Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@23:16:02 GMT

تمدید مهلت ترخیص خودرو‌های سواری

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۰۷۴

تمدید مهلت ترخیص خودرو‌های سواری

پول نیوز - هیئت دولت با تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های سواری دارای قبض اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی و نیز خودرو‌های با ارزش بیش از چهل هزار دلار و پرداخت چهل واحد درصد سود بازرگانی موافقت کرد. به گزارش پول نیوز، هیئت وزیران در جلسه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با تمدید مهلت ترخیص خودروهای موضوع تصویب‌نامه مورخ ۱۶ دی ۱۳۹۷ مشتمل بر خودروهای سواری دارای قبض اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی و نیز خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، به مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی امکان‌پذیر نبوده و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی شود.
گفتنی است، خودروهای سواری مربوط به جانبازان موضوع تصویب‌نامه مورخ ۷ بهمن ۱۳۸۷ که تا قبل از صدور مصوبه مورخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ با ثبت سفارش وارد کشور شده اند، از حکم بند فوق مستثنی هستند.
افزون بر این، ترخیص خودروهای سواری، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی که تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ برای آن ها از سوی سازمان های مناطق آزاد تجاری-صنعتی قبض انبار صادر شده است با رعایت مقررات مناطق مذکور و سایر قوانین موجود، برای شماره‌گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق، مجاز است.
هم‌چنین، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که حکم قطعی برائت برای آن ها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می شود، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و با رعایت سایر مقررات، ترخیص آن ها بلامانع است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترخیص هیئت دولت خودرو های سواری مهلت مناطق آزاد ترخیص خودروهای خودروهای سواری تصویب نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

به دلیل استقبال گروه‌های مردمی و استان‌های سراسر کشور، و با موافقت رییس ستاد ملی جمعیت مهلت ارسال در بخش‌های هفت گانه این جشنواره تمدید شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار «سهم من از جوانی ایران» برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد