Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: گزارش جدید پنتاگون افشا کرد که نیروهای آمریکایی در رسیدگی، رهگیری و انبار مناسب تسلیحاتی به ارزش صدها میلیون دلار که برای متحدان آمریکا در سوریه به منظور حمایت از مبارزات علیه داعش ارسال شده بودند، ناکام بوده‌اند.
به گزارش خرداد، ایسنا به نقل از نیوزویک در گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا آمده است، مقامات نیروی ضربت عملیات ویژه – عملیات عزم راسخ و فرماندهی پایداری یکم آمریکا به درستی به تسلیحاتی به ارزش ۷۱۵ میلیون دلار که به نیروهای کرد سوری در جریان مبارزاتشان با داعش اختصاص یافته بود، رسیدگی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله منجر به لطمه شدید و تکرار خرید تسلیحات و افزایش آمار بودجه عملیات شده است.
پنتاگون اشاره کرده که هزاران تسلیحات در معرض سرقت و یا مفقودی قرار گرفته‌اند. حسابرسی نامناسب بدان معناست که مقامات نتوانستند بگویند که آیا این تسلیحات سرقت و یا مفقود شده‌اند. نیروی ضربت عملیات ویژه – عملیات عزم راسخ بر عملیات‌ روزانه صندوق تجهیزات و آموزش ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه نظارت دارد و در این باره تصمیم می‌گیرد که نیروهای محلی به چه تجهیزات و تسلیحاتی نیاز دارند.
این متحدان محلی شامل یگان‌های مدافع خلق کرد هستند که بار سنگین عملیات ضد داعش را بر دوش داشته‌اند.
فرماندهی استقامت یکم بر انبار کردن این تسلیحات در یکی از انبارهای نیروهای آمریکایی در کویت و انتقال‌شان به انبارهای دیگر در نزدیکی مرز سوریه نظارت دارد.
در این گزارش آمده است: پرسنل نیروی ضربت عملیات ویژه – عملیات عزم راسخ، تجهیزات دریافتی را مرتب نکرده و منجر به شلوغی و به هم ریختگی در انبار کویت شده‌اند. این بدان معناست که این مقامات باید متوسل به استفاده از کانتینرهای خارجی برای انبار تجهیزات و تسلیحات می‌شدند که این امر باعث شده تا این تسلیحات در شرایط سخت آب و هوایی دچار پوسیدگی و دیگر آسیب‌ها شوند. نزدیک به ۴۱۰۰ سلاح از جمله نارنجک انداز و مسلسل جزء تجهیزاتی بودند که در این کانتینرها انبار شده بودند.
در ادامه این گزارش آمده است: عدم تهیه فهرست موجودی کالاها بدان معناست که هیچ راهی برای اجتناب از تکرار سفارشات وجود نداشته و خطر صرف هزینه‌های غیرضروری از بودجه صندوق آموزش و تجهیزات ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه و انباشت تسلیحات در انبار کویت را به همراه داشته و باعث شده تا ادوات بیشتری به طور نامناسب در این کانتینرها انبار شوند.
این هزینه ۷۱۵ میلیون دلاری که در این گزارش پنتاگون آمده بخشی از بودجه ۹۳۰ میلیون دلاری است که صندوق آموزش و تجهیزات ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی از وزارت دفاع درخواست کرده بود. این وزارتخانه یک بودجه ۱۷۳ میلیون دلاری برای تجهیز متحدان سوری برای سال مالی ۲۰۲۰ درخواست کرده است.
تسلیحات آمریکایی در جریان ظهور داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی همزمان با اینکه این تروریست‌ها بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده بودند در سراسر خاورمیانه توزیع شده‌اند. تروریست‌های داعش به این انبارها حمله کرده و سلاح‌های آمریکایی باقیمانده از نیروهای امنیتی عراق را که عقب‌نشینی کرده بودند، مصادره کرده‌اند. برخی از این تسلیحات نیز به دست شبه نظامیان القاعده افتاده است. برچسب ها: ارتش آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ارتش آمریکا عراق و سوریه ضد داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح

طبق گزارش این خبرگزاری، به نظر می‌رسد یک مجتمع چادری جدید در نزدیکی خان یونس در جنوب نوار غزه ساخته شده است.

این تصاویر پس از انتشار گزارشی مبنی بر آماده شدن ارتش اشغالگر برای تکمیل مقدمات و آماده سازی عملیات زمینی در رفح و یک روز پس از تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه «در روزهای آینده فشار نظامی بر حماس را افزایش خواهیم داد» منتشر شد.

این در حالی است که «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های مهم آمریکایی را مبنی بر اینکه مصر با طرف اسرائیلی درباره طرح‌هایی برای یورش احتمالی به رفح گفت‌وگو کرده، قاطعانه رد کرد.

رشوان تاکید کرد: در موضعگیری ثابت مصر که بارها از سوی سران سیاسی اعلام شده، این یورش که به کشتارها و تلفات انسانی بزرگ و ویرانی گسترده منجر خواهد شد و بر رنج و مشکلات ملت فلسطین در نوار غزه طی ۲۰۰ روز حملات خونبار اسرائیل افزوده خواهد شد، کاملا رد است.

همچنین منابعی اعلام کردند ارتش خیلی زود عملیات زمینی در رفح را آغاز می‌کند و این عملیات شامل خارج کردن تعداد زیادی از ساکنان است.

براساس گزارش کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم ۲ تیپ را که تاکنون در مرزهای شمالی خدمت می‌کردند در هفته‌های اخیر برای مأموریت در نوار غزه آماده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌هایی را در چارچوب آمادگی برای جنگ غزه برگزار کرد. این رزمایش درباره روش‌های جنگ و درس گرفتن از نتایج جنگ کنونی غزه بود.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی تیپ‌های ذخیره را قبل از اینکه وارد غزه کند بعد از آموزش و تمرین به منطقه الکرمل منتقل می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899075

دیگر خبرها

  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا