Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@09:58:18 GMT

راز سرقت وکیل قلابی در اداره آگاهی فاش شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۹۳۰

راز سرقت وکیل قلابی در اداره آگاهی فاش شد

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چندی قبل زن میانسالی  پیش پلیس رفت و از سرقت پول و طلاهایش خبر داد و گفت: مدتی است که با همسرم اختلاف دارم و کارمان به دادگاه خانواده کشیده شده است. می‌خواستم مهریه‌ام را به اجرا بگذارم اما چون با راه‌های قانونی این کار آشنا نبودم دنبال یک وکیل می‌گشتم. روز گذشته که به مجتمع قضایی رفتم در آنجا مرد جوانی را دیدم که برگه‌هایی با نشان قوه قضائیه در دست داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر کردم وکیل است.

او ادامه داد: به سراغش رفتم و مشکلم را برایش تعریف کردم. او شماره شعبه‌ای که در آنجا پرونده داشتم را پرسید و بعد هم به داخل شعبه رفت و پس از چند دقیقه برگشت. او گفت وکالت مرا به عهده می‌گیرد و برای این کار 300 هزار تومان به‌عنوان حق الوکاله به او پرداخت کردم. قرار شد فردا به دفتر وکالتش در خیابان پاسداران بروم.

فتانه گفت: فردای آن روز با من تماس گرفت و محل قرار را تغییر داد. وکیل جوان به‌نام سروش، مرا به میهمانسرایی دعوت و در آنجا با آبمیوه از من پذیرایی کرد اما بعد از آن دیگر چیزی متوجه نشدم. زمانی که به هوش آمدم خودم را در بیمارستان دیدم. یکی از خدمتکاران مرا بی‌هوش در اتاق پیدا کرده بود. وکیل جوان گوشی تلفن همراه، طلاها و پول‌هایی که برای حق الوکاله با خودم برده بودم و حدود 100 میلیون تومان ارزش داشت را از من سرقت کرده بود.

متهم سابقه دار

با شکایت زن میانسال به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای دستگیری وکیل قلابی آغاز شد. در نخستین گام، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با این احتمال که متهم از سارقان سابقه دار است به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار اداره آگاهی رفتند.

فتانه با دیدن تصاویر متهمان، سروش را به‌عنوان وکیل قلابی شناسایی کرد. با شناسایی هویت متهم، مرد جوان بازداشت شد و در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

او گفت: دو سال به اتهام مالخری گوشی تلفن همراه به زندان افتادم. زمانی که در زندان بودم، همسرم با داشتن دو بچه از من جدا شد. دختر 12 ساله‌ام با همسر سابقم و پسر 16 ساله‌ام با خودم زندگی می‌کند. 4 ماهی هم می‌شود به‌عنوان آشپز در یک اداره مشغول به‌کار هستم. اما از آنجایی که به‌خاطر جرمی که مرتکب شده بودم باید رد مال می‌دادم و نیاز به پول داشتم به فکر سرقت افتادم. با جعل چند برگه، خودم را وکیل معرفی کردم و طلاها و پول‌هایی که زن میانسال داشت را سرقت کردم.

با اعتراف متهم جوان به دستور بازپرس ایرد موسی، سروش برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرقت وکیل قلابی اداره آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان آجیل و خشکبار

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد تقی سلطانی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌، ایجاد ناامنی روانی برای سارقان و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه از مهم‌ترین اولویت‌‎های پلیس آگاهی است، اظهار کرد: در پی سرقت‌های متعدد از ساختمان‌های نیمه‌کاره و ایجاد جو ناامنی و نارضایتی بین شهروندان، مراتب به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرارگرفت.

وی به دستگیری ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار و اعتراف به ۶ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با پیگیری سرنخ‌های به دست آمده از صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی در نهایت با هماهنگی قضائی طی یک عملیات منسجم پلیسی سارقان حین ارتکاب جرم دستگیر و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شدند.

وی در پایان از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان با ۱۱ فقره سرقت در مرند

 فرمانده انتظامی مرند از دستگیری ۲سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان مرند، موضوع سرقت‌ها به منظور شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از بررسی‌های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی و فنی، ۲سارق حرفه‌ای را شناسایی که پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۱فقره سرقت از اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه‌کاره و غیره اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرند از شهروندان خواست هشدارها و آموزش های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف خشکبار قاچاق در بستان‌آباد

 فرمانده انتظامی بستان آباد از کشف خشکبار خارجی قاچاق به ارزش ۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدعلی نایب‌زاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل خشکبار قاچاق با وسایط نقلیه عمومی، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران خودروی حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف که در بازرسی آن تعداد ۴۶ گونی ۲۴ کیلویی گردو و تعداد ۱۶ حلب ۱۰ کیلوی بادام هندی جمعا ۱۲۶۴ کیلوگرم خشکبار خارجی قاچاق کشف کردند.

وی تشریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی خشکبار کشف شده چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده که در این راستا ۲ نفر متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، فرمانده انتظامی بستان آباد در پایان از شهروندان خواست: به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ سارق خشن تهران
  • بازداشت ۵ سارق خشن در تهران
  • دستگیری سارقان آجیل و خشکبار
  • ۹۲ درصد از پرونده‌های جرایم جنایی در کشور کشف شد
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور
  • بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران
  • قتل مرد جوان در لواسان
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور
  • عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران بازداشت شد
  • اغفال دختر دانشجو به بهانه ازدواج در غرب تهران/ مرد جوان بازداشت شد