Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:56:40 GMT

برای رای دادن در انتخابات چه مدارکی لازم است؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۰۷۳۸

برای رای دادن در انتخابات چه مدارکی لازم است؟

به گزارش تسنیم، زنگ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح فردا (جمعه) در سراسر کشور به صدا در می‌آید و ملت ایران بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای، علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خود، پایبندی‌شان به آرمان انقلاب اسلامی را ثابت می‌کنند. اما در این میان برخی نکات است که دانستن آنها به تسریع فرآیند رای‌دهی کمک می‌کند که اطلاع از مدارک مورد نیاز برای رای ‌دادن یکی از این نکات است که  واجدان شرایط رای‌دهی باید به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در مورد جزئیات مدارک رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفته است: مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رای دادن با کارت ملی و شناسنامه قدیمی و غیر هوشمند مانعی ایجاد می‌کند یا خیر؟ تصریح کرده است: هیچ مانعی برای رای دادن این افراد وجود ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • راند دوم
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف