Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:06:45 GMT

وزیر خارجه اتریش، حامل پیام برجامی اروپا برای ایران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۸۹۰۴

وزیر خارجه اتریش، حامل پیام برجامی اروپا برای ایران

وزیر خارجه اتریش از سفر دو روزه خود به تهران برای دیدار با مقامات ارشد ایران و انتقال پیام اتحادیه اروپا برای حفظ برجام خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیپلمات‌های ارشد آلمان و اتریش چهارشنبه شب بر ادامه تلاش‌ها برای حفظ برجام و مخالفت با راهبرد فشار حداکثری امریکا بر ایران تاکید کردند و وزیر خارجه اتریش گفت که برای حفظ توافق هسته‌ای ایران با 1+5، روزهای آتی عازم تهران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آلکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفت که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

وزیر خارجه اتریش در این زمینه توضیح داد: «تکرار نقطه نظرات ما مهم است. گفتن یک بار آن‌ها به ایرانی‌ها کافی نیست.»

به نوشته این منبع خبری، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در این زمینه گفت: «باید با انجام هرگونه تلاش به تنش زدایی کمک کنیم.»

این دیپلمات ارشد آلمانی با استقبال از سفر وزیر خارجه اتریش به ایران نیز تاکید کرد: «راهبرد فشار حداکثری از نظر ما امیدوار کننده نیست، اما ما فشارها را بر ایران افزایش داده‌ایم.»

وزیر خارجه هلند نیز چهارشنبه  با اعلام سفر هفته آینده خود به تهران، بر اهمیت سیاسی، اقتصادی خلیج فارس تاکید کرد

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر خارجه اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت سردار سرتیپ سیدمجید ایافت را تسلیت گفت:

بنابر روایت ایسنا، متن پیام به این شرح است؛

« بسم الله الرحمن الرحیم. من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه ۖ فمنهم من قضیٰ نحبه ومنهم من ینتظر ۖ وما بدّلوا تبدیلًا

عروج شهادت‌گونه سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ‌پاسدار سیدمجید ایافت موجب تاسف و تاثر گردید. ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی بااخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه از جمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را برعهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینه افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ایافت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانواده صبور وگرانقدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903000

دیگر خبرها

  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم