Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:13:23 GMT

حضور حداکثری در پای صندوق های رای جهاد است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۷۴۲

حضور حداکثری در پای صندوق های رای جهاد است

حجت الاسلام قنبربیگی با بیان اینکه حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای یک نوع جهاد است، گفت: عدم حضور در انتخابات همراهی با دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و ملت سرافراز ایران اسلامی است.

خبرگزاری شبستان- ایلام:  کمتر از 24 ساعت دیگر به آغاز اخذ رای و حضور مردم در پای صندوق های رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، تبلیغات انتخاباتی کاندیداها از ساعت 8 صبح امروز پایان یافته و ممنوع است، مردم در این زمان باقی مانده، فرصت دارند که در مورد انتخاب خود با توجه به تبلیغات کاندیداها و شناخت خود، تحلیل و بررسی لازم را داشته باشند و فردا در پای صندوق های رای، رای خود را در صندوق بیاندازند، هر رای یک ایرانی، تیری به قلب دشمنان خبیث اسلام، نظام و انقلاب است، مردم سراسر ایران اسلامی فردا با حضور گسترده خود در انتخابات، نشان خواهند داد که همچنان بر عهدی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسته اند، پایبند هستند و این پایبندی را با حضور حداکثری  خود به نمایش خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت انتخابات روز جمعه دوم اسفندماه، گفت و گویی با حجت الاسلام« محمد جواد قنبربیگی» امام جمعه محترم دره شهر داشته ایم که توجه شما مخاطبان عزیز شبستانی را به آن جلب می کنم.

 

شبستان: با سلام، از وقتی که در اختیار ما گذاشتید بسیار ممنونم، به عنوان نخستین سئوال، ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های در انتخابات دوم اسفند از نگاه حضرتعالی چیست؟

امام جمعه شهرستان دره شهر: به طور قطع حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای در دوم اسفندماه، از هر زمان دیگری بیشتر است، مردم برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی گاهی  اسلحه به دست در جبهه های حق علیه باطل حاضر می شوند، گاهی در راهپیمایی های ملی و مناسبت ها با حضور گسترده شرکت می کنند و گاهی حضوری دشمن شکن در پای صندوق های رای دارند که همه اینها به نحوی یک نوع جهاد است.

حضور مردم  در صحنه به ویژه در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های حداکثری که دشمنان نظام و انقلاب ایجاد کرده اند، بسیار ضرورت دارد و این حضور نیز برای اینکه مشت محکم دیگری بر دهان همان استکبار جهانی و کسانی که این تحریم ها را بر مردم استوار و مستحکم ایران اسلامی تحمیل کرده اند، باید حداکثری و دشمن شکن باشد.

 

شبستان: مردم ایران اسلامی در تشییع پیکر پاک  شهید سردار سلیمانی و راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند، در انتخابات این حضور را باید چگونه نشان دهند؟

حجت الاسلام قنبربیگی: همانگونه که اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط کشور  در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی حضور داشتند و در راهپیمایی 22 بهمن نیز با آرمان های بلند نظام و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند، حضور در پای صندوق های رای هم باید همان گونه با حضور حداکثری و با شور انقلابی همراه باشد، علاوه بر شرکت حداکثری باید بهترین شخص را برای ورود به مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که یک مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 

 شبستان: انتخاب مردم چگونه باشد و ملاک های انتخاب از نگاه حضرتعالی چیست؟

امام جمعه دره شهر: اصلح از نگاه  قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی فردی است که متعهد، متخصص، جهادی و ولایی باشد، کسی که در صحنه با مردم حضور داشته باشند و خودش را برای  نظام اسلامی و خدمت به مردم هزینه کند، افرادی باشند که بعد از ورود به مجلس، تنها پیگیر امور مربوط به خود نباشند و  اصل کار و رسالت خود را به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی فراموش نکنند، ما امروز نیاز داریم برای اینکه مشکلات معیشتی مردم و گرفتاری های اقتصادی در سطح کشور مرتفع شود، مجلسی شجاع و انقلابی داشته باشم، نیاز به افرادی متعهد، متخصص و شجاع در برابر نظام استکبار جهانی داریم که در مقابل دشمنان استوار باشند و با تشر دشمن، صحنه را خالی نکنند و در برابر آنها کوتاه نیایند.

 

 شبستان: دشمنان با بوق های تبلیغاتی خود به دنبال سوء استفاده از شرایط اقتصادی برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای هستند، آیا این تبلیغات تاثیری بر حضور مردم در صحنه خواهد داشت؟

امام جمعه دره شهر:  نکته اول اینکه مشکلات اقتصادی در کشور، حاصل تحریم های ظالمانه خود دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است که  امروز عدم حضور مردم در پای صندوق های رای را تبلیغ می کنند، ما برای اینکه تمام  این توطئه های دشمنان را خنثی کنیم، باید حضوری گسترده در انتخابات داشته باشیم، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی که امروز به ظاهر مدافع حقوق ملت ایران می شوند، همان کسانی هستند که با روش ها و ابزارهای مختلف از جمله تحریم،  عمداً  کشور را به سمت و سویی بردند که از لحاظ اقتصادی دچار مشکل شدیم، عدم حضور در انتخابات دنباله همان بازی دشمنان است که که از قبل برای ضربه زدم به نظام و ملت ایران اسلامی طراحی کرده اند.

نکته دوم اینکه مسائل اقتصادی، واقعاً مردم را آزار داده است، بخش زیادی از این مشکلات به خاطر بی تدبیری ها و  سوء مدیریتی هایی است که در داخل کشور وجود داشته است، اما ما در روز جمعه دوم اسفندماه با یک انتخاب خوب می توانیم که این اشکلات و مشکلات را در کشور حل کنیم.

 

شبستان:  منتخبین مردم بعد از روز انتخابات و اعلام نتایج چه وظیفه و رسالتی بر عهده دارند؟

حجت الاسلام قنبربیگی: کسانی که رای می آورند باید بدانند که نماینده مردم آن منطقه یا حوزه انتخابیه هستند، در سطح بزرگتر، نماینده مردم ایران اسلامی هستند، زمانی که وارد مجلس می شوند، عمده کار و تمرکزشان  را روی قانونگذاری درست و نظارت بر اجرای قانون قرار دهند، از امورات حاشیه ای پرهیز کنند، دخالت در قوای دیگر، دخالت در عزل و نصب ها یک اشتباه است و عمده  وقت نماینده را می گیرد و باید به قانونگذاری به بهترین وجه بپردازند، بعد از انتخابات نیز همه به آنچه از صندوق رای بیرون می آید احترام بگذارند چرا که نتیجه، حاصل رای مردم است.

 

شبستان: اولویت کار منتخبین مردم و  مجلس آینده در شرایط کنونی چیست؟

امام جمعه دره شهر: مجلس می تواند دولت را مکلف کند به جای پرداختن به خارج از کشور و منتظر ماندن  برای رفتار و عکس المعل های دشمنان، تمام توجه خود را به سمت و سوی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی سوق دهد،  با توجه  با فرمایشات مقام معظم رهبری، مشکلات کشور را می شود با توجه به داخل حل کرد، به استعدادها و ظرفیت های داخلی میدان داد، این همه جوشش نیروی جوان و مستعد در داخل کشور داریم،  در خیلی از زمینه هایی که تحریم شده ایم، امروز با همت جوانان این کشور، خودمان می سازیم، صاحب تکنولوژی می شویم، این تحریم ها همه می تواند به فرصت  برای بیمه کردن و ساخت کشور تبدیل شود،  مجلس و نمایندگان می توانند در این زمینه وارد شوند، دولت را مکلف کند که به  ظرفیت های داخلی در مقابل تحریم ها توجه  و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

 

شبستان: در پایان اگر نکته ای دارید، بفرمایید.

حجت الاسلام قنبربیگی: عده ای  ورشکسته سیاسی که در  ادوار مختلف از بدنه نظام اسلامی جدا شده اند،  با توجه به اینکه  برخی از نزدیکانشان در جریان انتخابات رد صلاحیت شده اند، تحریم انتخابات و عدم حضور مردم در پای صندوق های رای را تبلیغ می کنند، به طور قطع مردم به این سخنان گوش نمی دهند، این افراد در روز جمعه با حضور با نشاط و گسترده مردم در پای صندوق های رای، رو سیاه تر از گذشته خواهند شد و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، نشان دهنده بصیرت بالای سیاسی مردم ایران اسلامی در برابر همه بدخواهان نظام، انقلاب و ملت است.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصلح دره شهر مجلس شورای اسلامی انتخابات حضور مردم در پای صندوق های رای حداکثری مردم در پای صندوق نظام و انقلاب اسلامی حضور حداکثری ایران اسلامی حضور گسترده امام جمعه تحریم ها عدم حضور دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری ورامین گفت: غفلت یاران پیامبر اسلام (ص) از تنگه احد موجب شهادت حضرت حمزه (ع) و مجروح شدن مولا علی (ع) شد.

وی با تجلیل از ملت ایران به خاطر هشیاری در صحنه‌ها و تنگه‌های انقلاب افزود: ۲۲ بهمن و انتخابات سال ۱۴۰۲ و خروش عمومی در روز قدس امسال تنگه‌هایی بود که ملت ایران سربلند بیرون آمد و رضایت رهبری معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

محمودی گفت: آقا فرمودند باید از این ملت تشکر کرد و تشکر زبانی کافی نیست و باید تشکر عملی کرد لذا باید مسئولان با خدمت هرچه بیشتر قدردان حضور مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان گفت: یک روزی بود آرزو می‌کردیم، در این جایگاه‌ها افراد دلسوز قرار گیرند و بهتر خدمت کنند و اکنون ما در این جایگاه‌ها قرار گرفتیم و نایب امام زمان (عج) از ما انتظار خدمت شایسته به مردم را دارند که اگر کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمودی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دور دوم انتخابات مجلس در ورامین اظهار امیدواری کرد مردم دشت ورامین در مرحله دوم انتخابات نیز مشارکت خوبی داشته باشند و از تلاش‌های هیأت اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

کد خبر 6088184

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری