Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:01:29 GMT

مشارکت گسترده در انتخابات لبیک گفتن به مقاومت است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۸۶۲

مشارکت گسترده در انتخابات لبیک گفتن به مقاومت است

استاندار کرمانشاه گفت:مشارکت گسترده در انتخابات مجلس یازدهم، لبیک گفتن به مقاومت است و مجلس توانمند و کارآمد را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مبحث مهم انتخابات مجلس یازدهم، اظهار داشت: بحث احترام گذاشتن به رای مردم یکی از دستاوردهای قابل ذکر هزاران دستاورد ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این 41 سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طول این 41 سال، 37 بار انتخابات برگزار شده و مردم 37 بار آمده‌اند در بحث آینده و توسعه کشور مشارکت کرده‌اند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سال 58 علی‌رغم اینکه شعار همه مردم «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود» شاید نیازی به برگزاری انتخابات نبود اما امام راحل(ره) نپذیرفتند که این نشان از احترام به رای مردم داشت و مردم با حضور در پای صندوق‌های رای این حرف را امضا کردند.

بازوند از انتخابات به عنوان رویدادی اجتماعی یاد کرد که سبب اقتدار، سربلندی غرور و وحدت ملی می‌شود و گفت: میزان مشارکت فعلی حساسیت بیشتری دارد، هر چه حضور بیشتر باشد سبب مایوس شدن دشمن می‌شود، مشارکت گسترده لبیک گفتن به مقاومت است و خروجی آن داشتن مجلس توانمند و کارآمدی برای کشور است.

وی اضافه کرد: اگر مشارکت پایین باشد مجلسی باب میل نظام شکل نخواهد گرفت، لذا تقاضا می‌شود مردم اول وقت عین یک تکلیف پای صندوق‌های رای حاضر شوند و بدانند که رای آن ها حتما اثرگذار است و در مشارکت بالا نقش موثری خواهد داشت.

بازوند از آمادگی کامل در 32 حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: 6 حوزه از این تعداد اصلی و 26 حوزه فرعی است که حدود 32 هزار نفر در امر انتخابات استان دخالت دارند، مردم مطمئن باشند این افراد کاملا اصل بی‌طرفی را رعایت می‌کنند و با هماهنگی هم از رای آن‌ها صیانت و حراست می‌شود.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 585 شعبه داریم که 964 شعبه از این تعداد ثابت و 621 شعبه سیار است.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه، تعداد واجدین شرایط رای در استان را یک میلیون و 546 هزار و 413 نفر اعلام کرد که نسبت به انتخابات مجلس دهم 2.5 درصد رشد داشته است.

وی، واجدین شرایط رأی اولی 58 هزار و 280 نفر عنوان کرد و افزود: سن رای در روز اخذ رای 18 سال تمام یعنی متولدین 12 اسفندماه سال 80 و قبل از آن هستند.

برخورد شدید با عوامل خرید و فروش رأی

بازوند در خصوص مباحث تخلفات انتخاباتی،گفت: با دستگاه احراز هویت و حضور تعداد زیادی از ناظران شورای نگهبان، بازرسان وزارت کشور، نماینده فرماندار و... در شعب اخذ رای و نظاره‌گری خود مردم، امکان تخلفات بسیار کم شده است.

استاندار کرمانشاه تنها تخلف انتخاباتی را در بحث خرید و فروش رای احتمال داد و گفت: روی این موضوع حساسیت زیادی داریم و برخورد شدید قانونی صورت می‌گیرد اگر کسانی در این رابطه شناسایی شوند، دادستان نسبت به حکم بازداشت آن‌ها اقدام خواهد کرد.

نماینده اصلح باید مطالبه‌گر باشد

وی در خصوص انتخاب اصلح، گفت: یک نماینده بسیار خوب باید منافع استان را در نظر بگیرد و از این منافع خوب دفاع کند واقعیت این است در استان عقب‌ماندگی‌هایی داریم که تنها در مسائل اقتصادی نیست در زمینه اجتماعی و فرهنکی و ... نیز دیده می‌شود، نماینده‌ای می‌خواهیم که مطالبات استان را به صورت جدی دنبال کند.

بازوند گفت: اگر بخواهیم توسعه استان را با پول دولتی به تنهایی به سرانجام برسانیم، قطعا موفق نمی‌شویم؛ اصل مشارکت مردم، بخش خصوصی و ورود سرمایه است، نمایندگان اصلح باید موانع سرراه سرمایه‌گذاری و توسعه استان را بردارند.

استاندار کرمانشاه در پایان از مردم خواست،در این مقطع بسیار مهم و اثرگذار حضوری پرشور داشته باشند، چون دنیا این حضور را رصد می‌کند، این رصد به آن‌ها عدد و رقم می‌دهد، هر چه درصد مشارکت بالاتر باشد بر اقتدار نظام می‌افزاید.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: مشارکت کرمانشاه انتخابات مقاومت فارس استاندار بازوند استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام با اشاره به عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در ۲۵ فروردین، اعلام کرد که پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را بر هم زد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابوعبیده امروز سه‌شنبه اعلام کرد: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد.

وی همچنین تاکید کرد: سراسر امت را به تشدید تحرکات خود و در حمایت از مقاومت فرامی‌خوانیم. مقاومت به فداکاری‌های ملت وفادار است و ما حامل دردها و امیدهای ملت هستیم.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد