Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش بینی می شود ٨ هزار متر مربع نقاشی برای زییاسازی منطقه ثامن در ایام عید اجرا شود.

به گزارش قدس آنلاین، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن مشهد با اشاره به اتمام دیوارنگاره حاشیه ره باغ سلام گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ٢٠ هزارمتر مربع نقاشی دیواری شامل رنگ آمیزی دیوارهای مخروبه و نازیبا، اجرای مناظر طبیعی بر روی سازه‌های پوشش کارگاهی و اجرای تصاویر مفهومی با موضوع شهدا و فرهنگ ایثارگری، احادیث و روایات ائمه اطهار مرتبط با فرهنگ شهروندی، طبیعت و مناظر زیبا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: این نقاشی‌ها در چهار قطاع و در اکثر محلات منطقه و در سه سطح انجام شده است.
او تصریح کرد: فضای سبز و طبیعت موضوع اکثر نقاشی‌های دیواری بوده تا فضای با نشاط و مفرح بیشتری در سیمای شهری پیرامون حرم مطهر ایجاد شود، که به فراخور بافت محالت و قابلیت دیواره‌ها موضوع نقاشی‌ها متفاوت می‌شود.
او بیان کرد: از جمله شاخص‌ترین طرح‌های اجرا شده امسال میتوان به دیوار نگاره حاشیه ره باغ طوبی با موضوع طرح‌های مناظرزیبای طبیعی و نیز طرح حرم مطهررضوی در حاشیه بولوار شهید شوشتری (شوشتری٩) و همچنین حاشیه ره باغ پردیس در انتهای بولوار شهید حاجی حسنی کارگر اشاره کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن گفت: همچنین به آغاز طرح‌های ویژه استقبال از بهار ٩٩ منطقه ثامن، نقاشــی دیواری حاشیه ره باغ تازه احداث شده سلام، در حد فاصل بولوار شهید شوشتری تا حرم مطهررضوی، بــا مساحت ۴٠٠ مترمربع به صورت ســنتی که یادآور خانه‌های قدیمی مناظر زیبای طبیعت است کشــیده شــده که در نوع خود بی نظیر است.
او افزود: در ادامه نیز پیش بینی شده که حدود ٧٠٠٠ متر دیگر از این دیوار نگاره‌ها در سایر نقاط اجرا شود تا سیما و منظر شهری بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در ایام بهار ٩٩ چشم نواز، زیبا و در خور نگاه زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منطقه ثامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت