Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:14:13 GMT

نشست «هزار سال پس از خیام» در مادرید برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۶۲۳

نشست «هزار سال پس از خیام» در مادرید برگزار شد

این نشست با شرکت نجمه شبیری (رئیس مرکز خیام)، فرشاد زاهدی (استاد دانشگاه کارلوس سوم) و انسیه آزادی (رئیس بخش اسپانیایی کانون زبان ایران) و علاقمندان به خیام، برگزار شد و شرکت کنندگان ابعاد مختلف علمی خیام را معرفی‌ کردند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، اکتشافات علمی عمر خیام فراتر از اهمیت دنیای ادبی‌ اوست که تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است و این دانشمند را به  عنوان یک مرجع آشکار ثروت فکری ایران در قرن یازدهم معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست علمی پس از اتمام، به مدت یک ساعت به پرسش و پاسخ میان سخنرانان و مدعوین گذشت. در پایان نیز فیلم خیام خوانی در بوشهر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.

«غیاث‌الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری» فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره شناس و رباعی سرای ایرانی در دوره سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست ولی آوازه وی بیشتر برای نگارش رباعیات اوست که شهرت جهانی دارد.

برچسب‌ها اسپانیا  عمر خیام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا عمر خیام اسپانیا عمر خیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محورهای این کنگره خواهد بود.

بیش از ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات پذیرفته‌شده در این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا نمایه خواهد شد.

این‌کنگره با حضور محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی عزت زاده به عنوان دبیر اجرایی از ساعت ۹ تا ۱۹ توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6096394 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • احمدی نژاد عازم مجارستان شد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود