Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی با روسای شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز و حسین علیمرادی جوان خیر مدرسه‌ساز در منطقه دشتیاری، بیان کرد: آن کس که برای کاستن از رنج دیگران قبول مسئولیت می‌کند داناتر است و جمع خیرین مدرسه‌ساز را هم باید جمع دانایان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: خیرین در صدد آن هستند تا نقش خود را در کاستن از آلام جامعه ایفا کنند و اگر روزی به این برسیم که همگی نقش و مسئولیت خودمان را ایفا کنیم ایرانی بهتر خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۲ درصد معلمان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان را اولین، بهترین و مهم ترین معلم می‌دانم و هیچ گاه با بازنشستگی ندارند و همواره این نقش را ایفا می کنند.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: همه اندیشمندان علوم تربیتی معتقدند اصلی ترین دوران تربیتی هر فرد دوران کودکی و نوجوانی است و آموزش در این برهه زمان تاثیر بیشتری دارد.

او ادامه داد: در مراسم افتتاحیه مدارس دریافتم که نقش زنان در حمایت از مدارس و تشویق دیگران بسیار مهم است و امروز از بانوان استمداد می‌طلبم تا کار مدرسه سازی با کمک آنها رونق بیشتری بگیرد.

با اشاره به اینکه به دنبال رواج فرهنگ مدرسه سازی هستیم، گفت: جامعه ما بیش از مدرسه سازی به این فرهنگ نیاز دارد و اگر هر ایرانی روزی هزار تومان پول کنار بگذارد سالانه بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان پس انداز برای رفع مشکلات مالی کشور داریم.

او ادامه داد: آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما قول دادند تا پنج میلیارد تومان برای ساخت یک برنامه ویژه خیرین مدرسه‌ساز کمک کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه رویکرد هیئت امنایی را برای مدارس پیشنهاد می‌کنیم، گفت: نظام آموزشی ما نیازمند اداره مشارکتی است، علاوه بر آن در مدارس خیرین مدرسه‌ساز جلوگیری از تغییر نام مدرسه به طور جدی باید مورد توجه باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تجهیز هنرستان ها یکی از ضروریات است که حتما باید به این موضوع در تمام مدارس از جمله مدارس خیرساز رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاجی میرزایی مدرسه سازی خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف