Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@13:52:17 GMT

گزینه غیر عادی شاه کلید پیروزی بر ترامپ؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۸۷۸۰

گزینه غیر عادی شاه کلید پیروزی بر ترامپ؟

سرویس بین الملل خرداد- رامتین لطیفی:تا دنیا دنیا بوده و انتخابات آمریکا برقرار، همیشه دموکرات ها یک سوی رقابت بوده اند و سوی دیگر جمهوریخواهان اما این بار خرق عادت شده و شاید حضور غیر عادی یک جمهوریخواه سابق در اردوگاه دموکرات ها صحنه بازی را دچار تغییر اساسی کند و سر ترامپ را به طاق بکوباند!
به گزارش خرداد، همانقدر که ترامپ یک جمهوریخواه عجیب و غریب و یک رئیس جمهوری متفاوت و غیر منتظره بود و هست، شاید گزینه مقابله با او هم باید عجیب و غریب و غیر منتظره باشد تا پیروزی را ممکن و میسر کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزینه البته کسی نیست جز مایکل بلومبرگ سیاستمدار ۷۷ساله و میلیاردر معروف آمریکایی و رییس و صاحب امتیاز شبکه رسانه‌ای بلومبرگ که از زمره  مهمترین و تاثیرگذارترین رسانه‌های اقتصادی دنیا به شمار می آید.

بلومبرگ تا به امروز سه دوره شهرداری نیویورک و یک دوره سرپرستی وال‌استریت را در کارنامه سیاسی خود دارد و به رغم آنکه در همه این سال ها از زمره چهره های سرشناس جمهوریخواه به شمار می آمده این بار از اردوگاه دموکرات ها به میدان آمده است.

بلومبرگ به عنوان یک نامزد دموکرات وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و با توجه به سابقه او که یک جمهوری‌خواه سابق است یک خط بزرگ بین او و دیگر نامزدها وجود دارد و میدان رقابت بین او و دموکرات‌های دیگر بسیار وسیع است.
نشان به آن نشانی که ۷۰درصد از طرفداران حزب دموکرات تنها نام او را شنیده‌اند و شناخت عمیقی از او ندارند. در مقابل اما ۲۸درصد از ۳۰درصد باقی‌مانده معتقدند که او تنها گزینه‌ای است که توانایی شکست ترامپ را دارد و نامزدهای دیگر قدرت چانه‌زنی با ترامپ و شکست او را ندارند.
منش سیاسی و سابقه بلومبرگ سبب شده که در رقابت‌های درون حزبی نیز این رویکرد جاری باشد. برای مثال طرفداران حزب معتقدند که رقبای اصلی او به ترتیب جو بایدن، الیزابت وارن، پت بوتیجج و سپس برنی سندرز است. با پیشتازی سندرز در دو انتخابات درون حزبی گذشته در می‌یابیم که هرچند بلومبرگ به دلیل سابقه و منش سیاسی دارای توانایی غلبه بر ترامپ است اما گفتمان سندرز تا امروز موفق‌تر بوده و توانسته است که نظرات افراد بیشتری را به خود جلب کند.

تفاوت دیگر بلومبرگ با رقبای هم حزبی‌اش محل تامین مخارج کمپین انتخاباتی اوست. او بر خلاف دیگران هزینه‌های چند صد میلیون دلاری کمپینش را خودش پرداخت کرده است. با توجه به ثروت ۵۸میلیارد دلاری بلومبرگ این اقدامش دور از ذهن نبود و از این منظر هم رفتارش بیشتر شبیه ترامپ است تا هم حزبی‌های دموکراتش. جالب است بدانید بلومبرگ نهمین فرد ثروتمند آمریکا و چهاردهمین فرد ثروتمند جهان است.

بلومبرگ مانند بیل گیتس، رییس مایکروسافت، به گروه "تعهد بخشش” پیوست، گروهی که شامل ثروتمندانی است که تعهد می‌دهند نیمی از ثروتشان را در راستای منافع عمومی هزینه کنند. البته منتقدان این ثروتمندان می‌گویند فعالیت‌های این گروه بیشتر در راستای فرار مالیاتی است و آن‌ها در ذات خود افرادی خیرخواه نیستند.

نکته ای که برخی از اصحاب رسانه و سیاستمداران شناخته شده و تحلیل گران برجسته آمریکایی را به نسخه یلومبرگ برای فرار از شر ترامپ امیدوار می کند، آنست که او را یگانه نامزدی می دانند که می تواند آرای خاکستری و لایه های سنتی جامعه آمریکا و شهروندان حاشیه ای را به سمت و سوی خود در برابر ترامپ جلب کند، نکته ای که این سیاستمداران معتقد هستند، سنذرز یا دیگر سیاستمداران دموکرات از عهده آن خارج هستند و ایالت های مهم با آرای این اقشار در انتخابات نقش تعیین کننده دارند


نقشه حمایت از بلومبرگ در انتخابات. گزینه آبی بیش ترین و زرد کم ترین حمایت را از این نامزد تا این لحظه دارند

در ادامه اظهارنظرهای بلومبرگ را در مورد مسائل اصلی آمریکا بازگو می‌کنیم:


۱) بهداشت و سلامت:

او برخلاف دیگر نامزدهای دموکرات نه تنها از طرح "سلامت برای همه” حمایت نمی‌کند بلکه مخالف این طرح است و معتقد است آمریکا هرگز نمی‌تواند از عهده این طرح بر بیاید و نامزدهایی که وعده دستیابی به این طرح را می‌دهند یا دروغگو هستند و یا شناخت عمیقی از جامعه آمریکا ندارند.

در مقابل بلومبرگ از طرحی حرف می‌زند که سابقه اجرا در نیویورک در زمان تصدی مقام شهرداری توسط او را داشته است. دستاوردهای این طرح که بلومبرگ آن را طرح موفق "سلامت برای همه افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند” نامگذاری کرده است شامل ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و مسقف، کنترل میزان چربی و کالری منوی غذای رستوران‌ها، ممنوعیت مصرف نوشابه‌های دارای قند بالا و مصنوعی و مواردی از این قبیل است. همچنین او سیگار کشیدن در بارهای مشروب‌فروشی، سواحل دریایی، پارک‌ها را نیز ممنوع کرده بود.

این پیشنهاد شاید از نظر دیگر نامزدهای دموکرات و هر خواننده‌ای مضحک و شوخی به نظر برسد اما جالب است بدانید که این نظرات بیشتر از طرح "سلامت برای همه” از جانب قشر شهرنشین مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. از این روست که عده‌ای معتقدند بلومبرگ می‌تواند رقیب خوبی برای ترامپ باشد.


۲) قانون آزادی حمل اسلحه:

این قانون یکی از چالش‌های اصلی پیش روی بلومبرگ است. هرچند او از نهادهای فعال ضد این قانون در هر شهری از آمریکا حمایت مالی کرده است اما صراحتا با کلیت این قانون مخالفتی نکرده است و تاکید او بر ممنوعیت فروش سلاح‌های خودکار نظیر مسلسل است.  این منش یک بام و دو هوای بلومبرگ چندان به مذاق طرفداران حزب دموکرات خوش نیامده است و از او انتظار دارند در این باره صریح‌تر و با وسواس بیشتری موضع خود را مشخص کند.


۳) تغییرات اقلیمی:

بلومبرگ اظهار کرده به توافق‌ها و معاهده‌های جهانی که ترامپ از آن خارج شده باز نمی‌گردد اما در مقابل از اختصاص ۵۰۰میلیون به طرحی سخن به میان آورده است که طرحی ملی است و در صورت اجرایی شدن آن تا سال ۲۰۳۰ استفاده از سوخت‌های فسیلی در آمریکا را ریشه‌کن می‌کند و بعد از سال ۲۰۳۰ در آمریکا فقط از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی استفاده خواهد شد.


۴) محرومیت زدایی:

بلومبرگ در زمان تصدی شهرداری نیویورک توانست کمک‌های معیشتی و ایجاد شرایط حداقلی معاش برای ۴۰۰هزار نفر از اقشار محروم و کم درآمد و آسیب‌پذیر نیویورک که بیشتر در گرمخانه‌ها زندگی می‌کردند را در کارنامه خود ثبت کند. او مدعی است که در صورت تصدی مقام ریاست جمهوری این طرح موفق را به طرحی ملی تبدیل می‌کند.

هرچند اقشار آسیب‌پذیر نیویورک از اعمال نفوذهای شخصی و سخت‌گیرانه بلومبرگ برای احراز شرایط تعلق گرفتن این بسته‌های حمایتی معترض بودند و این طرح او را صرفا تبلیغاتی می‌دانستند.

در مقابل اما کسی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری‌های بلومبرگ برای ایجاد مدارس عمومی برای تحصیل اقشار کم درآمد را کتمان کند. بلومبرگ تا کنون بیش از ۱۰۰ مدرسه در آمریکا ساخته است و هزینه تحصیل دانش‌آموزان فقیر را پرداخته است. همچنین بلومبرگ مدافع سرسخت افزایش حقوق و مزایای معلمان در طول سال‌های گذشته بوده است و کسی نمی‌تواند این اقدامات او را که عمری طولانی دارد به راه‌هایی تبلیغاتی برای جذب رای سنجاق کند ولی عجیب است که این اقدامات منجر به حمایت این گروه از بلومبرگ نشده است و اتحادیه‌ها و صنف‌‌های معلمان از کمپین برنی سندرز حمایت کرده‌اند.


۵) حق سقط جنین و حقوق هم‌جنس‌گراها:

در این دو مورد بلومبرگ وضعیت مناسب و راضی‌کننده‌ای برای طرفداران حزب دموکرات دارد و همواره از پیشروهای حمایت از این دو مورد بوده است. او بارها از گروه "لیست امیلی” حمایت مالی کرده است. لیست امیلی نام گروهی از فعالان اجتماعی طرفداران حزب دموکرات است که همواره تلاش کرده‌اند که در انتخابات‌های درون حزبی نامزدهای زن دموکرات به منظور دفاع از حقوق زنان و حق سقط جنین انتخاب شوند. این گروه در سال ۱۹۸۵ با ابتکار الن مالکوم شروع به کار کرد و بلومبرگ همواره از حامیان این گروه بوده است.

همچنین بلومبرگ نه تنها همواره از حقوق همجنس‌گراها دفاع کرده است بلکه از سال ۲۰۰۹ خواهان آزادی ازدواج همجنس‌گراها و رسمی شدن این موضوع بوده است و توانست با تلاش‌های بسیار در سال ۲۰۱۱ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما این قانون را برای نیویورک به تصویب برساند.


۶) سیاست خارجی:

بلومبرگ این روزها تلاش می‌کند که کمتر در مورد سیاست خارجی حرفی به میان آورد چرا که نظرات او تا حد زیادی منطبق بر منش دموکرات‌ها نیست. برای مثال او حامی حمله نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳ بود و همواره از نمایندگان و سناتورهایی که خواهان خروج نظامیان آمریکا از خاورمیانه بودند به شدت انتقاد کرده است و شهروندان خاورمیانه را قاتلان شهروندان آمریکا در حمله تروریستی به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی نامیده است. از طرف دیگر او در مورد برجام نیز منتقد اوباما بود و اوباما را  متهم کرد که ضعف‌های این توافق و امتیازات بزرگ و ویژه‌ای را که به ایران داده است بسیارکوچک و دستاوردهای ناچیز آمریکا را بزرگ جلوه می‌دهد.

هرچند بلومبرگ مختصات و شرایط لازم برای تصدی مقام ریاست جمهوری را داراست اما تا امروز نتوانسته است نظر جمعیت قابل توجهی را به خود جذب کند و طبق آخرین نظرسنجی‌ها رتبه پنجم را برای انتخاب به عنوان نامزد نهایی حزب دارد و باید پذیرفت امروز رقابت اصلی بین برنی سندرز و پت بوتیجج است.
برچسب ها: بلومبرگ ، انتخابات ، انتخابات آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: بلومبرگ انتخابات انتخابات آمریکا طرفداران حزب دموکرات ریاست جمهوری دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین