Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور و مشارکت مردم در انتخابات، انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه کرد و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می دهد

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ انتخابات به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت است.

 

دستاوردی که در سایه آن ملت در سرنوشت خود سهیم شده و با آرای خود، نمایندگانی را برای اداره امور در مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتخابات جلوه مشارکت سیاسی ملت ایران است و نماد نقش آفرینی مردم در سرنوشت کشور و جامعه است.

 

انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد 42 سال عمر با برکت خود شده است که هرسال در مناسبت های چون راهپیمایی و انتخابات شکوه حضور مردمی به رخ جهانیان کشیده شده است.

 

دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در قالب توطئه های مختلف به دنبال کاهش مشارکت مردم بوده اند که به یاری خداوند متعال، بصیرت و هوشیاری مردم این فتنه ها خنثی شده است.

 

ملت ایران و نظام مقدس اسلامی با دشمنانی مواجه هستند که به طور مستمر مسائل کشور را رصد می کنند  ودر قالب توطئه های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند که به حمد الله فتنه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شده است.

 

مهم ترین علت ناکام ماندن توطئه های دشمنان، بصیرت و هوشیاری و ولایت مداری ملا ایران است، ملت ایران اسلامی در سایه وحدت و اتحاد در برابر توطئه های دشمنان ثابت قدم ایستاده است.

 

مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی در واقع رای  به جمهوریت و اسلامیت نظام  و نه محکم ملت به توطئه های دشمنان است.

 

مهم ترین رکن انتخابات بی شک حضور مردم است، اما دیگر رکن مهم و اساسی انتخابات انتخاب افراد اصلح، توانمند و کار دان است.

 

توجه به شاخصی چون شایسته سالاری و توانمندی افراد بستر انتخاب افراد توانمند کاردان است که می تواند عاملی برای تقویت همدلی و انسجام در جامعه باشد.

 

به فرموده امام راحل مجلس عصاره ملت است و  مردم لازم است  برای مشارکت آگاهانه در انتخابات به نتیجه انتخابشان فکر کنند و به دور اندیشه قوم گرایی و طایفه گرایی  کاندیدایی را به مجلس بفرسند که در زمینه قانون‌گذاری تخصص داشته باشند.

 

 حضور و مشارکت مردم در انتخابات، انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه کرد و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می دهد.

 

ساعاتی چند تا خلق حماسه ای دیگر توسط ملت با بصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی مانده است.

 

انتخابات فرصت تقویت وحدت و همدلی است

 

«سید موسی خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: انتخابات شکوه مردم سالاری دینی است.

 

استاندار لرستان برگزاری انتخابات را از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: انتخابات جلوه ای از وحدت و همدلی مردم ایران و نمایش پشتوانه مردمی نظام مقدس اسلامی است.

 

وی با دعوت از مردم استان برای حضور پرشور، گسترده و اگاهانه در انتخابات، بیان کرد: در سایه بصیرت و هوشیاری ملت، هر ساله شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات در کشور و خصوصا لرستان هستیم.

 

خادمی انتخابات را رقابت سیاسی با هدف خدمت به مردم دانست و افزود: این رقابت در چارچوب قانون در سایه اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می‌یابد.

 

وی مشارکت مردمی را مهم ترین رکت برگزاری انتخابات دانست و اذعان داشت:  مهمترین اقدام مجریان در برگزاری انتخابات ایجاد سلامت و امنیت با حفظ بی‌طرفی در اجرای آن است.

 

خادمی  سلامت و امنیت را دو امر مهم در انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: به هیچ وجه امنیت مردم و استان را فدای زیاده‌خواهی برخی افراد در انتخابات نخواهیم کرد و این موضوع از طرف نامزدهای انتخاباتی نیز باید رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه انتخابات فرآیندی مشخص با نتایج نامشخص است، اذعان داشت: از این‌رو نامزدهایی که قبل از اعلام نتایج در بین مردم خود را برنده انتخابات اعلام می کنند، خلاف اخلاق، حقوق و امنیت عمل کرده و القای این موضوع ضد امنیت است.

 

خادمی افزود: کاندیداها علاوه بر کنترل لیدرها و هواداران، به مسوولان ستادهای خود توصیه کنند که قانون فصل الخطاب باشد و تخطی از آن جرم محسوب و برخورد می‌شود.

 

استاندار لرستان پایبندی به قانون و اخلاق مداری را رمز موفقیت در هر کاری دانست و اظهار کرد: مردم به مسئولان اعتماد داشته باشند چراکه همه عوامل انتخابات دنبال این موضوع هستند که در پایان آنچه مردم نوشته و در صندوق‌ها ریخته‌اند همان خوانده و به مردم اعلام شود.

 

لرستان آماده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است

 

« محمود ثمینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، افزود: هم اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان لرستان اندیشیده شده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه لرستان آماده برگزاری انتخابات است، اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم مهم ترین رکن برگزاری انتخابات است.

 

وی با اشاره نظارت ویژه بر حسن برگزاری انتخابات، افزود: در این دوره از انتخابات  یک هزار و۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و۷۶۴ شعبه روستایی است.

 

ثمینی ادامه داد: آمار واجدین شرایط رأی دادن در استان ۱میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر می باشد که ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر  از این تعداد مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند.

 

وی افزود: آمار رأی اولی های استان نیز ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر می باشند که  ۳۵ هزار و ۸۷ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۳۵۱ نفر زن هستند. 

 

ثمینی مطرح کرد: در روز دوم اسفند متولدین ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند به شعب أخذ رأی استان مراجعه و رأی خود را به صندوق ها بیندازند .

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مردم سالاری مشارکت انتخابات برگزاری انتخابات نظام مقدس اسلامی انقلاب اسلامی مشارکت مردم مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان

ایسنا/لرستان مسئول عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: همزمان با هفته معلم از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده که ۴۰۰ برنامه برای اجرا در این هفته در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرشاد رواد امروز، ۸ اردیبهشت ماه، در جمع خبرنگاران که به‌مناسبت هفته عقیدتی ‏سیاسی برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با هفته معلم از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده که ۴۰۰ برنامه برای اجرا در این هفته در نظر ‏گرفته شده است.‏

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار اقشار و فرماندهان با ائمه ‏جمعه تمام شهرهای استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان، دیدار ‏با خانواده شهدا و برگزاری همایش‌های بزرگداشت هفته عقیدتی در همه نواحی مقاومت ‏بسیج اشاره کرد.‏

رواد بیان کرد: همچنین مراسم زنگ سپاس از معلم در سطح مدارس منتخب استان با ‏همکاری بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.‏

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: برگزاری کرسی‌های ‏آزاداندیشی بین دانشجویی و حوزه‌های علمیه، اعلام فراخوان مقاله در سطح دانشگاه‌ها و ‏حوزه‌ها، برگزاری نشست‌های علمی در کانون‌های برتر و برگزاری همایش فریاد مطهر ‏در آخرین روز از این هفته با حضور طیف گسترده بسیجیان در نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ‏ماه از جمله برنامه‌های شاخص ما در این هفته است.‏

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است