Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:23:45 GMT

دستگیری سارق منزل زن در گلستان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۹۶۰

دستگیری سارق منزل زن در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان از دستگیری یک سارق زن هنگام ارتکاب به جرم خبر داد و گفت: این سارق تاکنون به 9 فقره سرقت منزل اعتراف کرده است.

مجتبی مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: به دنبال اخذ گزارش‌ها و شکایت مختلف مبنی بر وقوع سرقت منازل در گرگان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شیوه و شگرد تمامی سرقت‌ها به روش باز کردن درب توسط کلید و بدون تخریب بوده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و اخذ اظهارات مالباختگان مشخص شد سارق پس از ورود به منزل، وسایل کم حجم و ارزشمند همانند تلفن همراه، پول، طلا و اقلام مشابه را سرقت می‌کند.

مروتی بیان کرد: در ادامه روند تحقیقات مشخص شد سارق نگاه ویژه‌ای به سرقت اقلام مربوط به بانوان همانند لباس زنانه، کیف، طلای بانوان دارد که احتمال زن بودن سارق برای پلیس بیشتر شد.

وی اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، در یکی از سرقت‌ها با بررسی مستندات موجود و شواهد به جا مانده از صحنه سرقت و مطابقت آن با بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار در پلیس آگاهی، زن بودن سارق مشخص شد و تمرکز پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: با گسترده کردن چتر اطلاعاتی پلیس آگاهی و گشت‌های مدارم در مناطق احتمالی وقوع سرقت، متهم در هنگام سرقت در یکی از منازل شهر گرگان دستگیر شد.

مروتی گفت: متهم که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است و به تازگی از زندان آزاد شده، پس از دستگری اعلام کرد که فقط برای انجام همین یک فقره سرقت وارد منزل شده اما در ادامه با مشاهده مستندات پلیس و اظهارات مالباختگان، تاکنون به 9 فقره سرقت منزل در سطح شهر گرگان اعتراف کرده است.

وی تاکید کرد: متهم در اعترافاتش در خصوص شناسایی سوژه‌های سرقت بیان کرده که منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کرده که از عدم حضور افراد ساکن در منزل و نداشتن دوربین مدار بسته و قفل‌های ضر سرقت اطمینان حاصل کرده باشد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: زمان‌های سرقت توسط این متهم بیشتر ساعت‌های ابتدایی شب بوده که با استفاده از یک دسته کلید و کاملا حرفه‌ای و بدون تخریب وارد منزل می‌شده و اقلام مورد نظر را سرقت می‌کرده است.

مروتی گفت: در این راستا دو مالخر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند و متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس

کلیدواژه: آگاهی دستگیری گلستان سرقت رئیس پلیس آگاهی گلستان مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  سردار علی ولیپور گودرزی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های سریالی از شهروندان با شگرد اخذ ویزای کشور‌های اروپایی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت یک مرد جوان اهل کشور افغانستان با چرب زبانی و ادعای نفوذ در سفارتخانه‌ها از شهروندان در تهران، مشهد و کرج مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول دریافت کرده است.

­

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و پی بردند که وی قصد دارد با جعل مدارک بیشتر مبالغ دیگری از شهروندان دریافت کند.


این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه موردنظر در منطقه پاسداران شدند و متهم اصلی پرونده را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.


سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد اخذ ویزای کشور‌های اروپایی و آسیایی اعتراف کرد و همچنین شاکیان پرونده در مواجه حضوری وی را شناسایی کردند.

دیگر خبرها

  • قتل در کرمانشاه؛ دستگیری در شهر قدس
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا
  • سرقت موبایل دزد حرفه ای با پابند الکترونیکی 
  • پابند الکترونیک سارق حرفه‌ای را به دام انداخت
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان