Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی ظهر پنج‌شنبه در آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در بوشهر اظهار داشت: منطقه جنوب کشور به‌ویژه این استان با توجه به فرهنگ و اقلیم خاص خود خاستگاه آواها و نواهای بی‌شمار، متنوع و منحصربه‌فرد است.

وی با بیان اینکه زبان آثاری که در جنوب خلق می‌شوند عمدتاً خاص و مؤید ویژگی زندگی این اجتماع است گفت: موسیقی رزمی و بزمی و همچنین موسیقی در حین کار بر دریا از دیگر مؤلفه‌های مردم جنوب است که می‌توان از جمله آن‌ها به سور تا سوگ، از گهواره تا عروسی و عزا و حتی بعد از عزا موسیقی در این خطه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدی استان بوشهر را گنجینه خلیج‌فارس دانست و افزود: اقشار هنرمند و فرهنگیان این استان شایسته حمایت و تجلیل هستند و باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرند تا به تولید آثار فاخر هنری دست یابند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر عنوان کرد: انتقال فرهنگ موسیقی به نسل‌های آینده یک امر ضروری و بهترین راه مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

وی افزود: جغرافیای خاص جنوب سازنده فرهنگ، تاریخ و ادبیات این منطقه از کشور است و دراین‌بین استان بوشهر مهد ادب، نماد مقاومت و ایستادگی در برابر بیگانگان و الگوی فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

خورشیدی بیان کرد: اگر موسیقی محلی از خطه جنوب گرفته شود مردمان این منطقه یا مراجعه‌کنندگان به این شهر قطعاً گمشده‌ای گران‌بها را دنبال می‌کنند.

وی گفت: جغرافیای جنوب با مؤلفه‌های منحصربه‌فرد خود همواره در جهان متفاوت بوده و بار سنگین تاریخی ماندگار را به دوش می‌کشد.

خورشیدی همچنین به موسیقی و ریتم خاص این منطقه که همانند هوای جنوب تشنه و داغ است اشاره کرد و افزود: مردم جنوب همه موسیقی می‌دانند و این هنر در شکل‌های مختلف و جز جز زندگی آن‌ها حضور دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: پیشینیان فرهنگ‌ها و آئین‌های متفاوتی را به یادگار گذاشته‌اند که موسیقی محلی به‌عنوان فرهنگ بارز این منطقه شناخته می‌شود.

کد خبر 4857769

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس بوشهر استانداری بوشهر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد انقلاب اسلامی ایران گرگان مجلس شورای اسلامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در ۱۸ کلاس و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای ورزشی طراحی و احداث شده است.

برای ساخت این مدرسه در منطقه پردیسان ۳۰ میلیارد تومان به همت خیر هزینه شده و طرح سالن ورزشی نیز در قالب دولتی و با مشارکت خیر به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدرسه استقرار سه سامانه سلول‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰ کیلووات است که علاوه بر بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای تامین پایدار شبکه توزیع برق به تأمین هزینه مدرسه‌های نیز کمک می‌کند.

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس خیرساز به نیروگاه‌های برق خورشیدی، گفت: استان قم با ۱۱ مدرسه مجهز به سلول‌های خورشیدی در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برق تولیدی این مراکز را به قیمت مناسب خریداری می‌کند که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل آینده در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس نیز موثر است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم با تجلیل از خدمات و اقدامات خیرین مدرسه ساز گفت: استان قم  یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیاز دارد که باید به سرعت این نیاز مرتفع شود.

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است، گفت: در یک برنامه کوتاه مدت با همکاری دستگاه‌های متولی ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ پروژه در سطح کشور در دست احداث است که ۵۰ درصد آن‌را خیرین برعهده دارند.

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه به همت خیرین مدرسه ساز در قم احداث شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد در سطح استان به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است