Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@10:28:19 GMT

بدهی ماشین سازی زیر ۱۰۰میلیارد تومان است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۹۲۵

بدهی ماشین سازی زیر ۱۰۰میلیارد تومان است

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مدیر عامل ماشین سازی اراک در نشستی با اصحاب رسانه در خصوص این شرکت بیان نمود:  شرکت ماشین سازی اراک وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است و شرکت های تابعه آن شرکت مهندسی و ساختمان ماشین سازی اراک،شرکت پایساز،شرکت وست سان ترید،شرکت ماشین رودپارس اراک و شرکت کنسرسیوم نفت و گاز آکام می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پرداخت حقوق کارگران تصریح کرد:  با همت و اراده ای که وجود داشته توانستیم این وعده را به تحقق برسانیم و در ابتدا این ضمانت را داده این که حقوق کارگران به تعویق نیفتد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک با اشاره به تحریم ها در بخش صنعتی خاطرنشان کرد: در حالی که امروز صنعت کشور به دلیل تحریم ها با مشکلات زیادی روبه رو شده و فضای نا امیدی در حال قالب شدن است اما اگر شرکت،گروه و یا جمعی همت و اراده داشته باشد قطعا می تواند بر مشکلات و از جمله تحریم ها غلبه کند.

جعفر صفری از قراردادی ۶۴میلیون یورویی شرکت خبرداد و گفت: این قرارداد با پیگیری های اعضای هیات مدیره  شرکت ماشین سازی با دو شرکت صنایع پتروشیمی دنا و شرکت سرمایه گذاری سیراف انرژی منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک ارزش مالی هر کدام از این قرارداد هارا ۳۲میلیون یورو عنوان کرد و متذکر شد :  این قرارداد مبتنی بر انجام خدمات مهندسی، تامین، ساخت، رنگ‌امیزی، تست بازرسی، بسته‌بندی، تهیه مدارک فنی، حمل، تامین قطعات یدکی دوره راه‌اندازی و بهره‌برداری آغازین و بهره‌برداری سالانه از جمله قطعات یدکی اصلی، خدمات نظارت بر نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، تهیه و ارائه اطلاعات، دستورالعمل‌ها، نقشه‌ها و اجرای تمامی فعالیت‌های مرتبط با تعهدات فروشنده منعقد شده است.


وی با بیان اینکه این طرح در عسلویه و بندر دیر اجرا می شود ،مطرح کرد: این طرح  از یکم اسفند ماه آغاز می شود و در یک دوره ۲۱ماهه در ۳۱شهریور ۱۴۰۰به پایان خواهد رسید.

وی همچنین از تولیدات محصولات دانش بنیان  در این شرکت خبرداد و افزود : اولویت اصلی این شرکت علاوه‌ بر فعالیت گسترده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و معدن توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان است در این راستا ۱۰ محصول جدید این واحد تولیدی به عنوان دانش‌بنیان شناخته شده است‌.


وی با ابراز تأسف از اینکه ۸۰درصد بازار دیگ بخار مختص به شرکت ماشین سازی بود ولی بعد از گذشت ۵۰سال این سهم به ۱۷درصد رسیده است ،خاطر نشان کرد: این شرکت به دلیل عدم واگذاری پروژه های داخلی به خاطر شرایط تحریم و مشکلات ارزی طی سال های اخیر تنها با ظرفیت ۲۵درصد فعالیت داشته است اما در حال حاضر با برنامه های جدید و انعقاد قراردادهای مختلف با ظرفیت ۴۰درصدی فعالیت می کنیم.


صفری در خصوص اقدامات انجام شده توسط این شرکت اظهار کرد: تولید بزرگ ترین دیگ بخار فایر تیوپ، ساخت برج تقطیر به طول ۷۰متر در مدت زمان کمتر از سه ماه و ساخت مخازن کروی سه هزار متر مکعبی بین ماشین سازی و پتروشیمی از جمله اقدامات این شرکت است.

مدیر عامل شرکت ماشین سازی اراک در رابطه با شایعه پرداخت کمک هزینه به یکی از ستادهای انتخاباتی ، خاطر نشان کرد:من این شایعه را تکذیب می کنم و می گویم نه کمکی کرده ایم و نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک با اشاره به اینکه این شرکت از مهر سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان قرارداد منعقد کرده مطرح کرد:  طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این رقم تا پایان شهریور سال اینده به حدود دو هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان و تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ به حدود سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

صفری در خصوص بدهی های شرکت ماشین سازی ، متذکر شد: بدهی ما کمتر از ۱۰۰میلیارد تومان است و مبلغ چشمگیری نیست و روند نزولی دارد .


گفتنی است که شرکت ماشین سازی اراک به منظور برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور در سال۱۳۴۶در اراک تاسیس شد که در سال ۱۳۵۰به عنوان اولین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسیده است.

46

کد خبر 1354784

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی شرکت ماشین سازی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید خسروی اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل پاکسازی دهانه پل‌ها، سیلاب‌ها آسیبی به ابنیه فنی و جسم راه در محور امرآباد به شانق وارد نکرده و فقط در مقاطعی موجب آب شستگی شانه خاکی راه شده که در حال حاضر راهداران با استفاده از ظرفیت ماشین آلات سنگین در اختیار، مشغول به پاکسازی سطح جاده و ایمن سازی نقاط پرتگاهی هستند.

وی افزود: به دلیل وجود ۲ رودخانه موازی فصلی در دو طرف این محور و طغیان رودخانه‌ها به علت حجم بالای دبی آب، در نهایت چند ساعت منجر به آبگرفتگی محور و اراضی دامنه کوه شده بود که با حضور به موقع راهداران پس از فرونشست آب‌های سطحی و تلاش‌های صورت گرفته، پاکسازی محور انجام و تردد در محور به صورت روان جریان دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اراک گفت: عملیات ایمن سازی محور نیز با استفاده از شش دستگاه ماشین آلات راهداری شروع شده و تا ۲۴ ساعت آینده رفع آب شستگی و رفع نقاط پرتگاهی انجام خواهد شد.

کد خبر 6087784

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است