Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان همدان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:  دیدار و جلسه بررسی فعالیت‌های مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بنیاد ایران شناسی کشور وبا حضور رئیس بنیاد و نیز معاون پژوهشی بنیاد ایران شناسی انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:  در این دیدار موضوعاتی از جمله مطالعات در زمینه تهیه اطلس مردم شناسی و زبان شناسی استان همدان، جمع آوری و انتشار نتایج کاوش‌های انجام گرفته در محوطه باستانی هگمتانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود: در دیدار‌های جداگانه‌ای که در حضور آیت اله سیدمحمد خامنه‌ای رییس بنیاد ایران شناسی و معاون پژوهشی این بنیاد دکتر محمد بهرام زاده برگزار شد بر اهمیت توجه به میراث ناملموس و معنوی همدان، مطالعه و پژوهش در رابطه با نقش تمدن ایران بر جهان بویژه در دوره پیش از تاریخ تاکید گردید.

مالمیر به نقل از آیت اله سید محمد خامنه‌ای در این دیدار یادآور شد: همدان با توجه به پیشینه وظرفیت‌های آن در طول تاریخ به عنوان یک قطب محسوب می‌گردد که بر اطراف خود و در حوزه فراگیر گسترده خود تاثیر بسیار داشته و دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان بیان کرد: در دیدار با معاون پژوهش بنیاد ایران شناسی نیز دکتر بهرام زاده بر اهمیت ایجاد کرسی آرمان شهر بوعلی در سازمان ملل و انجام مطالعات و تدوین برنامه‌هایی در این راستا اشاره کرد و شناخت بیشتر ابن سینا دانشمند شهیر و نابغه شرق را برای جهانیان با اهمیت دانست و خواستار تدوین برنامه‌هایی در این راستا با حضور مدیران در استان همدان شد.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری بنیاد ایران شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد