Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:10:15 GMT

سازمان غذا و دارو: ماسک طبی به قم ارسال شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۰۶۸

سازمان غذا و دارو: ماسک طبی به قم ارسال شده است

سید حسین صفوی درباره موارد مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود ماسک طبی در استان قم بیان کرد: کمبودی از لحاظ ماسک تنفسی در قم وجود ندارد.

وی ادامه داد: ماسک‌های طبی هم امشب به استان قم ارسال شده و فردا (پنجشنبه) هم ارسال خواهد شد.

صفوی گفت: تولید ماسک طبی به اندازه کافی است و کمبودی از این نظر در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز از ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: آزمایش اولیه به عمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است.

علی رضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت نیز غروب امروز (چهارشنبه) از فوت این دو نفر به علت کرونا در قم خبر داد و گفت: هر دو نفر که ابتلای آن‌ها به کرونا امروز مشخص شد در قم بودند و هر دو کهولت سن داشتند. هر دو نفر به علت کرونا فوت کردند و یک نفر از این دو فرد فوت شده در قم، جانباز شیمیایی بود.

بر اساس آمار‌ها تاکنون ۲ هزار و ۱۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان غذا و دارو ماسک طبی ویروس چینی مرگ قم پارسی خبر ویروس کرونا دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

کد خبر 6087339 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست