Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دیپلمات‌های ارشد آلمان و اتریش چهارشنبه شب بر ادامه تلاش‌ها برای حفظ برجام و مخالفت با راهبرد فشار حداکثری امریکا بر ایران تاکید کردند و وزیر خارجه اتریش گفت که برای حفظ توافق هسته‌ای ایران با 1+5، روزهای آتی عازم تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آلکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفت که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه اتریش در این زمینه توضیح داد: «تکرار نقطه نظرات ما مهم است. گفتن یک بار آن‌ها به ایرانی‌ها کافی نیست.»

به نوشته این منبع خبری، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در این زمینه گفت: «باید با انجام هرگونه تلاش به تنش زدایی کمک کنیم.»

این دیپلمات ارشد آلمانی با استقبال از سفر وزیر خارجه اتریش به ایران نیز تاکید کرد: «راهبرد فشار حداکثری از نظر ما امیدوار کننده نیست، اما ما فشارها را بر ایران افزایش داده‌ایم.»

وزیر خارجه هلند نیز چهارشنبه  با اعلام سفر هفته آینده خود به تهران، بر اهمیت سیاسی، اقتصادی خلیج فارس تاکید کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر خارجه اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود