردی‌تر و با هزینه‌های کمتری در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه تولیدات این واحد فعال در گنبدکاووس تلفیقی از هنر دست و صنعت است، گفت: استفاده از پوشاک سوزن دوزی شده، بسیار مورد توجه قشر‌های مختلف قرار گرفته است و ما هم به دنبال حمایت از کسب وکار‌هایی که رنگ و بوی تولید داخلی داشته باشد، هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره