Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر کاظم پور پنجشنبه در کارگاه آموزشی دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان با موضوع کودک و نوجوانان متأثر از مهاجرت در شیراز، بیان کرد: بیش از ۳ میلیون نفر در کشور مهاجر هستند که از این تعداد تنها یک میلیون نفر به صورت قانونی به ایران مهاجرت کردند.

او خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مهاجرانی که وارد کشور می‌شوند تنها در ۵ استان کشور حضور دارند البته فارس جزوه این استان‌ها در نیست اما استان تهران و استان کرمان بیشترین مهاجران را در خود دارند و پس از این دو استان سه استان دیگر نیز پذیرای مهاجران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد مهاجرت‌های غیرقانونی است که این مهاجرت‌ها محرومیت‌های اجتماعی نیز به همراه دارند البته پدیده مهاجرت هم برای نظام سیاسی مشکل ایجاد کرده است و هم مهاجران غیرقانونی دچار محرومیت‌های اجتماعی شده‌اند.

او در خصوص ارائه امتیازات ویژه به مهاجران نیز تصریح کرد: در راستای حمایت از مهاجران دولت مصوباتی سعی کرد و امتیازات مختلفی به این افراد ارائه دهد که می‌توان از جمله این افزایش امتیازات به مصوبه سال ۹۵ و اصلاحیه قانون اشاره کرد که مهاجران می‌توانند از حق تحصیل بهره‌مند شوند.

کاظم پور در خصوص تعارض‌های اجتماعی مهاجرت نیز گفت: مهاجرت افراد همواره با چالش‌های مواجه بوده است و برای کشورهای مقصد تبعاتی به‌همراه داشته است از جمله این تعارضات می‌توان به تعارضات فرهنگی اشاره کرد که دیگر موضوع اصلی و مشکلاتی که در حوزه مهاجرت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی به تعارضات مهاجران گفت: دستگاه‌های ذیربط در خصوص بزهکاری برخی از مهاجران تصمیم‌گیری‌های لازم را صورت داده‌اند ولی دستگاه قضا سعی کرده است با توجه به شرایط ویژه ای که مهاجران دارند در تصمیم گیری ها برای آنان شرایط ویژه ای را لحاظ کند.

او در خصوص این کارگاه آموزشی نیز خاطرنشان کرد: مجموعه کارگاه‌های دادرسی از سالیان قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از ۳۰ دوره کارگاهی در تمامی نقاط کشور ایجاد شده بود که یکی از این کارگاه‌هایی که در استان فارس ایجاد شده است کارگاه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان با محوریت کودکان و نوجوانان متأثر است مهاجرت است.

کاظم پور افزود: برگزاری چنین کارگاه‌ها این می‌تواند فضای جدیدی را در اختیار قضات قرار داده تا در خصوص پرونده‌های مهاجران تصمیم‌گیری‌های جامع‌تری داشته باشد و با شناخت عوامل زمینه‌ای جرم موجب شناخت بیشتر قضات به نحوه بزهکاری برخی از مهاجران خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه پدیده مهاجرت یکسری آسیب‌هایی با خود به همراه دارد، گفت: نوع فرهنگ مهاجر در بحث مهمان و میزبان متفاوت و نیازهای مهاجر زیاد است و در مقابل ظرفیت سرویس دهی میزبان نسبت به مهمان محدود نیز است.

او در پایان در خصوص محرومیت‌های اجتماعی مهاجران نیز بیان کرد: پدیده مهاجرت هموار آسیب‌هایی هم به همراه داشته است که از جمله این آسیب‌ها می‌توان به اشتغال بهداشت و تحصیلات اشاره کرد البته موادی همچون مزاحمت‌های اجتماعی از جمله مسائل و موضوعاتی است که مهاجران با آن مواجه اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کشور اشتغال جرم کودکان و نوجوانان مهاجرت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به استعدادهای درخشان: حتی اگر مهاجرت کردید، بازگردید و برای کشور تلاش کنید
  • خطر بزرگ‌ در بازار کار/ تا سال ۱۴۰۷ چه اتفاقی می‌افتد؟
  • خطر بزرگ‌ترش روی بازار کار/تا سال ۱۴۰۷ چه اتفاقی می‌افتد؟
  • بدتر از قتلگاه فریدون کنار کجاست؟ | امن‌ترین کشور برای پرندگان مهاجر اینجاست
  • هشدار ریزش مشارکت نیروی کار ایران تا ۱۴۰۷
  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج