Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون انتخابات افغانستان امروز چهارشنبه در مراسمی به محمد اشرف غنی که دیروز پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، اعتبارنامه داد.

به گزارش ایسنا، در مراسم اهدای اعتبارنامه انتخاباتی، اشرف غنی با معاونانش امرالله صالح و محمد سرور دانش در دفتر کمیسیون انتخابات حضور یافت و از اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان سپاسگزاری کرد و گفت او هیچ نوع مداخله‌ای در امور انتخابات نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اضافه کرد که تا دیروز هم خبر نداشته که کمیسیون انتخابات چه زمانی نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

به گزارش بی.بی.سی کمیسیون انتخابات افغانستان دیروز محمد اشرف غنی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در ششم مهر سال جاری برگزار شده بود، اعلام کرد. عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی غنی در واکنش به این اعلام آن را "غیرقانونی" خواند و گفت تیم او دولت دیگری تشکیل خواهد داد.‎

این کمیسیون اعلام کرد که محمد اشرف غنی با کسب ۵۰/۶۴ درصد از آرا برنده انتخابات است. غنی ۹۲۳ هزار ۵۹۲ رای از مجموع یک میلیون ۸۲۳ هزار و ۴۸ رای معتبر را برده است.

شمار آرای عبدالله در این انتخابات ۷۲۰ هزار و ۸۴۱ رای معادل ۳۹/۵۲ درصد از کل آرا اعلام شد.

عبدالله نتیجه انتخابات را رد کرده و گفته تیم او پیروز این انتخابات است و "حکومت همه‌شمول" تشکیل خواهد داد.

او این نتیجه نهایی انتخابات را "نتیجه دزدی انتخابات، کودتا بر مردم سالاری" خواند و گفت که این نتیجه "از بنیاد غیرقانونی" است.

تیم عبدالله از روند بررسی شکایت‌ها به خصوص درباره باطل شدن آرای مورد مناقشه از کار کمیسیون‌های انتخاباتی راضی نبوده‌اند.

امروز ژنرال دوستم از مهمترین متحدان عبدالله نیز در ولایت شمالی جوزجان در میان هوادارانش از اعلام دولت به رهبری عبدالله عبدالله حمایت کرد.

تا کنون جامعه بین‌المللی در مورد جنجال‌ها ایجاد شده در پی اعلام نتیجه انتخابات افغانستان واکنشی نشان نداده‌اند و نمایندگی‌های سیاسی مستقر در کابل هم ابراز نظری نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات افغانستان انتخابات افغانستان کمیسیون انتخابات اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان