Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با تاکید بر کلیدواژه مشارکت حداکثری، انتخابات را حق مردم و نماد مردم‌سالاری عنوان می‌کنند و از همه افراد واجد شرایط دعوت کردند تا روز جمعه دوم اسفندماه جاری پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

اصلاح طلبان: باید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرد

در همین زمینه، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در استان فارس در گفت‌وگو با ایرنا، عنوان کرد: انتخابات رکن اساسی نظام مردم‌سالار است؛ اینکه در این انتخابات تا چه میزان شرط رقابت و مشارکت لحاظ شده باشد، به آن رنگ و بو می‌دهد؛ اما آنچه مسلم است آن است که مردم باید از حقوق خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمد موسوی بیان داشت: با وجود اینکه انتقاداتی به روش ها و عملکرد ها وجود دارد،باید صدای خود را از طریق فرایندی دموکراتیک رساند.

وی با بیان اینکه ممکن است عده‌ای به روند تایید صلاحیت‌ها انتقاد داشته باشند، گفت: جمهوری اسلامی برای انتقاد و نظر اهمیت قائل است و این تفسیر نظریه جمهوری اسلامی که هر شهروند حق دارد نظر خود را به صورت شفاف، مخالف یا موافق بیان کند، عین عمل به جمهوری اسلامی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز داشت: قطعا حضور گزینه‌های بهتر در انتخابات ممکن بود؛‌ اما در حال حاضر باید بهترین گزینه در صحنه را انتخاب کرد و حضور نیافتن ما ممکن است این امکان را از بین ببرد.

موسوی با اشاره به اینکه اصلاحات در مسیر سی ساله خود بارها دچار پیرایه یا کاستی شده است،‌ افزود: رفع یا افزودن این پیرایه‌ها و کاستی‌ها باید از طریق میثاق ملی یعنی قانون اساسی پیگیری شود و اصلاح‌طلبان به عنوان چشم بیدار مردم و در کنار مردم در انتخابات حضور دارند، نقد می‌کنند، قلم می‌زنند و بیان می‌کنند.

رئیس ائتلاف انتخاباتی ندای ملت در فارس اظهار کرد: با وجود دردها و نقدهایی که در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب از عملکرد چند ساله اخیر نمایندگان آن‌ها وجود دارد، باید در انتخابات شرکت کرد.

امکان مشارکت آزادانه برای اندیشه های گوناگون فراهم است 

وی افزود: جریان اصلاح‌طلبی در عرصه سیاسی مردم‌سالار است، مردم‌سالار فکر می‌کند و در عرصه اقتصادی سیاست اقتصاد باز را پیگیری می‌کند، در عرصه فرهنگی نیز به سیاست‌های باز فرهنگی با توجه به قوانین اسلامی نشات گرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد است؛ بنابراین برای همه شهروندانی که حق رای دارند امکان مشارکت آزادانه بر مبنای اعتقادات و اندیشه‌های گوناگون فراهم است.

موسوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با تحریم صندوق‌های رای معنا نمی‌یابد و تجربه انتخابات سال ۱۳۸۴ نشان داد که بی‌توجهی به صندوق‌های رای هزینه‌های گزافی برای کشور به بار می‌آرود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: کاش سبد ما رنگین تر بود و تنوع بیشتری داشت و ظرفیت مجلس بیشتر می بود؛ اما در دوره قبل هم سبد پررنگی نداشتیم و  چهره‌هایی را انتخاب کردیم که با همه انتقاداتی که ممکن است بسیاری به آن‌ها داشته باشند، عملکردشان در مجموع قابل دفاع است.

اصولگرایان: تک صدایی در انتخابات از بین رفته است 

یک فعال سیاسی اصولگرا نیز در گفت و ‌گو با ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مجلس گفت: نمایندگان مجلس اختیارات بسیاری برای تصویب قوانین و رای به وزرا یا استیضاح آن‌ها دارند؛‌در نتیجه انتخابات مجلس یکی از مهمترین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود.

مجید فروردین عنوان کرد: ضروری است مردم با وجود همه مشکلات، در انتخابات شرکت کنند و به افرادی رای دهند که فکر می‌کنند می‌توانند مشکلات را حل کنند و دولت را به حرکت بیشتر وا دارند.

وی ابراز داشت: اینکه گفته می‌شود شرکت در انتخابات فایده ای ندارد، سخنی نادرست است. گزینه‌های متعددی در صحنه وجود دارد و هر نوع سلیقه ای می تواند فرد مورد نظر خود را در عرصه انتخابات پیدا کند، با اتفاقات دو هفته گذشته زمزمه‌ تک صدایی از بین رفته  و تمامی سلیقه ها در قالب نظام جمهوری اسلامی نماینده دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انتخابات پیش رو برای تضمین امنیت کشور اهمیت دارد، گفت: حضور پای صندوق‌های رای پیامی به همه جهان است و تاکید مراجع تقلید بر تکلیف شرعی بودن انتخابات نیز از مشروعیت مذهبی آن نشان دارد از همین رو مومنان هم باید حتماً به این تکلیف شرعی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر در وضعیت خاصی است، افزود: باید دولت را به فعالیت بیشتری واداشت و این موضوع از مسیر مجلس میسر است.

فروردین با اشاره به حضور نخبگان و دانشگاهیان در عرصه انتخابات ابراز داشت: دانشگاهیان با گرایش‌های مختلف در انتخابات پیش رو حضور دارند؛ همچنین احزاب اصلاح‌طلب نیز که مدعی بودند گزینه کافی ندارند هم در تهران و هم در شیراز لیست‌های متعددی ارائه کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس افزود: گزینه کافی هم برای اصلاح طلبان و هم برای اصولگرایان وجود دارد و گروه‌های مختلف سیاسی تایید صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان پاسخگوی تایید یا رد صلاحیت‌ها بوده است، گفت: در شرایط کنونی سلیقه سیاسی افراد تاثیر مهمی در انتخابات ندارد، بلکه ناکارامدی‌ها و مشکلات اقتصادی و بی‌انگیزگی و گره زدن همه مسائل و مشکلات به خارج از کشور محرک حضور در عرصه انتخابات است.

فروردین ضمن دعوت از همه مردم برای بهره‌گیری از حق انتخاب، ابراز داشت: افراد انقلابی و مستقل شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات خواهند داشت و مردم باید با شور و شوق زمینه را برای انتخاب بهترین‌ها فراهم کنند.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز بیست و چهارم بهمن آغاز شد. مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه یکم اسفند ۹۸ پایان یافته است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفندماه ۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.
سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.
استان فارس دربرگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.
بنا بر اعلام روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه رئیس ستاد انتخابات استان فارس، تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان  ۳۰۰ نفر است که از این تعداد ۲۶۷ نفر مرد و ۳۳ نفر زن هستند.
پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.
مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز فارس پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز فارس مجلس شورای اسلامی اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز فارس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی صندوق های رای استان فارس فعال سیاسی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ستاد انتخابات استان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه، سالم، امن و رقابتی را در بیست‌ویکم اردیبهشت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت _در ستاد انتخابات خراسان جنوبی که با حضور رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان برگزار ش د، اظهار کرد: مشارکت در مرحله دوم انتخابات مانند مرحله اول برای ما خیلی مهم است.

وی افزود: در زمینه تأمین و اجرای زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان به ویژه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مشکلی نداریم.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: در فصل بهار جمعیت زیادی در پایان هفته به مناطق روستایی می‌روند که باید پیش‌بینی لازم برای تأمین پایدار آب در این مناطق انجام شود.

وی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در هفته‌های اخیر و وقوع سیل در مناطق مختلف استان عنوان کرد: باید همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی جاده‌های مسدود بکار گرفته شود تا در زمینه اخذ رأی مردم دچار مشکل نشویم.

طالبی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که به دلیل مسدود بودن یا تخریب جاده‌ها نتوانیم رأی مردم را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه پایداری شبکه برق استان در روز انتخابات بسیار مهم است، گفت: گروه‌های رفع اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند سریع رفع مشکل کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز در صورت نیاز به تأمین سوخت، آمادگی لازم را برای سوخت‌رسانی و تأمین آن داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات ادوار مختلف تأکیدات فراوانی داشتند که این بیانات باید سرلوحه کار همه ما باشد و اگر کمترین کوتاهی در هر گوشه از کشور صورت بگیرد، آبروی کل نظام را به مخاطره می‌اندازد.

وی با اشاره به فضای رقابتی بین نامزدهای دور دوم انتخابات افزود: باید تلاش همه ما این باشد که بر محور و مدار قانون حرکت کنیم، یعنی قانون فصل الخطاب مجریان در برگزاری انتخابات باشد.

طالبی با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی بر محور و مدار قانون حرکت کنند، تصریح کرد: اخلاق مداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات سالم اهمیت مضاعف دارد.

وی عنوان کرد: دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای خود بر انتخابات نظام تمرکز کرده‌اند که باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم تا نارسایی و قصور احتمالی به وجود نیاید و مورد بهره‌برداری دشمنان قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه عوامل و هیئت اجرایی تعامل و همکاری خود را در بالاترین سطح با حوزه نظارت داشته باشند، گفت: در مرحله اول انتخابات و در مرحله دوم تا این لحظه همه افراد به وظایف خود به بهترین نحو عمل کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اصل بی‌طرفی توسط عوامل اجرایی به عنوان یکی از اصول انتخابات است که همه ما باید خودمان را ملزم به رعایت این اصل بدانیم.

طالبی با بیان اینکه قانون جامع و کاملی در زمینه برگزاری انتخابات داریم که فصل الخطاب است، افزود: اخلاق مداری و قانون مداری در برگزاری انتخابات مانند گذشته در دستور کار باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرآیند رأی‌گیری رأس ساعت ۸ صبح در شعب اخذ رأی آغاز می‌شود، بیان کرد: عوامل شعب در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف ۲ ساعت قبل در محل شعبه حاضر شوند و لوازم و پیش نیازها برای شروع رأی‌گیری را فراهم کنند.

کد خبر 751196

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند