Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین ملانوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت یک واحد گلخانه به مساحت سه هزار مترمربع  از سوی بخش خصوصی، به ایرنا افزود: تسهیلات با سود هفت درصد برای شهرهای کمتر برخوردار و ۹ درصد برای شهرهای برخوردار استانبه متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان برای دریافت تسهیلات به مدیریت جهادکشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: برای اجرای کشت گلخانه‌های معمولی در هر هکتار ۱۵ میلیارد ریال و در روش کشت بدون خاک ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری اظهار کرد: امسال به دلیل محدویت منابع آبی و با توجه به ارزش افزوده ، مجوز ساخت ۶ شهرک گلخانه ای با اشتغال زایی حدود ۵۰۰ نفر در شهرستان های ابرکوه و خاتم برای بخش خصوصی صادر شده است.

این کارشناس ارشد بخش کشاورزی یزد بابیان اینکه ۸۰ درصد شهرک‌های گلخانه ای یزد در شهرستان خاتم قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در شهرک های گلخانه‌ای اعلام آمادگی کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد تاکید کرد: توسعه گلخانه ها به دلیل مزایایی که در کاهش مصرف آب ، افزایش تولید، اشتغال و ارزش افزوده دارد ، با توجه به استقبال مردم برای سرمایه گذاری شاهد شتاب خوبی برای توسعه در این بخش هستیم.

وی بیان کرد: با هدف توسعه کشت محصولات کم آبخواه و صرفه جویی در مصرف آب در سال زراعی جاری مبلغ ۷۰۴ میلیارد ریال وام ارزان قیمت برای ایجاد ۵۳ هکتار گلخانه به کشاورزان پرداخت شده است.

ملانوری یادآور شد:  امسال در سطح ۷۲ هکتار اراضی شهرستان های یزد و اشکذر، طرح توسعه کشت گلخانه ای با مشارکت بخش خصوصی و با همکاری ۱۴۰ نفر از تولید کنندگان اجرا شده است.

وی با تاکید بر رفع و تسهیل موانع ایجاد گلخانه خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی دست اندرکار به خصوص شرکت آب منطقه ای باید با سرمایه گذاران دارای آب و زمین مدارا کنند و بانک های عامل هم با سرمایه گذاران این بخش نهایت همکاری را داشته باشند تا در شرایط فعلی بیشتر شاهد رونق کسب و کار باشیم.

ملانوری ادامه داد: ساخت مجتمع ها و شهرک های گلخانه ای باعث ایجاد زنجیره تولید، افزایش رونق صادرات به بازارهای خارجی می شود.

معاون جهاد کشاورزی استان یادآور شد : هزار و ۷۳۰ هکتار اراضی استان به محصولات گلخانه‌ای اختصاص دارد که سالانه  از این میزان سطح زیرکشت ۵۱۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای داخلی و عمدتا خارجی می شود.

این مسوول جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ۲۲ درصد خیار سبز گلخانه‌های کشور در استان تولید می شود، تصریح کرد: امسال ۶۰ درصد معادل ۴۲ هزار تن  محصول به بازارهای روسیه و عراق و  حوزه خلیج‌ فارس صادر ‌شده است .

وی بابیان اینکه یزد از لحاظ تولید محصول گلخانه‌ای مقام دوم کشور را دارد، تصریح کرد: تاکنون در این بخش زمینه اشتغال ۱۶ هزار نفر فراهم شده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: تولید محصول در فضای باز هر هکتار ۳۰ تن و در گلخانه های معمولی ۳۰۰ تن و در گلخانه های جدید  (N. f. t ) بالای ۶۰۰ تن است و در این زمینه  مصرف آب برای کاشت محصول گلخانه‌ای نسبت به کاشت در فضای باز ۱۰ برابر کاهش دارد و علاوه بر آن اشتغال را به ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

زمین‌های قابل‌کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی و کاهش بارندگی ، ۱۱۴ هزار هکتار آن کشت می‌شود و از این میزان ۶۹ درصد مربوط به باغ‌ها و ۳۱ درصد مربوط به زمین‌های زراعی است.

تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال روسیه صرفه جویی در مصرف کسب و کار یزد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشاورزی یزد گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود

برند زیرمجموعه‌ ناتینگ در حال آماده‌شدن برای عرضه‌ اولین گوشی خود با قیمت ارزان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برند زیرمجموعه ناتینگ در حال آماده‌شدن برای عرضه اولین گوشی خود با قیمت ارزان است، شماره‌مدلی که ادعا می‌شد به مدل پرچم‌دار گوشی ناتینگ در سال ۲۰۲۴، یعنی ناتینگ فون ۳، ارتباط دارد، ظاهراً به اولین گوشی برند CMF مربوط است.

موبایلی با شماره‌مدل A015 را Android Headlines کشف کرده و برند منتسب به این شماره‌مدل ناتینگ است. این امر به گمانه‌زنی‌هایی منجر شد که گوشی جدید می‌تواند ناتینگ فون ۳ باشد.

ناتینگ فون ۱ شماره‌مدل A063 و ناتینگ فون ۲ شماره‌مدل A065 داشت؛ به‌همین‌دلیل، شماره‌مدل A015 برای ناتینگ فون ۳ از همان ابتدا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید.

زمانی‌که شماره‌مدل A015 در وب‌سایت صدور گواهی BIS ظاهر شد، A015 را زیرِ نام تجاری Nothing CMF فهرست کرد.

CMF by Nothing تاکنون محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند هدفون و ساعت هوشمند عرضه کرده است و A015 اولین گوشی هوشمند این برند خواهد بود. احتمالاً قیمت گوشی جدید نیز مانند بقیه محصولات این زیربرند مقرون‌به‌صرفه باشد.

کد خبر 747420

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی