Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:00:04 GMT

موردی از کرونا در مازندران مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۸۳۸

موردی از کرونا در مازندران مشاهده نشده است

دکتر حامد روحانی زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچ مورد ابتدا به ویروس کرونا در استان مازندران مشاهده و تایید نشده است، از مردم خواست تا صرفا اطلاعات و اخبار مربوط به ویروس کرونا را از رسانه های رسمی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان پیگیری کنند. 

وی همچنین به ۲ مورد مشکوک در استان اشاره کرد و گفت: این دو مورد اکنون در قرنطینه بوده و مراحل نمونه برداری را سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از تحت نظر بودن مسافرین مازندرانی که اخیرا مسافرت خارج از کشور داشتند اشاره کرد و گفت: تمامی مراکز درمانی استان در حالت اماده باش قرار دارند.

روحانی زاده با اشاره به اینکه ویروس کرونا در ۱۴ روز ابتدایی انتقال هیچ علائمی ندارد، تاکید کرد: مردم از تماس لمسی و دست دادن با دیگران خودداری کنند.

وی به علائم ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این ویروس علائمی همانند سرماخوردگی و انفلوانزا داشته که همراه با گلو درد ، کوفتگی و بدن درد، تب، علائم تنفسی و سرفه های خشک است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کانون اصلی این ویروس اکنون استان قم است، تاکید کرد: تمامی مسافرانی که اخیرا به استان قم سفر کردند و مسافرانی که از قم به مازندران سفر می کنند، حتما و سریعا به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کنند.

موارد بهداشتی را رعایت کنند

روحانی زاده همچنین از مردم خواست تا از لمس کردن و دست دادن، روبوسی و استفاده از لوازم بهداشتی مشترک خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: بیمارانی که در روزهای اخیر از استانهای دیگر به مازندران سفر کردند از تماس با افراد عادی خودداری کنند.

به گفته او استفاده از ظروف غذای مشترک نیز اکیدا منع می شود و بهتر است که فعلا مردم تدابیر بهداشتی را رعایت نمایند.

مردم از مسافرت غیر ضروری به استان های دیگر خودداری کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مردم خواست تا از مسافرت به استان های دیگر خودداری کرده و فعالیت های خارج از استان خود را به زمانی دیگر موکول کنند.

روحانی زاده هرگونه تردد در این ایام به خارج از مازندران را غیر ضروری توصیف کرد و گفت: بهتر است مردم از توصیه های پزشکی تبعیت و با مراکز درمانی همکاری داشته باشند.

وی همچنین گفت: تمامی اخبار مربوط به ویروس مذکور از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در روزهای اینده به صورت مستمر اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران ویروس کرونا مازندران دانشگاه علوم پزشکی خودداری کنند روحانی زاده ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه