Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان تا پایان امروز فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت برخی کد رشته‌های اعلامی پردیس های این دانشگاه ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس مصوبه جلسه بیستم شورای سنجش و پذیرش دانشجو و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود، با توجه به عدم تکمیل ظرفیت در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خورستان تصمیم گرفته شد، تکمیل‌ ظرفیت در برخی کدرشته محل‌های مربوط به استان‌های مذکور برای تحصیل در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس داوطلبان واجد شرایط در صورت داشتن نمره کل نهایی ۶۵۰۰ و بالاتر (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحات ۲ و ۳ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور) و با توجه به جداول حاوی اطلاعات رشته محل‌ها تا پایان امروز پنج شنبه یکم اسفند فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کدرشته محل) در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد؛ پذیرش دانشجو در این مرحله از تکمیل ظرفیت منحصرا برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و صرفا براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحه ۲و۳ «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ خواهد بود. همچنین شیوه پذیرش و گزینش در مرحله تکمیل ظرفیت، همانند رشته‌های متمرکز با شرایط خاص در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ صورت می‌گیرد.

پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در هریک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند مجاز ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی این مرحله از تکمیل ظرفیت نمی‌باشند.  

همچنین داوطلبانی که قبلا دریکی از کد رشته محل‌های دانشگاه‌ فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند ولی  به علت موارد (پزشکی، معدل و سن) واجد شرایط نبودند. مجاز به ثبت‌نام و شرکت در مرحله (تکمیل ظرفیت) نمی‌باشند. از این گروه از داوطلبان درشهریورماه سال جاری به علت نداشتن شرایط، مصاحبه اختصاصی به عمل نیامده است و داوطلبانی‌که از آنان مصاحبه اختصاصی به عمل آمده و دلیل مردودی آنان، فقط نداشتن حد نصاب لازم در مصاحبه  اختصاصی بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در این مرحله (تکمیل ظرفیت) خواهند بود. 

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان نهایی این مرحله از تکمیل ظرفیت در اولین ترم ممکن از اول مهر خواهد بود. لذا رعایت شرایط وضوابط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور، به عهده آنان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان پردیس های دانشگاه فرهنگیان رشته های تحصیلی آزمون سراسری تکمیل ظرفیت انتخاب رشته رشته محل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند

ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می‌زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق‌ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روز‌های خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می‌شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش‌های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی‌گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان‌ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب‌های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن‌ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن‌ها صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد