Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدرس هنرهای تجسمی گفت: اثر هنری «دروازه انتقام» نشان‌دهنده انگشتر شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان دروازه‌ای برای رسیدن به قدس است.

علی بحرینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری کارگاه خلق آثار هنری شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد (ویژه) هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان اظهار کرد: اثر بنده در این ورکشاپ دو روزه با عنوان  «دروازه انتقام» بود که در ابعاد ۱۵۰×۱۰۰ و با تکنیک اکرولیک اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اثر، اشاره‌ای تلویحی به سردار شهید قاسم سلیمانی دارد و در واقع شما انگشتر شهید سلیمانی را می‌بینید که به‌صورت دروازه‌ای به‌سوی فتح قدس است؛ اطراف قدس را پلیدی‌ها احاطه کرده‌ است که با حمایت سپاه اسلام، این پلیدی‌ها از قدس شریف رخت خواهد بست؛ شیوه اجرای اثر امپرسیونیسم بوده و از تاش‌گذاری‌های کوچک و بزرگ رنگی تشکیل شده است.

این مدرس هنرهای تجسمی درباره نقش دانشگاه‌ها در عرصه هنری بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند متولی رویدادهای مهم و تأثیرگذار در رشته هنر از جمله برگزاری کارگاه‌ها، ورکشاپ‌ها و نمایشگاه‌های حقیقی و مجازی باشند و با شناسایی طیف وسیعی از اساتید و هنرمندان در رویدادهای مختلف از ظرفیت‌ آنان استفاده کنند. تاکنون غالب دانشگاهیان، درون دانشگاه کار کرده‌اند درصورتی که باید برای برطرف کردن نیازهای مردم، به درون جامعه بروند.

بحرینی با اشاره به اینکه غفلت دانشگاه‌های هنر از نگارگری معظل بزرگی است، گفت: با آغاز بکار دانشگاه استاد فرشچیان قطعا ًثمرات ارزشمندی برای احیا، بالندگی و به‌روزرسانی این رشته اصیل نقاشی ایرانی رقم می‌خورد و می‌توان گفت که دانشگاه استاد فرشچیان احیاگر هنر نگارگری است.

وی با بیان اینکه باید شعبه‌هایی از دانشگاه استاد فرشچیان در سایر استان‌های مستعد ایجاد شود، افزود: هنر نگارگری هنوز ظرفیت‌های پنهان و ناشناخته‌ای دارد که با وجود فضاهای آموزشی خاص قطعاً شاهد تحول اساسی در این راستا خواهیم بود.

این مدرس هنرهای تجسمی عنوان کرد: مسئولان دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های هنر، علاوه بر اهمیت دادن به مسائل تئوری باید گزینش مناسب برای ورود افراد مستعد بگذارند تا افراد واقعاً علاقه‌‌مند به هنر در رشته‌های نگارگری، نقاشی و ... در دانشگاه‌ها تحصیل کنند. چراکه در میان دانشجویان رشته‌‌های هنری افرادی وجود دارند که استعداد و ظرفیت کار هنری را ندارند.

بحرینی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به سمت پروژه‌های هنری، اجتماعی و مفهومی سوق دهند؛ هنر انتزاع بیش از اندازه در دانشگاه‌های ما نهادینه شده که این روند باید اصلاح شود و گرایش‌های مختلف هنری تقویت و پرورش یابد.

کارگاه خلق آثار هنری تحت عنوان «سرو بلند انقلاب اسلامی» پیرامون ابعاد زندگی و شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به مناسبت چهلمین روز شهادت ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد (ویژه) هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با حضور هنرمندان در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

آثار این هنرمندان در نمایشگاه «سرو بلند انقلاب اسلامی» از ۲۶ بهمن در موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ در معرض نمایش مردم و علاقه‌مندان به هنر قرار گرفته است و تا روز 2 اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دانشگاه استاد فرشچیان سرو بلند انقلاب استاد فرشچیان قاسم سلیمانی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • مطهری امام
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند