Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش ۸ فروند انواع هواپیماهای نظامی شرقی، غربی و اروپایی اورهال و بازآمد سازی شده به ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

امیر سرتیپ حاتمی، در این مراسم که در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد با درود و سلام به ارواح طیبه شهداء، امام راحل و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: کشورهای صاحب فناوری به دلیل تهدیدات و تحریم‌های همه جانبه و جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی آمریکا و همپیمانش در طول ۴۰ سال گذشته به شکل‌های گوناگون به ایران اسلامی تحمیل شد؛ از ارائه کوچکترین قطعات مورد نیاز و هرگونه خدماتی به ناوگان هوایی نیروهای مسلح خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اورهال هواپیماهای نظامی فرایند پیچیده‌ای است که تنها در انحصار چند کشور قدرتمند قرار دارد تصریح کرد: این هواپیماها باز آمد سازی شده از خانواده هواپیماهای نظامی F۴، ۱۴F و ۲۷F، سوخو، میراژ و همچنین هواپیمای ترابری ۱۳۰ C و ۷۰۷ است که در رزم هوایی ودر مأموریت‌های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تمامی سیستم‌ها و سامانه‌های این هواپیماها مبتنی با دانش روز طراحی و در این مدل هواپیماها به کار رفته اند افزود: هواپیماهای نظامی اورهال شده در وضعیت رزم امروز کاربرد منحصر به فردی دارند و قادرند تسلیحات ویژه‌ای همچون موشک کروز برد ۱۰۰۰ کیلوموتر را نصب و در مأموریت‌ها نقشی تعیین کننده داشته باشند.

وزیر دفاع با بیان اینکه اورهال هواپیماهای نظامی نه تنها باعث افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۵۰ درصد نسبت به قیمت‌های تمام شده جهانی شده است افزود: بازآمد سازی هواپیماهای نیازمند به اورهال و بازگشت آنان به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس ملی با تکیه بر استعدادهای داخلی و نیز بهره گیری از توان جوانان و نخبگان کشور را به همراه داشته است.

​​​​افق‌های روشنی در انتظار ارتقاء قدرت رزم هوایی نیروهای مسلح است

 امیر هوشنگ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در مراسم الحاق ۸ فروند هواپیمای رزمی، تاکتیکی و ترابری اورهال شده به ناوگان هوایی ارتش که توسط متخصصین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و تمام کسانی که برای اعتلای نظام اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند گفت: رابطه و تعاملات نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، همواره دوسویه، مستمر و در راستای افزایش قدرت رزم هوایی جمهوری اسلامی ایران مؤثر بوده است.

بنابر گزارش مهر، فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مطالبات و نوع همکاری ما با سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تنها در راستای اورهال هواپیماهای نیازمند به تعمیر نبوده است گفت: متخصصان و دست اندر کاران صنعت هوایی وزارت دفاع با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر دانش بومی موفق شدند بسیاری از سامانه‌های کاربردی در هواپیماهای نظامی را به روز کنند.

وی در پایان گفت: با تعمیر اساسی و باز آمدسازی این ۸ فروند هواپیمای نظامی، افق‌های روشن‌تری در انتظار ارتقای قدرت رزم هوایی نیروهای مسلح در پیش خواهد بود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1354785

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشنگ نصیرزاده سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع هواپیماهای نظامی نیروی هوایی ارتش نیروهای مسلح رزم هوایی قدرت رزم ۸ فروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم تکریم، تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار که با حضور فرماندهان و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کنارک و مسئولان این شهر برگزار شد، گفت: مردم منطقه چابهار و به‌ویژه کنارک از شریف ترین، مهربان‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که ثابت کردند در شرایط تحریم استکبار جهانی پای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به وجود این مردمان افتخار می‌کنیم.

امیرسرتیپ خلبان واحدی در ادامه با بیان اینکه جا به جایی فرماندهان و کارکنان در پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی باعث پویایی در آن مجموعه‌ها می‌شود، اظهار کرد: پایگاه شکاری شهید دلحامد چابهار به لحاظ اهمیت و حساسیت یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است و به مدد الهی حضور فرماندهانی لایق، نخبه، کارآمد، توانمند، انقلابی و مسئولیت پذیر در یگان‌های این نیروی الهی باعث پیشرفت نهاجا شده است.

در این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان عبدالله ابکی به سمت فرماندهی جدید پایگاه شهیدان دلحامد منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیرسرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی تجلیل و قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد