Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:21:48 GMT

سند کاروان‌سرای شاه عباسی میامی به نام اوقاف صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۵۰۳

سند کاروان‌سرای شاه عباسی میامی به نام اوقاف صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح پنج شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی اوقاف استان سمنان با بیان اینکه احکام چهار نفر از امنای موقوفات شاخص سمنان صادر شد، ابراز کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به استناد ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه و با هدف شکوفایی و افزایش بهره‌وری موقوفات اقدام به انتصاب افرادی به‌عنوان امین موقوفات می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اقدام همچنین در راستای سیاست‌های دولت و بر اساس برنامه اول دولت در برنامه نظام اداری با عنوان «مهندسی نقش و ساختار دولت» صورت می‌گیرد، افزود: اوقاف استان سمنان مشارکت مردمی در اداره موقوفات را به‌عنوان یک سیاست مهم موردتوجه قرار داده و بر همین اساس در نظر دارد با واگذاری اداره امور موقوفات به شخص یا اشخاص معروف به امانت متدین و متعهد و توانمند زمینه رشد و شکوفایی و اداره بهینه موقوفات را فراهم سازد.

مدیرکل اوقاف استان سمنان گفت: ارتقای بهره‌وری موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، افزایش نقش مشارکت‌های مردمی در اداره موقوفات، درآمد دار کردن موقوفات فاقد درآمد، افزایش محسوس عایدات موقوفات کم‌درآمد، حفظ و صیانت از حقوق موقوفات، کاهش تصدی‌گری و ارتقای نقش نظارتی سازمان در اداره موقوفات، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری و مدیریتی اشخاص حقیقی و حقوقی در احیا و آبادانی موقوفات، افزایش سطح اعتماد مردمی به سنت حسنه وقف بخشی از اهداف اجرای این طرح است.

تدینی درباره وظیفه این افراد بیان کرد: اتخاذ تصمیمات لازم به‌منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورداشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل، پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق موقوفه از مستأجران با نظر حوزه اوقافی محل، ارائه برنامه عملیاتی تحولی و تنظیم بودجه سالانه با رویکرد افزایش بهره‌وری موقوفه حفظ و مراقبت کامل در مورد امانت و حراست از اموال و املاک موقوفه، احیا، عمران و آبادانی املاک و رقبات موقوفه بر اساس قوانین و مقررات سازمان اوقاف از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.

وی در ادامه از اخذ سند مالکیت یکی از بزرگترین کاروانسراهای شاه‌عباسی کشور که به نام موقوفه رباط عباس‌آباد خبر داد و گفت: این کاروانسرا با مساحت هشت هزار و ۵۱۰ متر مربع یکی از بزرگترین کاروانسراهای ایران است همچنین ارزش این ملک بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده و در مسیر جاده اصلی تهران-مشهد قرار دارد و برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

مدیرکل اوقاف استان سمنان بیان کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان پیگیری برای تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ اسناد مالکیت موقوفات است.

کد خبر 4857562

منبع: مهر

کلیدواژه: سند مالکیت سمنان انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین گرگان انقلاب اسلامی ایران بیرجند مجلس شورای اسلامی اوقاف استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی