Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شایعات نباید امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و هم‌اکنون با وزارت بهداشت تماس می‌گیرم تا اطلاع رسانی جامع و دقیقی و مستمری به مردم انجام دهند و یک سخنگوی باید در این مواقع تعیین شود.

حیدرعلی عابدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص ورود و ابتدای 5 نفر به ویروس کرونا، اظهار کرد: از آقای نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درخواست شده تا سعید نمکی وزیر بهداشت را اولین جلسه کمیسیون بعد از انتخابات (هفته آینده) فرا بخواند تا توضیحاتی ارائه دهند و امیدواریم توضیحات قانع کننده‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه می‌کنم از الان هم در زمینه اطلاع رسانی و هم آموزش‌های لازم به مردم سریعا اقدام کنند و از سوی دیگر منشا ورود این ویروس به کشور که از کجا و چگونه رخ داده را به مردم توضیح دهند که ویروس کرونا چه صورت وارد کشور شده تا مردم با دقت بیشتری بتواند از خود و فرزندانشان مراقبت کنند. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به انتشار شایعات در خصوص ابتلای افرادی به ویروس کرونا، تصریح کرد: روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در این موارد وظیفه سخنگویی دارد و ما هم در کمیسیون بهداشت مجلس سخنگو داریم که این دو منبع باید ارتباطشان را با مردم بیشتر کنند و اطلاع رسانی کنند.

عابدی تاکید کرد: شایعات نباید امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و هم‌اکنون با وزارت بهداشت تماس می‌گیرم تا اطلاع رسانی جامع و دقیقی و مستمری به مردم انجام دهند و یک سخنگوی باید در این مواقع تعیین شود.

وی توصیه کرد: با توجه به اینکه این بیماری شناخته شده نیست و راه‌های انتقال را از طریق پوست و سیستم تنفسی است لازم است مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند و نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و ... مانند دست ندادن را رعایت کنند. چون افراد مشکوک در حال حاضر شناسایی نشده‌اند، افراد سالم باید از خودشان محافظت کنند.

به گزارش دانا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز در خبری ابتدای دو فرد در استان قم به ویروس کرونا را تایید کرد و دقایقی بعد اعلام شد این دو نفر فوت کردند.

همچنین کیانوش جهانپور، رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس ظهر امروز در خبری که سایت وزارت بهداشت منتشر کرد از ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک خبرداد. که براین اساس تعداد افرادی مبتلا به ویروس کرونا به 5 نفر رسید.

 علی ربیعی سخنگوی دولت نیز  از دستور رییس‌جمهور برای تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیروهای مسلح خبرداد.

‏براساس گزارش دانا، در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها اخبار تایید نشده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا منتشر می‌شود که نبود سخنگویی واحد و اطلاع رسانی دقیق باعث می‌شود امنیت روانی جامعه با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا در خطر قرار گیرد و لازم است دولت و وزارت بهداشت در این زمینه اقدام کند و باعث افزایش نگرانی جامعه و مردم نشود.

 

انتهای

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد

سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفت: قلیان اکسیژن یک اسم شبهه‌ناک است زیرا ماده مورد استفاده در این دستگاه فقط گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N۲O یا نیتروز اکسید استفاده می‌شود که گاهی به آن لقب "روانگردان" نیز می‌دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کیانوش جهانپور؛ سخنگوی سابق وزارت بهداشت در واکنش به خبر تایید قلیان اکسیژن در قالب یک طرح مطالعتی از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: آن‌چه در سالهای اخیر در ایران تحت عنوان قلیان اکسیژن شناخته می‌شود به نوعی الگوبرداری و تغییر فرم چیزی است که در کشورهای دیگر تحت عنوان "اکسیژن کلاب" شناخته می شود؛ یک اسم شبهه‌ناک است چرا که ماده مورد استفاده در این دستگاه، صرفاً گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N2O یا نیتروز اکسید استفاده می‌شود که به‌عنوان گاز خنده نیز شناخته می‌شود.

سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

سخنگوی سابق وزارت بهداشت متذکر شد: این گاز کاربردهایی در حوزه پزشکی و صنایع غذایی و شیمیایی دارد؛ پس اصل موضوع جدید نیست اما الگوی مصرف به سمت استفاده نابجا از این ماده رفته و به عنوان سرگرمی رفته است و گاهی به آن لقب "روانگردان" نیز می‌دهند البته باید در نظر داشت اثر تخریبی و روانگردان آن مشابه بسیاری از موادمخدری که مرسوم است نیست.

جهانپور گفت: گاز خنده‌آور در برخی از کشورها مجاز و در برخی کشورها نیز به طور کلی این نوع استفاده از آن، ممنوع است و بیشتر در صنایع دارویی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان