Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: گرایش به اشتغال براساس کسب وکارهای نوین برای جوانان یک نیاز ضروری در جامعه است.

علی کریمی در نشست شورای پژوهش اداره کل ورزش وجوانان استان با اشاره به طرح های پژوهشی با محوریت  چالش های موجود در حوزه های مختلف ورزش، پشتیبانی و جوانان، اظهار کرد: موضوعات مربوط به جوانان از جمله بحث اشتغال جوانان از مهمترین موارد پژوهشی در دستگاه ورزش وجوانان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدم گرایش جوانان به کسب وکارهای نوین ، افزود: یکی از چالش های اکثر مدیران دستگاه های اجرایی این است که مطالبه بیش از هشتاد  درصد از ارباب رجوع ها  اشتغال در سیستم دولتی و اداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه فرهنگ اشتغالزایی باید تغییر کند ودردل خانواده ها برود، تصریح کرد: این آُسیب ناشی از ذهینت خانواده ها برای تشویق فرزندان خود به تحصیل جهت استخدام در دستگاه های دولتی ومدیرشدن است غافل ازاینکه  آموزش کسب وکارهای نوین از لحاظ استغال زایی و اقتصادی  باصرفه تر است.

وی با اشاره به نقش مهم پژوهش در طرح ها و ایده های کارآفرینی، خاطر نشان کرد: باید پژوهش درخصوص خلاقیت ها وایده های جوانان  در حوزه کار آفرینی  انجام گرفته و توسعه یابد.

او بابیان اینکه بحث اشتغال و  ازدواج جوانان از اهم موضوعاتی است که در حوزه جوانان ظرفیت پژوهش رادارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های لرستان درحال حاضر  ایده های خوبی در بحث اشتغال آفرینی  جوانان وجوددارد که توانایی وجنبه کشوری و بین المللی را هم دارندکه در این راستا در جهاد دانشگاهی استان طرح های قابل توجهی در زمینه هایی مثل گیاهان دارویی و استارت آپ ها انجام گرفته است.

این مسئول  با اشاره به بحث کاربردی بودن و جنبه های کیفی طرح های اشتغال آفرینی، افزود:به دنبال این هستیم که دستگاه ورزش وجوانان  وواحد پژوهش طرح هم دارای جنبه کاربردی   وهم جنبه کیفی  بوده  و برای جامعه هدف نیز  خروجی مثبتی  داشته باشد.

کریمی گرایش به اشتغال های نوین را یک  نیاز ضروری عنوان کرد و یادآورشد: مسائل پژوهشی نرخ وقیمت ندارندوباید از پژوهش ها  در زمینه شناخت کسب وکار های نوین برای جوانان حمایت کرد.

وی با بیان اینکه بحث اشتغالزایی دستگاه ورزش وجوانان هیچوقت دیده نشده است، گفت:ظرفیت قابل توجه در این زمینه در ورزش وجوددارد که  درهیچ جا نیست.

 مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به میزان  اشتغال زایی در دستگاه ورزش وجوانان استان، یادآورشد : براساس فعالیت های مدیر، مربی و ... خانم و آقا یک باشگاه ورزشی می تواند به راحتی ۶ نفر اشتغال ایجادکند که باتوجه فعالیت بیش از ۸۰۰ باشگاه ورزشی درسطح استان  وجوددارد  که تقریبا ۴۸۰۰ شغل در استان توسط باشگاه های ورزشی ایجادشده است همچنین بیش از ۶۰۰ هیئت ورزشی در سطح استان وجود داردکه  در خود هر هیئت نیروهایی تا حدود ۱۰ نفر مشغول به کارهستند ولی این میزان اشتغال برای جامعه نمایان نیست.
 
وی با بیان اینکه اولویت اصلی ودغدغه امروزجوانان درجامعه اشتغال است  ووقتی اشتغالی وجود نداشته باشد ازدواجی هم صورت نمی گیرد، ادامه داد: پژوهش  در بحث  اشتغال موضوعی  اولویت دار است و تجربه نشان می دهد که حمایت از ایده ها وطرح های که از پشتوانه پژوهشی برخوردار هستند جواب خواهدداد.

کریمی با بیان اینکه  جامعه هدف جوانان در رنج سنی  ۱۸ تا ۳۵سال  مشخص شده است ف عنوان کرد: باتوجه به این رنج سنی پژوهش در بحث کسب وکار های نوین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه  بخش اعظمی از برنامه های ورزش وجوانان در حوزه جوانان قرار دارد، گفت: بحث آسیب های اجتماعی مثل طلاق، وام ازدواج، مسکن جوانان و  کار آفرینی  در این حوزه بسیاراهمیت دارد و ما باید براساس احساس مسئولیتی که داریم  در این زمینه پاسخگو باشیم.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ابراز امیدورای کرد تا  خروجی طرح های پژوهشی حوزه جوانان برروی جامعه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره ورزش و جوانان دستگاه ورزش وجوانان کسب وکارهای نوین جوانان لرستان مدیرکل ورزش بحث اشتغال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، سردار نعمت‌الله باقری، امشب، در آیین تکریم و معارفۀ استاندار لرستان، گفت: براساس ظرفیت‌های موجود آن‌گونه که باید اقداماتی در این استان انجام نشده‌ است.

او اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه لرستان در حوزه اشتغال‌زایی ۳۲۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت کرده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در حوزه آب‌رسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دست اقدام است، عنوان کرد: ۷۰درصد از این میزان عملیاتی شده‌است و  ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در مرحله دوم آب‌رسانی امضا شده‌است.

باقری یادآور شد: ۱۸میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد منعقد شده‌است و بیش‌از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده‌است و امیدواریم به سرانجام برسد.

او تأکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست‌نخورده باقی مانده‌است، اما به‌اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های دولت برای استفاده از استعدادهای موجود در این استان باید پای‌کار بیاید، بیان کرد: زیویار تلاش خود را در لرستان به‌کار گرفت و با سپاه همکاری قابل‌تقدیری داشت.

باقری گفت: تعامل و همکاری بین اعضای شورای تأمین، نماینده ولی‌فقیه و دستگاه قضایی در هر استانی مهم است که در لرستان این تعامل به‌خوبی آشکار بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، قدرت پوشالی داشت و به فرمان مقام معظم رهبری به‌دست نیروهای سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبود و ندای لبیک یا ایران، لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی