Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت. تاریخ انتشار: 10:00 - 01 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۲۹۱

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز بارش‌ها در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های از مرکز، جنوب و به تدریج شمال شرق کشور را در برمیگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، افزود: برای مناطق جنوبی کشور بارش‌ها همراه با رعد و برق پیش بینی شده است.


نقشینه با تاکید بر اینکه تا ظهر امروز برای استان‌های غربی از جمله خوزستان، ایلام و کرمانشاه در برخی ساعات باد شدید شده و گاهی اوقات با گرد و خاک همراه خواهد شد، تصریح کرد: این سامانه فردا در شمال شرق برف و باران و برای سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده را ایجاد کرده و سپس به تدریج از کشور خارج می‌شود. 


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه تا یکشنبه با عبور موج ضعیف و سریع بارشی برای مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش‌های پراکنده‌ای به صورت برف و باران پیش بینی می‌شود، گفت: از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی فعالی وارد کشور خواهد شد که ابتدا غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و همچنین برای جنوب غرب برف و باران آغاز خواهد شد که شدت آن روی دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب کشور پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: وزش باد شدید از ظهر امروز تا ظهر فردا در نیمه شرقی ایران باعث می‌شود در نقاطی از شرق و جنوب شرق گرد و خاک داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اسکیمینگ در کمین مسافرین متروی پایتخت

نقشینه با بیان اینکه نواحی مرکزی خلیج فارس از بعد از ظهر امروز تا فردا مواج و متلاطم خواهد بود، گفت: برای تهران نیز امروز آسمان ابری همراه با بارش باران پیش بینی می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه روی ارتفاعات تهران بارش برف پیش بینی می‌شود، افزود: فردا تهران آسمانی صاف و آفتابی با افزایش دما خواهد داشت.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: همدان با دمای منفی ۲ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۳۲ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور دمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که امروز و فردا در کشور شاهد ادامه بارش‌ها خواهیم بود، برای روز یکشنبه، جوی آرام در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نیمه غربی کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و همچنین بارش خفیف با وزش باد نسبتاً شدید را در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای فردا در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و برخی مناطق از جنوب و شرق کشور رگبار خواهیم داشت که این رگبار گاهی می‌تواند همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک باشد.

وی افزود: روز یکشنبه نیز در برخی نقاط از شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق رگبار پراکنده خواهیم داشت و گاهی هم وزش باد شدید خواهد بود و سایر مناطق کشور در این روز جوی آرام خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه نیز با ورود سامانه بارشی از غرب، نیمه غربی و سه‌شنبه نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش خواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت جوی سواحل کشور نیز گفت: دریای خزر، خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز نیز برای امروز و فردا مواج و متلاطم خواهند بود.

نقشینه تصریح کرد: برای تهران نیز امروز گاهی رگبار باران و وزش باد را خواهیم داشت و در برخی ساعات امکان تشدید وزش باد وجود دارد. امشب نیز احتمال بارش و گاهی وزش باد شدید وجود دارد. فردا آسمان تهران نیمه‌ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۷ درجه گزارش شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان