Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی مدتی است که اظهارنظر درباره عادی سازی محرمانه و روزافزون روابط با برخی کشورهای عربی را افزایش داده بدون اینکه نام این کشورهای عربی را فاش کند، تحرکاتی که پیش از انتخابات دوم مارس کنست(پارلمان) صورت می گیرد و نظرسنجی ها نشان می دهد نتانیاهو این بار هم نخواهد توانست دولت را تشکیل دهد، چرا که حزب وی و متحدانش قادر به کسب 61 کرسی از 120 کرسی کنست برای تحقق اکثریت و تشکیل دولت نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو اظهار داشت: اگر 10 سال پیش کسی به من می گفت که ما به وضعیتی که اکنون رسیده ایم و روابط در حال گسترش و مستمر با تمام کشورهای عربی به استثنای یک یا دو کشور را شاهد هستیم، به او در آن زمان می گفتم که این مسئله رویاست، ولی این مسئله(عادی سازی روابط) امروز در جریان است.

بر اساس گزارش شبکه هلا که مخاطب آن اعراب مناطق 1948 است، نتانیاهو اظهار داشت نمی توانم به شما بگویم که چند بار به کشورهای عربی سفر کرده ام، ولی حرف هایم را باور کنید که این روابط به شکل روزافزونی در حال گسترش است.

در حال حاضر کشورهای مصر و اردن روابط رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی دارند و روابط پنهانی میان این رژیم و شمار زیادی از کشورهای عربی هم ادامه دارد به طوری که اخیرا شماری از مقامات بلندپایه صهیونیست به برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین و امارات سفر کردند و نتانیاهو هم سال گذشته به عمان سفر کرده بود، وی اخیرا نیز در اوگاندا با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان دیدار کرده و از عادی سازی روابط با این کشور در آینده نزدیک خبر داده بود.

نتانیاهو در ادامه اظهار داشت عادی سازی روابط با کشورهای عربی به شکل گسترده ای در حال افزایش است که علت آن فقط تهدید مشترک ناشی از ایران نیست، بلکه همچنین به سبب اشتیاق و علاقه کشورهای عربی به تکنولوژی و کشاورزی اسرائیل است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد در عربستان سعودی وبلاگ نویسان حضور دارند که فقط می گویند نتانیاهو و لیکود و این مسئله در تمام جهان عربی در حال رخ دادن است.

نتانیاهو مدعی شد که جامعه عربی بیشتر از قبل عادی سازی روابط با اسرائیل را پذیرفته است.

وی افزود ما این مسئله را در اینترنت مقایسه می کنیم، در جوامع عربی نظرسنجی هایی انجام می دهیم و سئوال می کنیم که آیا کشور تو باید با اسرائیل رابطه داشته باشد، زمانی پاسخ مثبت ، صفر درصد بود، اما امروز این میزان به 30 درصد و حتی تا 50 درصد رسیده است و همچنان در حال افزایش است .

نتانیاهو درباره روند عادی سازی روابط میان رژیم های عربی و رژیم صهیونیستی مدعی شد این مسئله بیانگر انقلابی است که من رهبری آن را برعهده دارم و خیلی به آن افتخار می کنم.

نتانیاهو چند روز پیش هم گفته بود کشورهای عربی به استثنای سه کشور، در حال انجام روابط و تماسهای سری با تل آویو هستند و به دیدار اخیر وی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و اجازه وی به هواپیماهای اسرائیلی برای عبور از حریم هوایی سودان افتخار می کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کشورهای عربی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند

ایده «دو دولتی» یکی از طرح‌های مناقشه‌برانگیزی است که هم در فلسطین و هم در رژیم صهیونیستی مخالفان جدی‌ای دارد، اما امریکا و شماری از متحدان اروپایی تل‌آویو، آن را نسخه نجات‌بخش شرایط فعلی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، «اصغر زارعی»، کارشناس مسائل منطقه پذیرش طرح دو دولتی را رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی توصیف و تأکید کرد این طرح به لحاظ حقوقی هم مبنای قابل قبولی ندارد.

او در گفت‌وگو با «نورنیوز» در خصوص مطرح‌شدن ایده عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عرب منطقه به خصوص عربستان و طرح موضوع دو ملیتی در مسئله فلسطین اظهارداشت: پس از گذشت ۸ ماه از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و شکست‌ رژیم صهیونیستی از دست‌یابی به اهداف ابتدایی همچنین افزایش فشارهای بین‌المللی بر این رژیم جنایتکار در خصوص نسل‌کشی در غزه، موضوع فلسطین و آزادی قدس به یک گفتمان جهانی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز از جانب متحدان سنتی خودش از جمله اروپا و آمریکای شمالی هم احساس تهدید می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی پیش از طوفان الاقصی به دنبال گسترش روابط خارجی خودش، تلطیف و بهبود روابط با کشورهای متخاصم و از جمله برخی کشورهای اسلامی و عربی بود و گام‌های بزرگی را همچون طرح ابراهیم برداشت، اما امروز شاهدیم که پس از گذشت ۸ ماه از فجایع غزه پرونده طرح صلح ابراهیم بسته شده است.

زارعی افزود: یکی از تلاش‌های پنهان رژیم صهیونیستی و آمریکا این است که وانمود کنند کماکان روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی از جمله عربستان، مصر و اردن عادی است و تغییری در روابط رژیم اسرائیل با این کشورها ایجاد نشده است.

زارعی تصریح کرد: در واقع یکی از مطالبه‌های اسرائیل و آمریکا از رهبران کشورهای عرب منطقه این است که آنها در مقابل فشار افکار عمومی و مقاومت‌ها علیه رژیم صهیونیستی در منطقه مقابله کرده و اجازه ندهند که این مقاومت‌ها و فشارها علیه تل‌آویو افزایش پیدا کند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش جدی زیادی را جهت متقاعدکردن رهبران کشورهای عرب منطقه در راستای حمایت از آنها انجام می‌دهند و با مطرح‌کردن وعده‌هایی از جمله حمایت‌های نظامی با استفاده از تجهیزات و تسلیحات مدرن تحت لوای پروژه موهوم «ایران‌هراسی» و البته وعده ساخت نیروگاه اتمی برای آنها، تلاش می‌کنند تا رهبران کشورهای عرب منطقه را با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین از اساس غیرمنطقی است، تصریح کرد: پذیرش طرح دو دولتی در واقع رسمیت‌بخشیدن به یک رژیم نامشروع و منحوس است که بیش از ۷۵ سال است سرزمین‌های فلسطین را غصب کرده است. پذیرش این موضوع، همان چیزی است که جریان سازشکار در منطقه، در کرانه باختری و جریان محمود عباس و امثال آنها به آن رویکرد مثبت داشته و آن را پذیرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد