Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و در حساب توییتری خود گفت: بدنبال پیک بیماری‌ های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در ‫قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند که متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یک رشته توییت درباره تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نوشت: بنا به دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود. سایر دستگاههای اجرایی بنا به ضرورت در جلسه شرکت می‌کنند.

دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را صورت داده بود. اکنون که علایمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع‌تر و همکاری همه شهروندان هستیم.

دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. از هموطنان انتظار همکاری و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌رود.

توضیح درباره چرایی اعزام نیروهای امنیتی به قم

پس از اعلام فوت این دو ایرانی مبتلا به کرونا فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد، که حاکی از  ورود نیروهای امنیتی به شهر قم داشت. در همین رابطه یک منبع آگاه در نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره این فیلم گفت: به دلیل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفندماه در برخی از شهرها که با کمبود نیرو مواجه هستند، به دلیل بحث انتخابات نیروهای امنیتی اعزام شده است.

وی تصریح کرد: اعزام این نیروها ربطی به بیماری کرونا و قرنطینه کردن شهر قم ندارد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا علی ربیعی کرونا 2019 جدید نیروهای امنیتی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن در منطقه ۶ شهر کرمانشاه در محل حاضر و از عملیات ساختمانی جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در بازدید از یک ساختمان ناایمن در منطقه ۶ شهر کرمانشاه، اظهار کرد: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی گفت: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه ۶ اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود، تصریح کرد: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضائی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضائی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه اظهار کرد: پس از دریافت گزارش تخلف و ناایمن بودن ساختمان مزبور با صدور دستور فوری به مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری اقدام به توقیف عملیات ساختمانی تا رفع خطر گردید.

وی گفت: عوامل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با حضور در محل ساختمان از ادامه فعالیت ساختمانی جلوگیری کردند.

کد خبر 750462

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد