Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:23:32 GMT

«هنیه» ماه آینده به مسکو می‌رود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۴۷۵

«هنیه» ماه آینده به مسکو می‌رود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بنا به دعوت وزارت خارجه روسیه به این کشور سفر می‌کند و قرار است در این سفر مسایلی مانند «معامله قرن» و روابط حماس و سوریه بحث شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس ماه آینده (مارس) در رأس هیأتی عالی‌رتبه عازم روسیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «المیادین»، این سفر در پی دعوت وزارت خارجه روسیه برای انجام رایزنی‌هایی میان طرفین درباره پیامدهای طرح آمریکایی «معامله قرن» صورت می‌گیرد و از جمله مسایلی که در مسکو بحث خواهد شد «عادی‌سازی روابط میان جنبش حماس و سوریه» است.

در ادامه این گزارش آمده، هیأت فلسطینی مسایل مربوط به وحدت داخلی و وضعیت کنونی در منطقه غرب آسیا را با سران روس مورد بررسی قرار خواهد داد و بر موضوع سوریه متمرکز خواهد شد.

قرار بود هنیه در پانزدهم ژانویه به روسیه برود اما به دلیل جدول کاری شلوغ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در آن موعد، این سفر به تأخیر افتاد.

در همین چارچوب هفته جاری «میخائیل بوگدانوف» معاون لاوروف دیداری با سران حماس در دوحه داشت و تحولات فلسطین و منطقه را با آنها مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه حماس سوریه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه اعلام کرد که حماس همچنان مشتاق دستیابی به توافق آتش‌بس جامع است که در جریان آن «تجاوز اسرائیل» به غزه پایان یابد؛ خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه تضمین شود و یک توافق جدی برای تبادل اسرا شکل بگیرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تداوم تجاوزگری، تلاش برای گسترش دایره جنگ و کارشکنی در روند فعالیت بازیگران میانجی و طرف‌های مختلف متهم کرد.

ساعاتی پیش یک مقام فلسطینی به رویترز گفت که «مذاکرات قاهره با چالش‌های جدی مواجه شده است، زیرا اشغالگران اسرائیلی از دادن تعهد به آتش‌بس فراگیر خودداری می‌کنند.»

وی در ادامه افزود که هیات حماس همچنان به امید آنکه میانجی‌ها بتوانند طرف اسرائیلی را تحت فشار قرار داده و نظر آنها را در خصوص آتش‌بس تغییر دهند، در قاهره حضور دارند.

در روزهای اخیر قاهره و دوحه میزبان هیات‌های از جنبش حماس، آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف رسیدن به نقطه آتش‌بس و تبادل اسرا هستند. به گزارش منابع مصری ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا از روز جمعه برای شرکت در دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره حضور دارد.

جنبش حماس خواستار توقف کامل جنگ، خروج نیروهای ارتش اسرائیل از باریکه غزه و تعیین سازوکار تضمین شده برای تبادل اسرا است. در سوی مقابل اما دولت نتانیاهو تمایلی برای پذیرش آتش‌بس پایدار در نوار غزه ندارد.

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه درخواست حماس برای توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه «غیر قابل‌قبول» است، افزود: «پذیرش درخواست حماس به معنای پذیرش باقی ماندن این گروه در قدرت و همچنین تسلیم شدن در مقابل ایران است.»

کد خبر 6097474

دیگر خبرها

  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد