Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: در مجموع یک میلیون و ۹۱ هزار و ۹۴۵ نفر از دانش آموزان دختر و پسر برای اولین بار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت می کنند که این موضوع می تواند فضای خوبی در آموزش و پرورش ایجاد کند تا دانش آموزان بتوانند به افراد اصلح رای دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانش آموزان رای اولی با مشارکت در انتخابات، می توانند در این فعالیت بزرگ تربیت اجتماعی نقش داشته باشند و نمایندگانی برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که نماینده واقعی مردم باشند.

رمضانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات شورای دانش آموزی به عنوان نمونه ای از انتخابات مهم و تاثیرگذار برای دانش آموزان محسوب می شود، دانش آموزان با این فرایند طولانی، مشارکت و حضور در مجلس دانش آموزی، به افرادی آگاه و توانمند تبدیل می شوند و می توانند برای مشارکت در  انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل داشته باشند.

وی اظهار داشت: در مجموع در بحث شورای دانش آموزی سیاست هایی داریم که البته با توجه به فعالیت ۱۵ انجمن در این زمینه، تربیت اجتماعی صورت می گیرد و به فعالیت های گروهی زیادی تبدیل می شود، دانش آموزان را در برنامه های مختلفی مشارکت دهیم که یکی از این بحث ها انتخابات بزرگی مانند مجلس شورای اسلامی است.
رضمانی تصریح کرد: امسال ۱۰ میلیون نفر از دانش آموزان در انتخابات شورای دانش آموزی در آبان ماه شرکت کردند که ۷۲۰ هزار نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. این انتخابات با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد و برای اولین بار  بخاطر آشنایی بیشتر دانش آموزان، انتخابات در برخی از مناطق کشور به صورت پایلوت الکترونیکی برگزار شد.
رمضانی ادامه داد: انتخابات شورای دانش آموزی با همراهی وزارت کشور، استانداران و فرمانداران برگزار شد. از آنجا که این انتخابات دانش آموزان را با صندوق رای و نحوه رای گیری آشنا می کند، راه خوبی برای آشنایی بهتر دانش آموزان برای رای دادن و مشارکت اجتماعی به شمار می رود.
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۱۰۰ هزار واحد آموزشی انتخابات شورای دانش آموزی برگزار شد که در نهایت برگزیدگان در سطح منطقه در مجامع دانش آموزی استان و مجلس دانش آموزی کشور به عنوان مشاوران وزرا و در سطح استان به عنوان مشاوران مدیران کل عمل می کنند و اگر نیاز به رای دانش آموزان باشد، می توانند از نظرات آنها استفاده کنند.
رمضانی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مجلس دانش آموزی و ارتباط با وزیران و مدیران کل در استان ها می تواند حتی ارتباط بهتر و سالم تری را بین معلمان و دانش آموزان برقرار کند؛ چرا که نماینده شورای دانش آموزی در جلسات شورای مدرسه می تواند دغدغه دانش آموزان را به مدیران مدارس انتقال دهد تا مشکلات مدرسه رفع شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام وزارت کشور در این انتخابات تعداد واجدین شرایط رای دادن در مجموع ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر و به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن هستند. همچنین تعداد رای اولی ها در کل کشور۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر خواهد بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان انتخابات شورای دانش آموزی مجلس شورای اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انتخابات

استاندار خراسان رضوی، گفت: دانش‌آموزان در طرح میدان ۱۴ صفر ۲ به اندازه‌ای که می‌توانستند مشارکت کردند و همچنین زمینه حضور باشکوه مردم در انتخابات را فراهم کردند و نفس این کار ارزشمند است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در آیین شکرانه که به پاس جهاد دانش‌آموزان در بزرگ ترین عملیات فراگیر جهاد تبیین استان تحت عنوان میدان 14 صفر 2 در سالن اجتماعات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از نفس حضور همه شما دختران و پسران دانش‌آموز که اراده کردید و در این میدان حضور پیدا کردید، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه میدان را اراده‌ها می‌سازد و به خودی خود این میدان وجود ندارد، افزود: مبارزه با باطل و تقابل با دنیای استکبار، دفاع از حرم و همه این‌ها اراده‌هایی است که در انسان‌ها شکل می‌گیرد و منتهی به ایجاد میدان می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه میدان انتخابات در نتیجه اراده انسان‌های معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت، تصریح کرد: مردم ما تصمیم گرفتند برای دفاع از این نظام مقدس به میدان انتخابات وارد شوند و یک بار دیگر با دادن رای به دنیای استکبار پیغام دهند علی‌رغم همه مشکلات در لایه‌های اجرایی، نظام مقدس اسلامی را نظام حق می‌دانیم و از آن دفاع می‌کنیم لذا این پیام قاطع و اصیل مردم بود که مخابره شد.

نظری با تقدیر از دانش‌آموزان عنوان کرد: به اندازه‌ای که می‌توانستید مشارکت کردید و همچنین زمینه حضور باشکوه مردم در انتخابات را شما فراهم کردید، لذا نفس این کار ارزشمند است. 

وی تاکید کرد: میدان محل استراحت و ریخت و پاش نیست و طبیعی است که مقصود ما از میدان، میدان مبارزه در عرصه‌های مختلف است که هر جا دشمن باشد، بدیهی است که در مقابل دشمن باید ایستادگی کرد، بنابر این حضور شما دانش‌آموزان در میدان ضمن اینکه اثر مشارکتی برای این میدان داشت، اما پختگی و سازندگی برای خود شما به ارمغان آورد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به افقی که برای نظام مقدس اسلامی در پیش است، این تمرینات و حضورها بسیار مهم خواهد بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ماه رمضان دانشگاه خودسازی است
  • شیرینی روزه و روزه داری در کام روزه اولی‌های خرمشهر
  • ماه رمضان ماه خشوع و خضوع است
  • تقدیر از نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انتخابات
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سما
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سمای آباده
  • برگزاری جشن بزرگ روزه اولی‌ها در شهرستان محلات
  • ضرورت گسترش مهارت آموزی به دانش آموزان
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت آموزی به سمت دانش آموزان گسترش یابد