Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم ایران برای حفظ امنیت و وحدت ولی پای صندوق‌های رأی بیایند، گفت: همچنین حضور مردم پای صندوق‌های رأی موجب وحدت و انسجام داخلی می‌شود.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی موجب وحدت و انسجام داخلی می‌شود و نیز دلگرمی را در میان مردم افزایش خواهد داد؛ بنابراین از نظر روانی، تأثیرگذاری بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رأی بالای مردم به نمایندگان و حضور پرشورشان پای صندوق‌های رأی، حتی نوعی دلگرمی برای نمایندگان منتخب مردم محسوب می‌شود، تا قاطعانه به تصویب قوانین کارآمد بپردازند و هم وظیفه نظارتی خود را به خوبی ایفا خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم در انتخاب اصلح تمامی نکات را در نظر بگیرند، یادآور شد: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند، باید منسجم و هم‌دل باشند و نیز باید بتوانند قوانینی را تصویب بکنند که مشکلی از مشکلات کشور را حل کند، نه اینکه صرفاً جنبه نمایشی داشته باشد و اینکه باید مجلس یازدهم اصلاح برخی از قوانین را مدنظر قرار دهد.

شبستری تأکید کرد: اگر مشارکت کمتر از 50 درصد باشد، امکان دارد، دشمن جسورتر می‌شود و دست به اقدامات ضدایرانی بیشتری بزند، پس ضروری است که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و پشت نظام خود بایستند.

وی گفت: آنهایی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات شرکت کنند یا با انتخابات قهر کرده‌اند، مدنظر داشته باشند با قهر و رأی ندادن مشکلات حل نمی‌شود. اگرچه مردم حق دارند به خاطر مشکلات اقتصادی و تورم لجام‌گسیخته گلایه‌مند باشند، اما رأی ندادن در انتخابات راه‌حل مشکلات نیست، بلکه خود منجر به بروز برخی مشکلات دیگر می‌شود؛ چون دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی به این بهانه بر دامنه دشمنی‌هایشان خواهند افزود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم ایران برای حفظ امنیت و وحدت ولی پای صندوق‌های رأی بیایند، یادآور شد: انتخابات تضمین‌کننده امنیت و استقلال کشور است.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس یازدهم پای صندوق های رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته، به‌طور طبیعی با کاهش مشارکت روبه‌رو خواهیم بود، چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند تعداد رأی مناسبی داشته باشند و به این واسطه، رأی بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد معمولی از مشارکت را داشته باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد، بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که بیشتر از طیف اصولگرایان هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همه متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام (ره) و رهبری هستند، اما خط مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که احزاب بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند، همه‌چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به‌تبع موجب کارشکنی، اختلاف و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده و ناامیدی را بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات دور دوم مجلس در آبادان اعمال شد
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس