Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@06:44:34 GMT

آنالیز؛ به فضا اهمیت بدهید همانند بازیکن (عکس)

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۷۷۷۰

تیم سپاهان بعد از نمایش خوبی که در بازی با العین داشت در مصاف با السد با وجود میل به بازی تهاجمی و ارایه بازی رو به جلو 3 گل خورد تا شکست تلخی را تجربه کند. 

به گزارش "ورزش سه"، گل های خورده تیم های باشگاهی ایران در بازی های لیگ قهرمانان آسیا در حالی رخ می دهد که آنها در سال های اخیر در فاز دفاعی به تیم های خوبی تبدیل شده اند و این شاید به خاطر تاثیر گذاری از سبک بازی تیم ملی تحت رهبری کارلوس کی روش بوده است؛ نمونه اش پرسپولیس که در 19 بازی لیگ برتر 9 گل خورده در دو بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا در برابر تیم های الدحیل و شارجه 4 گل خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

واقعیت این است در فوتبال ما تصور می شود برتری عددی در منطقه یک سوم دفاعی به خصوص محوطه جریمه دلیل قانع کننده ای برای خنثی کردن حملات حریف است در حالی که این چنین نیست. حتی می توان با تعداد نفرات کمتر حملات حریف را خنثی کرد. در صورتی که تیم بازی بدون توپ را تمرین کرده باشد و از همه مهمتر به فضا به اندازه یا اهمیت دهد. 

 

در صحنه گل اول و آنطور که در تصویر پیداست سپاهان 6 بازیکن در نیمه خودی با احتساب دروازه بان دارد در حالی که تیم السد با دو بازیکن به گل می رسد که این به خاطر عدم پوشش فضا از سوی مدافع راست تیم سپاهان بوده است. یک بازیکن روی بازیکن صاحب توپ و بازیکن دوم پوشش فضای بازیکن اول و طبیعی بود که یار تیم السد را باید مدافع راست تیم سپاهان می گرفت اما گم کردن یار و شاید خوش بینی او به تصاحب توپ توسط دو بازیکن نزدیک به بازیکن صاحب توپ حریف موجب شد مدافع راست تیم سپاهان بازی را بی تفاوت دنبال کند و در نهایت شاهد گل اول تیم حریف باشد. 

 

 

گل دوم السد؛ به وضوح می بینید باز هم برتری با سپاهان است. 8 به 3 به سود سپاهان. تیم مدافع باید نسبت به هر توپی که به محوطه ی جریمه اش می آید، بد بین باشد؛ در این صحنه آخرین بازیکن سمت راست یارش را گم می کند و اندک فضایی برای او کافی بود تا با ارسال توپ آنرا قطع و تبدیل به گل دوم نماید. واقعیت این است که فوتبال امروز فشرده شده و مهاجمان تیم حریف از اندک فضاهایی که برای آنها مهیا می شود، نهایت استفاده را می برند. این گل نشان می دهد فوتبال در لحظه است. یک لحظه غفلت تیم مدافع کار را تمام می کند و شاید دراین صحنه هم آخرین بازیکن سمت راست تیم سپاهان تصور می کرده توپ از سوی بازیکنی که نزدیک به بازیکن صاحب توپ حریف است یا بازیکنی که فضای او را پوشش داده مهار می شود که این خوش بینی است. در حالی که خوش بینی برای تیم مهاجم است. 

 

 

و گل سوم تیم السد؛ باز هم برتری عددی با تیم سپاهان است و این گل اهمیت بازی بدون توپ را نشان می دهد و اینکه فضا هم به اندازه یار در دفاع کردن ارزشمند است. 

 


بدون شک فرصت جبران برای تیم سپاهان و همه تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. حتی تیمی چون شهر خوردو که هر دو بازی خود را باخته. این یک شعار است. درس گرفتن از اشتباهات. در این صورت بازی های بعدی با نتایج بهتری برای همه ی تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا همراه خواهد بود. به یاد داشته باشیم تجربه بی رحم ترین آموزگار دیناست. ابتدا مزد می گیرد و بعد درس می دهد. گل های خورده سپاهان یک بار دیگر نشان داد برتری عددی دلیلی برای خنثی کردن حملات حریف نیست و تیم در دفاع کردن نیاز به بازی بدون توپ دارد و باید به فضا به اندازه یا اهمیت بدهد. و نکته مهم دیگر؛ فوتبال فقط در فضایی نیست که توپ در جریان است.

قطر السد لیگ قهرمانان آسیا فولادمبارکه سپاهان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قطر السد لیگ قهرمانان آسیا فولادمبارکه سپاهان لیگ قهرمانان آسیا راست تیم سپاهان دو بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان روز آینده از ساعت 19:30 در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف استقلال آبی پوش ملاثانی می‌رود و مورایس در این مسابقه چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

یکی از این بازیکنان محمد دانشگر است که در مصاف با صنعت نفت در آبادان دچار مصدومیت از ناحیه کتف و دررفتگی شد و از آن مسابقه تاکنون شرایط حضور در تمرینات گروهی را نداشته است.

با این حال از همان روزهای ابتدایی مصدومیت شوق بازگشت به ترکیب در دانشگر دیده می‌شد و او در آخرین مصاف طلایی پوشان اصفهانی که مقابل ملوان برگزار شد، همراه تیم به انزلی سفر کرده بود تا اشتیاق خود را از بودن کنار تیم نشان بدهد.

تصویری از دانشگر در آخرین تمرین سپاهان منتشر شده که نشان می‌دهد او در تمرین تیم حضور دارد و در حال انجام کار با توپ است تا امیدواری هواداران سپاهان نسبت به بازگشت این بازیکن در هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر و جام حذفی افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • آنالیز یک تغییر: کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر
  • دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود
  • حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!
  • آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان